Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsella on poikkeava piirre kasvoissa, leikkauttaisitko?

Vierailija
15.04.2011 |

Esim. jos on julmetun suuri nenä tai muuta hyvin poikkeavaa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnittäis kaikkien ihmisten huomion negatiivisesti, niin kyllä.

Jos joku pieni virhe, jota ei kunnolla edes huomaan, niin en.

Vierailija
2/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten kyllä jos vaikuttaisi esim syömiseen, puhumiseen, hengittämiseen, kuulemiseen, näkemiseen tai vastaavaan oikeasti merkitykselliseen.

Mitään isoa nenää en todellakaan leikkauttaisi, mutta jos nenässä on esim luupiikki tai rustoepämuodostuma, joka saa hengästymään tms nii nsen kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toi iltiksen juttu tosta hörökorvaleikkauksesta on ihan p:stä. Ei se ole edes mikään "kauneusleikkaus" siinä mielessä, että noi tehdään kyllä ihan julkisella. Hörökorvat vissiin katsotaan olevan niin iso haitta ihmisen elämälle. Ja itse toimenpidehän on aivan pieni.

Vierailija
4/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän miltä se näyttäisi, en oikein osaa kuvitella julmetun suurta nenää lapselle.

Vierailija
5/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toi iltiksen juttu tosta hörökorvaleikkauksesta on ihan p:stä. Ei se ole edes mikään "kauneusleikkaus" siinä mielessä, että noi tehdään kyllä ihan julkisella. Hörökorvat vissiin katsotaan olevan niin iso haitta ihmisen elämälle. Ja itse toimenpidehän on aivan pieni.

Vierailija
6/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hörökörvat ja tosi kaunis silti. Minulla on nenä leikattu 19v. ja nyt kolmekymppisenä katson kuviani nuorena, että eihän se nenä ollutkaan yhtään kamala. En voi sanoa katuvani, mutta enää en menisi. Mun nykerö oli ihan kaunis.

Vierailija
7/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettaen, että vanhemmat eivät ole lastaan juuri syöttäneet eikä lapsi ole flunssassa. Suomessa osataan nukuttaminen eli ei sitä tarvitse pelätä. Eri asia on, jos on vastasyntynyt, sydänvikainen tmv ongelma, jolloin nukutus on ihan erilainen asia ja tehtävä asiantuntijan toimesta.

Eikä lapsella voi olla valtavaa nenää ihan muuten vaan!

Vierailija
8/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja American Idolissa sillä tourette pojallakin on hörtsyt ja sekin on söpö :)

Vierailija
9/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en aio sille mitään tehdä, mutta jos asia rupeaa vaivaamaan lastaan itseään, niin se voidaan korjata. Toistakseksi ei ole vaivannut.

Vierailija
10/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoja plastiikkakirurgisia operaatioita, jos ei ole ihan pakko. Tietysti epämuodostumia korjataan jo lapsuusiässä, mutta niissäkin lopputulos nähdään vasta kasvun päätyttyä. Nenän leikaaminen olisi varmasti (paitsi älytöntä) myös lopputulokseltaan erittäin epävarmaa.

Itse korjauttaisin isot epämuodostumat ja pienemmätkin, jos ne haittaavat. Hörökorvat on rajalla. Ehkä jos olisivat todella huomiotaherättävän isot ja sellaiset varmaan haittaavat jo nukkumista kyljellään jne. Tai jos lapsi itse ahdistuisi niistä.

Vierailija
11/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa nenä tuntua suhteettoman suurelta, mutta sen aika korjaa. Kyllä joskus oikein pahaa tekee, kun linja-autossa kuuntelee nuorien tyttöjen juttelua. Haukutaan kuinka rumia sitä ollaan ja läskejä jne...

Vierailija
12/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten jos piirre vahvasti häiritsisi lastani, niin leikkauttaisin. Mutta vain siinä tapauksessa, että kyseinen piirre on oikeasti poikkeuksellinen.

Itse olen lapsena kärsinyt hörökorvastani (vain toinen korva, joka oli muodoton lurppa) joka onneksi leikattiin ollessani ala-asteella isäni vastustuksesta huolimatta. Luoja kiitos lapsillani on normaalit korvat, vaikka eivät ihan päätä myötä olekaan.

Hörökorvia on monenlaisia, pahimmat voidaan kyllä mielestäni luokitella jo epämuodostumaksi.

Vierailija
13/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin toki olisin valmis leikkauttamaan; jos kyseessa olisi vain kauneusihanteesta poikkeaminen, niin silloin lapsi saisi minusta leikkauttaa halutessaan aikuisena...

Vierailija
14/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettaen, että vanhemmat eivät ole lastaan juuri syöttäneet eikä lapsi ole flunssassa. Suomessa osataan nukuttaminen eli ei sitä tarvitse pelätä. Eri asia on, jos on vastasyntynyt, sydänvikainen tmv ongelma, jolloin nukutus on ihan erilainen asia ja tehtävä asiantuntijan toimesta.

koska a) nukutus on AINA tehtava asiantuntijan toimesta ;-) ja b) oman lapseni kohdalla - periaatteessa terve 2-vuotias, jolla kuitenkin yksi harvinainen fyysinen "vaiva" jota on yritetty kaikin muin keinoin turhaan selvittaa ja jonka syy selviaisi todennakoisesti magneettikuvauksessa, jota varten jouduttaisiin kuitenkin nukuttamaan - oman alansa huippulaakarit ovat olleet sita mielta etta lasta EI pida nukuttaa nukutuksen riskien takia. Eli epailen vahvasti etta asiansa tunteva laakari nukuttaisi pikkulapsen puhtaasti kosmeettisesta syysta (josta meilla ei siis ole ollenkaan kyse, vaan lapsella on sairaus).

Vierailija
15/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku suuri luomi, niin sen voisi leikata pois. Mihinkään nenäoperaatioihin en lastani laittaisi. Aikuisejna saisi itse päättää leikkauksistaan.

Saakohan laajoja syntymämerkkejä poistettua kasvoista? Siis sellaisia jotka on vaikkapa kirkkaan punaisia ja peittävät puoli naamaa?

Vierailija
16/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä Suomessa ainakin nukutetaan lapsi erilaisia kuvauksia varten.

Vierailija
17/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörökovaleikkaus on aina kosmeettinen leikkaus.

Toisaalta leikkaus nukutuksineen on aina myös pelottava kokemus lapselle, siksi en todellakaan turhaan veisi.

Teini-ikäiselle se sitä paitsi voidaan jo tehdä paikallispuudutuksessa, joten senkin vuoksi pikkulapsi-iässä en todellakaan veisi.

Vierailija
18/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin taallakin, mutta vain jos se on ihan valttamatonta akuuteista terveyteen liittyvista syista, ja esim. meidan tapauksessa se ei ole, vaikka kyseessa onkin sairauden lopullinen diagnoosi. Olemme eraassa toisessa Euroopan maassa, jossa sairaanhoidon taso on yhta hyva kuin Suomessa, ja tuon paatoksen olla tassa vaiheessa nukuttamatta ovat tehneet yliopistollisen sairaalan erikoislaakarit. Eli siis hyvin vaikea uskoa etta ammattitaitoinen laakari suostuisi nukuttamaan lasta puhtaan kosmeettisista syista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme