Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt mä sen tein; tilasin ajan päihdelääkärille!

Vierailija
14.04.2011 |

Polvet aivan tutisevat, kun sain tuon lopultakin tehtyä, ja sain ajankin jo huomiseksi. Kyseessä on siis yksityislääkäri.

En saa enää omin voimin viininlipitystä kuriin enkä katkolle, pakko saada antabukset tai jotain. Lisäksi haluan terveystarkastuksen. Pelottaa kauheasti, mutta vielä enemmän pelottaa, että kuolen viinaan.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että uskalsit varata ajan, siitä se lähtee ja apuja on tarjolla kun ottaa vastaan :)

Vierailija
2/32 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kovasti onnea alkoholittomaan elämään!

nimim. samojen ongelmien kanssa painiskeleva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö joku hoitoalan ihminen? Ei kai niitä antabukseja anneta, ennen kuin maksan tila on selvitetty. Ap

Vierailija
4/32 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö joku hoitoalan ihminen? Ei kai niitä antabukseja anneta, ennen kuin maksan tila on selvitetty. Ap

En ole hoitoalan ihminen, mutta maksakoe varmaankin otetaan. En tiedä, kuinka paljon/kauan olet juonut, mutta kyllä ne mahdollisesti kohonneetkin maksa-arvot laskee, kun juominen loppuu. En tiedä, tsekataanko haiman tilannekin verikokeella?

Eihän antabus kuitenkaan ole se "lopullinen" ratkaisu, se on vain tueksi alkuvaiheessa. Onpa niitä alko-ongelmaisia, jotka lopettavat antabuskuurinkin ja jatkavat ryyppäämistä.

Jos olet nyt siinä tilassa, että pitkä juominen on juuri loppunut, saatat tarvita joksikin aikaa rauhoittavan lääkityksen. Lisäksi kannattaa ottaa selvää ryhmäterapioista, AA:sta tms., monelle ne ovat se paras ratkaisu raittiuteen!

Vierailija
5/32 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jaksamista alkottomaan elämään. Se on kuin maraton, harva sitä kerralla juoksee loppuun, mutta sinnikkäästi tavoittelet voittoa vaan!!!

Vierailija
6/32 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo lääkärin hoidossa ollut, mutta kävin A-klinikalla terapiassa aika pitkään. Silloin onnistuinkin lopettamaan alkoholin käytön kokonaan. Olin useamman vuoden ilman pisaraakaan (jotain yli neljä vuotta).

Nyt on pikku hiljaa taas lipsunut takaisin alkon tielle ja täytyis jotenki taas ottaa itteään niskasta kiinni...

Vierailija
7/32 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin alkon kanssa ongelmia. Olen nyt ollut täysin raittiina n. 8kk ajan. Nyt menee ihan hyvin, mutta ensimmäiset kolme kk olivat vaikempia. Varsinkin viikonloput. Itse en ole ammattiapua sairauteeni hakenut, tosin mielessä ollut sekin.

Vierailija
8/32 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet fiksu, kun itse tajuat hakea apua ja tiedostat tilanteesi.

Olen läheltä seurannut tilannetta, jossa sukulaismies on juuri päätynyt A-klinikan kautta hoitoon ja sitä kautta sairaalaan, eikä varmaan enää kotiudu koskaan! Maksakirroosi yms...Kuolo varmaan korjaa, valitettavasti.

Vierailija
9/32 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hakeutunut hoitoon.

Vierailija
10/32 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle oli helppo kertoa asiat niinkuin ne ovat. En kaunistellut yhtään. Juttelimme puoli tuntia, jonka jälkeen kävin verikokeissa. Kolme niistä pystyttiin ottamaan tänään, ja loput kaksi otetaan maanantaina, koska vaativat 10-12 tunnin paaston. Seuraava sessio lääkärin kanssa on sitten, kun kaikki tulokset ovat selvinneet.

On helpottunut olo, että olen saanut ratkaisevan askeleen otettua. Nyt vain toivon, ettei sisuksistani paljastu mitään sellaista vauriota, joka ei korjaannu raittiudella.

Antabusta en voi ottaa avuksi, koska joudun työni takia käyttämään runsaasti käsidesiä.

Parin tunnin kuluttua saan kahden verikokeen tulokset...

Vierailija
11/32 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo pitkällä kun olet myöntänyt ongelman itsellesi ja saanut ensimmäisen askeleen otettua, tsemppiä!

Tulehan kertomaan kokeiden tuloksista tänne, kiinnostaa kun olen itsekin tällainen tissuttelija.

Vierailija
12/32 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sen johdosta, toivottavasti saat asiallista jutteluseuraa ja apua juomaongelmaan.

Vierailija
13/32 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuskin on...

Hän ei myönnä olevansa alkoholisti tai tarvitsevansa apua. Hän haluaa pilata aina kaikki juhlat ja muut menot olemalla kännissä. Ja kieriskelee katkeruudessa vuosi vuodelta enemmän. Mitä enemmän hän juo, sitä kurjempaa hänellä on.

Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
14/32 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysellä lääkäriltä neuvoa sosiaalisen tuen suhteen, esim. erilaiset raittiusporukat, ryhmäterapiat tai AA saattaisivat olla hyvä juttu, ettei tarvitse kaikkea ihan yksin käydä läpi.

Vierailija
15/32 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä suttaantuu.

Vierailija
16/32 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ongelman tunnustaminen ja avun hakeminen on se isoin askel! Onnea matkaan.

Vierailija
17/32 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 10-75. Punasolujen koko oli 100, viitearvot 82-98. Tähän saakka ei mitään kauheaa ole paljastunut, mutta en aio korkata pulloa sen kunniaksi. Ap

Vierailija
18/32 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan harrastit tissuttelua? mitä ne määrät oli?

onnea päätösestäsi!

Vierailija
19/32 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tissuttelin vuosia sitten tyyliin pari viinipulloa viikossa. Maksa-arvot olivat 60 ja terkkalääkäri kysyi juonko usein, johon vastasin tietenkin "en". Valehtelin, että olin edellisenä iltana ennen kokeiden ottoa ollut juhlimassa mutta ei tainnut mennä läpi...

Vierailija
20/32 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan harrastit tissuttelua? mitä ne määrät oli? onnea päätösestäsi!

iltapäivästä yöhön, annoksina ehkä 10-12. Kaljaa tai viiniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi