Rokotus ja raskauden suunnittelu
Huomasin juuri, että minulla on mennyt pari rokotusta vanhaksi, pitäisi mennä ottamaan ne. Mutta meillä on parhaillaan lapsentekoprojekti, eli on mahdollista, että olen raskaana.
Mitenköhän rokotukset vaikuttavat ihan alkuraskaudessa? Voiko olla haittaa alkiolle, tai voivatko haitata raskautumista?
Erityisesti lääkärien ja hoitajien vastauksia toivoisin, mutta toki myös muiden joilla on asiasta tietoa.
Kommentit (5)
Mut soittelen tuonne neuvolaan, ehkä osaavat siellä kertoa. Voinhan mä toki odotella testin tulosta, mutta hoitaisin asian mieluiten pian, kun se on vielä mielessä.
ap
mahd. menkkoja ja jos ne tulee etkä ole raskaana, niin sulla on seuraavaan ovulaatioon asti aikaa ottaa ne rokotukset. Ja jos olet nyt tullut raskaaksi, niin et joka tapauksessa voi ottaa niitä rokotuksia myöhemminkään. Right?
monta kuukautta niin ettei saa tulla raskaaksi. Joten varmistahan asia neuvolasta.
mahd. menkkoja ja jos ne tulee etkä ole raskaana, niin sulla on seuraavaan ovulaatioon asti aikaa ottaa ne rokotukset. Ja jos olet nyt tullut raskaaksi, niin et joka tapauksessa voi ottaa niitä rokotuksia myöhemminkään. Right?
Sanoin, että ottaisin rokotukset mieluiten heti, niin kauan kuin muistan. Siksi kyselen täällä, että onko niistä haittaa mahd. raskaudelle. Osasin tuon sinun neuvomasi päätellä itsekin, en ole persu.
ap
Jos otat rokotukset menkkojen ja ovulaation välillä, niin ei kai siinä sitten mitään ole? Varmistat vielä raskaustestillä.