Sisareni mielestä toimin väärin, jos menen hedelmöityshoitoihin
Parempi vaihtoehto hänen mielestään olisi adoptoida. Voin edelleen pahoin eilen hänen suustaan kuulemistani sanoista. =(
Kommentit (37)
Me ollaan maksettu tuhansia euroja hoidoista, mutta eihän ne toki riitä kattamaan kaikkia kuluja... Mutta ainahan tämä on kakspiippuinen asia, paljonko maksaa yhteiskunnalle esim. se, että av-mamma käy poistattamassa suonikohjunsa... ;) T. kahden hoitojen avulla saadun lapsen äiti
Mun mielestäni lapsettomuushoidot ovat ihan ok, mutta hoitoihin menevän pitäisi maksaa ne itse.
Taidan lukea sun blogia :) Ainakin eräässä blogissa juuri viime päivinä kirjoiteltiin täysin samasta aiheesta.
Se ei ole millään tasolla oikein. Adoptioprosessiin voi ryhtyä vasta, kun monet muut asiat elämässä on mallillaan - myös lapsettomuuden kokemukset. Monet jo lapsia saaneet olisivat parempia adoptiovanhempia paperilla, koska heillä ei yleensä ole lapsettomuudesta tulleita kriisejä taustalla. Lapsettomuus on koko ajan yleistymässä, joten ennaltaehkäisy olisi mielestäni paras vaihtoehto eli siis lapsettomien tukeminen, jotta he jossain vaiheessa voisivat ryhtyä siihen adoptioprosessiin, jos he niin haluavat. Sen sijaan adoption tarjoaminen suoralta kädeltä ratkaisuna on paitsi lapsellista, myös osoitus harkintakyvyn ja jopa empatian puutteesta. Elämän suuret kriisit eivät ole ratkaistavissa yksinkertaisilla keinoilla vaan ne vaativat monenlaista prosessointia jokaisen ihmisen omassa päässä. Mikä on hyväksi yhdelle, ei olekaan toiselle.
Äidittömät ja isättömät lapset eivät ole vain lapsettomien ongelma, joka vain heidän pitäisi ratkaista vaan jokainen voi miettiä omia valintojaan ja päättää sitten, ryhtyykö adoptioprosessiin vai ei. Mikä ihmeen vastuunpäästö se on, että voi saada omia lapsia? Ihan samalla tavalla sellainen pari on vastuussa niistä maailman isättömistä ja äidittömistä lapsista ja ihan samalla tavalla se pari voi päättää, hankkiiko niitä omia vai adoptoiko.
Mun mielestäni lapsettomuushoidot ovat ihan ok, mutta hoitoihin menevän pitäisi maksaa ne itse.
että tulit raskaaksi? =) ei ap
ohis
lapsettomuushoidot, sori nyt vaan. Ei niitä lailla tarvitse kieltää mutta ei myöskään yhteiskunnan tukea. Jos ei jälkikasvua synny pylsimällä niin onhan niitä vauvoja nyt maailma pullollaan, hyvänen aika. Tai osta vaikka koira!
ja hänellä on täysi oikeus sanoa se. Sinun paha olosi johtuu ihan sinun omista tunteistasi, ei siskosi puheista.
Ei kai lapsen saaminen ole mikään subjektiivinen oikeus, että yhteiskunnan pitäisi tukea?
lapsettomuushoidon vastustajista on itse lapsettomia? Veikkaus -> 0...
Mielestäni on ihan sama sitten alkaa vatvoa sitä, ettei kenenkään tulisi tehdä itse niitä biologisia lapsia, kun onhan heillekin niitä adoptiolapsia tyrkyllä. hmm, hmm... Tukee se yhteiskunta normaalisti lapsia saavia ihnmisiäkin. Jos adoptoisitte, jäisi tyhjät neuvolassa ramppaamiset pois ja säästöä tulisi tätä kautta.
Eli sinäkin tulisit yhteiskunnalle halvemmaksi, kun suosiolla vaan ostaisit sen koiran tai älä osta, kun ota kissa, niitä saa ilmaiseksi...
lapsettomuushoidot, sori nyt vaan. Ei niitä lailla tarvitse kieltää mutta ei myöskään yhteiskunnan tukea. Jos ei jälkikasvua synny pylsimällä niin onhan niitä vauvoja nyt maailma pullollaan, hyvänen aika. Tai osta vaikka koira!
Mutta ei sun kannata nyt loukkaantua sisaresi sanoista, hänhän ajattelee asioita omasta lähtökohdastaan käsin, ja kaikki eivät vain pysty ajattelemaan asioita subjektiivisesti ennenkuin ne sattuu omalle kohdalle.
Ja sinun on hankala ajatella asiaa objektiivisesti nyt kun asia on sinulle ajankohtainen. Ei tämä kuitenkaan ole niin iso asia, että kannattais pahoin voida vielä seuraavanakin päivänä...
lapsettomuushoitoja, mutta ei niitä pidä yhteiskunnanvaroilla kustantaa.
Ei äitiys ole mikään oikeus, jonka kaikkien tulee kokea yhteiskunnan kustantamana. Mistähän sä ton koira/kissajutut otit?
lapsettomuushoidon vastustajista on itse lapsettomia? Veikkaus -> 0... Mielestäni on ihan sama sitten alkaa vatvoa sitä, ettei kenenkään tulisi tehdä itse niitä biologisia lapsia, kun onhan heillekin niitä adoptiolapsia tyrkyllä. hmm, hmm... Tukee se yhteiskunta normaalisti lapsia saavia ihnmisiäkin. Jos adoptoisitte, jäisi tyhjät neuvolassa ramppaamiset pois ja säästöä tulisi tätä kautta. Eli sinäkin tulisit yhteiskunnalle halvemmaksi, kun suosiolla vaan ostaisit sen koiran tai älä osta, kun ota kissa, niitä saa ilmaiseksi...
lapsettomuushoitoja, mutta ei niitä pidä yhteiskunnanvaroilla kustantaa.
Ei äitiys ole mikään oikeus, jonka kaikkien tulee kokea yhteiskunnan kustantamana. Mistähän sä ton koira/kissajutut otit?lapsettomuushoidon vastustajista on itse lapsettomia? Veikkaus -> 0... Mielestäni on ihan sama sitten alkaa vatvoa sitä, ettei kenenkään tulisi tehdä itse niitä biologisia lapsia, kun onhan heillekin niitä adoptiolapsia tyrkyllä. hmm, hmm... Tukee se yhteiskunta normaalisti lapsia saavia ihnmisiäkin. Jos adoptoisitte, jäisi tyhjät neuvolassa ramppaamiset pois ja säästöä tulisi tätä kautta. Eli sinäkin tulisit yhteiskunnalle halvemmaksi, kun suosiolla vaan ostaisit sen koiran tai älä osta, kun ota kissa, niitä saa ilmaiseksi...
Mä en MISSÄÄN nimessä vastusta lasten hankkimista, mutta ei niitä pidä yhteiskunnan varoilla kustantaa. Ei äitiys ole mikään oikeus, jonka kaikkien tulee kokea yhteiskunnan kustantamana.
Ps. Tuo oli sarkasmia.
en tajua mikä niissä ap:n omissa geeneissä on niin erinomaista ettei _voisi_ adoptoida lasta hedelmöityshoitokidutuksen sijaan.
Mutta minä valitsinkin sen helpomman tien ja nyt olen kahden rakkaan lapsen äiti. Enkä kyllä ikinä sanoisi naamakkain ap:lle että ota nyt se pää pois p-seestä, ihan kuin hänkään ei sanoisi minulle ettei adoptio ole oikeaa äitiyttä.
Adoptoi!, on tosi hyvä neuvo niiden suusta, jotka eivät ole koskaan adoptoineet yhtään lasta. Ihan kun maailmalla olisikin lapsia odottamassa, kunhan vaan ihanat ja nöyrät äidit ja isät ne noutavat kotiinsa. (HUOH!) Adoptio on iso prosessi ja se ei ole edes oikein vaihtoehto lapsettomuushoidoille. Suomessa tehdään ensin lapsettomuushoidot ja voi olla vaikea saada adoptiolasta, jos päättää skipata hoitovaiheen.
Tosiaan jätä siskosi kommentit ihan omaan arvoonsa ja lapsettomana tulet kuulemaan kaikenlaisia ihania kommentteja, kuten näitä, että yhteiskunnan ei pidä maksaa hoitoja.
Jos yhteiskunta ei maksa lapsettomuushoitoja (jotka saattavat yleensä tarkoittaa vain sairaudenhoitoa niin kuin minulla) niin samalla perusteella mielestäni kannattaa lopettaa kaikki muutkin lapsiinkohdistuvat edut. On nimittäin täysin vapaaehtoista hommata niitä lapsia, miksi yhteiskunnan pitää maksaa synnytys/päivähoito/koulutus/äitiysvapaat jne. Ei tänne lapsia tarvita!
Suomessa lapsettomuushoidoilla ja adoptoimisella ei ole juridisesti eikä adoneuvonnan kannalta mitään tekemistä toistensa kanssa. Jotkut kohdemaat suosivat biolapsettomia, siinä kaikki.
t. 37
lapsettomuushoidon vastustajista on itse lapsettomia? Veikkaus -> 0... Mielestäni on ihan sama sitten alkaa vatvoa sitä, ettei kenenkään tulisi tehdä itse niitä biologisia lapsia, kun onhan heillekin niitä adoptiolapsia tyrkyllä. hmm, hmm... Tukee se yhteiskunta normaalisti lapsia saavia ihnmisiäkin. Jos adoptoisitte, jäisi tyhjät neuvolassa ramppaamiset pois ja säästöä tulisi tätä kautta. Eli sinäkin tulisit yhteiskunnalle halvemmaksi, kun suosiolla vaan ostaisit sen koiran tai älä osta, kun ota kissa, niitä saa ilmaiseksi...
ja ihana koira onkin!
Mitä lapsiin tulee niin seksiä on tullut harrastettua ja lapsia siunaantunut. Mutta eikös se ole aika luonnollista? Lue ensimmäisen viestini otsake.
Anteeksi nyt vaan kauheasti että en ole lapseton. Mutta ei sekään niin kivaa ole kun raskautuu ehkäisystä huolimatta. Pahoittelen etten tehnyt aborttia. Tosi epistä mut hei, elämä on!
ja sinulla ei ole mitään syytä ajatella tekeväsi väärin menemällä hedelmyshoitoihin.
Toivon, että onnistutte saamaan lapsen.