Onko itsekästä tehdä sellaista ruokaa josta itse pitää?
Vai pitääkö aina tehdä sellaista ruokaa muut perheessä pitävät? Onko aikuisella ihmiselle edes oikeutta valittaa ruuasta joka on katettu pöytään kun tulee kotiin?
Kommentit (16)
sitä mieltä,että kokki saa tehdä justiinsa sitä ruokaa mistä tykkää!
mä en edes osaisi tehdä semmoista ruokaa välttämättä mistä en tykkää.
mäin natsi minä olen! :D
toiveitahan saa toki esittää..
Eilen syötiin salaattia, minä tykkään. Toissapäivänä nakkeja, poika tykkää. Huomenna tortilloja, mies tykkää.
Jos kyse on perustasoisesta kotiruoasta, miksei sitä voisi joskus miettiä että mitä ne muut tahtovat syödä?
ja yleensä teen ruokaa josta kaikki pitävät, mies ei erityisesti pidä kalasta, syö sitä mutta normaalisti teen myös jotain muuta ruokaa kalapäivänä. Tänään ajattelin että en kyllä jaksa mitään muuta tehdä kuin uunilohen, lapset syövät sitä hyvällä ruokahalulla.
Mies ilmoitti että pilasin hänen viikonloppunsa kun se alkoi kalalla jossa kaiken lisäksi oli tilliä.
ap
vain sellaista ruokaa, josta koko perhe tykkää. Joskun jos vaikka muu perhe on reissussa, teen sit niitä ruokia, mistä muut perheessäni eivät tykkää, mut mä pidän.
Eri asia jos tekis ruokaa koko suvulle, sillon ei ruveta jokaisen mielipidettä kysymään, mutta kyllä mun mielestä on oikeus ja kohtuus ihmisen saada kotonaan mieluista ruokaa.
miehesi on keskenkasvuinen kakara! Että ihan tilliä! My goodness!He should grow up!
Mies siis luuli saavansa ruokaa kun tulee kotiin, koska teillä on tapana että sä teet ruoan? Eikö olisi ollut ihan kohteliasta laittaa vaikka tekstari tai soittaa miehelle, että tänään sit kannattaa tulla vaikka pitserian kautta, koska en jaksa tehdä muuta kuin uunilohta.
miehesi on keskenkasvuinen kakara! Että ihan tilliä! My goodness!He should grow up!
ja yleensä teen ruokaa josta kaikki pitävät, mies ei erityisesti pidä kalasta, syö sitä mutta normaalisti teen myös jotain muuta ruokaa kalapäivänä. Tänään ajattelin että en kyllä jaksa mitään muuta tehdä kuin uunilohen, lapset syövät sitä hyvällä ruokahalulla. Mies ilmoitti että pilasin hänen viikonloppunsa kun se alkoi kalalla jossa kaiken lisäksi oli tilliä. ap
mista ihmeesta te kaivatte naita vinkuvia, valitavia ja lapsellisia miehia? Moni keskustelu on taynna esimerkkeja! Ajatelkaa jos nainen kayttaytyisi noin? Ei taitaisi mies katsella.
Eikö aikuinen mies muka kykene ajattelemaan ihan maalaisjärjellä...että syön nyt tätä kun nenän edessä on ja olenpa tässä esimerkkinä lapsille, että syön vaikka ei lemppariruokaa olekaan jne. Ja jos nyt ihan viikonloppu menee pilalle niin anna ap sille 10egee käteen ja lähetä snägärille!
Kyllä pienetkin lapset voivat itse kokata omia mieliruokiaan, jopa alle kouluikäiset helpoimpia.
Meillä se menee niin, että itse kukin tekee mieleisiään, ja kaikkien mieliruokia pyritään joskus tekemään. Tai siis niistä pitävät tekevät sitä ruokaa itse.
Selvä asia on se, että jos toisen mieliruoka on toisen inhokki, niin valmistetaan sitä silloin, kun se toinen ei ole syömässä, joka siitä ruuasta ei pidä.
Mies siis luuli saavansa ruokaa kun tulee kotiin, koska teillä on tapana että sä teet ruoan? Eikö olisi ollut ihan kohteliasta laittaa vaikka tekstari tai soittaa miehelle, että tänään sit kannattaa tulla vaikka pitserian kautta, koska en jaksa tehdä muuta kuin uunilohta.
Jos miehellä ei kuitenkaan ole allergiaa tai muuta todellista syytä olla syömättä kalaa kuin se, että "ei pidä", niin olkoon sitten syömättä. Ei aikuinen mies päivän paastoon kuole.
Olen joksus sellaisessakin talossa ollut, jossa emännällä oli tapana tehdä melkein jokaiselle asukkaalle erikseen lempiruokaa. Olihan sen kivaa, kun joskus oli vaikka edellisen päivän tähteistä varta vasten säästetty jotain juuri minulle. Rasittavammaksi homma meni siinä vaiheessa, kun samaa odotettiin minulta - nuoruusaikaisen poikaystävän koti kun oli.
varsinkin, jos yleensä kuitenkin syö kalaa vaikkei siitä erityisesti pidäkään.
Mun mielestä on kohteliasta ottaa huomioon toisten pitämiset/ei pitämiset, mutta kyllä aikuisen pitää hyväksyä, että ei aina voi olla hänen herkkuruokaansa. Musta se toimii kyllä toisinkin päin - välillä teen itse ruokaa, josta en suuresti perusta, kun tiedän, että koko muu perhe tykkää siitä.
Mutta toisen suurta inhokkiruokaa en tarjoaisi ainoana ruokana. Meillä mies inhoaa kaaliruokia. Kaalia on meillä lisukkeena, mutta ei esim. kaalilaatikkoa. Minä en taas voi syödä maksaa. Se on vain pahaa :(
ja yleensä teen ruokaa josta kaikki pitävät, mies ei erityisesti pidä kalasta, syö sitä mutta normaalisti teen myös jotain muuta ruokaa kalapäivänä. Tänään ajattelin että en kyllä jaksa mitään muuta tehdä kuin uunilohen, lapset syövät sitä hyvällä ruokahalulla. Mies ilmoitti että pilasin hänen viikonloppunsa kun se alkoi kalalla jossa kaiken lisäksi oli tilliä. ap
vain sellaista ruokaa, josta koko perhe tykkää. Joskun jos vaikka muu perhe on reissussa, teen sit niitä ruokia, mistä muut perheessäni eivät tykkää, mut mä pidän.
Eri asia jos tekis ruokaa koko suvulle, sillon ei ruveta jokaisen mielipidettä kysymään, mutta kyllä mun mielestä on oikeus ja kohtuus ihmisen saada kotonaan mieluista ruokaa.
Meitä on äiti ja teini ja kun ollaan yhdessä niin laitan sellaista, josta tiedän lapsenkin pitävän, mutta kun lapsi on isällään tai mummolassa, niin syön sellaista mikä on vain minun lempparia.
Se menee jo itsekkyyden puolelle. Jonkun muunkin pitää tykätä kuin mun.
kun teet hänelle eri ruuat kalapäivänä vaikka kuitenkin syö sitä kalaa.
En kyllä itse alkaisi vääntämään monia eri ruokia perheelle ellei kyse ole allergiasta tms rajoitteesta.
eli niin, että vain ja ainoastaan minä teen ruuan niin totta helvetissä teen sellaista, josta itsekin pidän. Joskus voin toki tehdä lasten lemppareita vaikka en ehkä itse niin pitäisikään. Mies joko syö sitä, mitä teen tai tekee ihan itse.