Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä AD tekee?

Vierailija
03.06.2008 |

Vastaa mainosten visuaalisesta puolesta. Suunnittelee ja työstää siis mainoksia, keksii ja valvoo totetutusta ja toteuttaa osin myös itse. Selvensikö?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää ihan niin tyhmä olo. Ap

Vierailija
2/5 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna sukujuhlissa serkkuni kertoi olevansa mainostoimistossa AD:na. Minä en kehdannut paljastaa, etten tiennyt mitä AD tekee kun kaikki muut näyttivät tietävän. Valistakaa siis tietämätöntä olkaa kilttejä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AD tulee sanoista art director.

Vierailija
4/5 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla myös lehdessä töissä ja vastaa koko lehden ilmesstä ja ainakin joissain lehdissä kuuluu julkaisun johtotiimiin.

Vierailija
5/5 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AD ja copywriter muodostavat työparin, jotka suunnittelevat yhdessä mainoksen/esitteen/flyerin/julisteen tms. Suunnitelman pohjalta copy tekee tekstit ja AD suunnittelee ilmeen/taittaa/valitsee kuvat jne.

Usein copyn ja AD:n lisäksi projektissa on projektipäällikkö/asiakasvastaava, joka briiffaa tehtävän. Yhtä lailla AD tai copy itse saattaa olla projektivastaava tai asiakasvastaava.

Meillä AD:lla on vastuullisempi työnkuva kuin graafisilla suunnittelijoilla. Joillakin AD:lla on meillä myös AD-assari, mutta ei kaikilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi