Jos ulkoilette lasten kanssa kaksi kertaa päivässä, miten teette kaiken muun?
Me ulkoillaan usein vain aamupäivällä, koska muuten en saa mitään kotihommia valmiiksi ja koti on kuin pommin jäljiltä (vaikken av:lla istuisikaan). Aamupäivällä tullaan sisään niin, että mulla puolisen tuntia laittaa ruokaa, missä ajassa lapset jo ehtii sotkea paikat, ruoan jälkeen sitten siivotaan ja mennään päiväunille. Myönnän, että usein nukun lasten kanssa, eli siitä menee tietty pari tuntia tehokasta aikaa heti hukkaan. Mutta se uni on aika tärkeää.
Kommentit (43)
jolla on monta lasta ja joka viettä joka päivä kolme-neljä tuntia ulkona seisten. En vaan usko, että siisteystaso, ruoan taso (kuten yllä "illalla syödään samaa ruokaa kuin päivällä") tai vaatteiden puhtaustaso olisi mielestäni riittävä.
Mutta kukin tyylillään. Meilläkin ulkoillaan vähemmän, mutta lasten kanssa touhutaan kaiken aikaa sisällä yhdessä.
Eikö perheissä ole isiä? Tai eikö ne tee mitään em. asioista?
Meillä ei syödä samaa ruokaa saman päivänä kahta kertaa, mutta edellispäivän iltaruokaa on usein seuraavana päivänä lounaaksi, hieman muunneltuna tai eri lisäkkeillä.
Koti on siisti, kaikilla aina puhtaat kauniit vaatteet, lapset ulkoilee joka päivä ainakin kaksi kertaa. Ja sisälläkin ehditään lasten kanssa askarrella, leipoa, lukea satuja ym.
Mutta perheessämme on osallistuva isä. On päivisin työssä 8 tuntia, mutta muutoin paikalla ja läsnä.
Ja ihmisillä on eri tapoja, ja laittavat asioita erilaisiin tärkeysjärjestyksiin.
Itse käyn usein kaupassa samalla kun heitän koululaiset kasiin tai ysiin kouluun. Siitä jäädään pienempien (1v4kk ja 2v8kk)kanssa ulos.
Tai pojat jäävät siksi aikaa isolle terassillemme kun puran ostokset ja tyhjennän esim. tiskikoneen.
Terassilla on lasten leluja.
Kello on sitten jotai kymmenen kun tulemme sisään.
Laitan pikaisesti jotain ruokaa jona aikana lapset yleensä rakentaa olkkarissa legoilla.
Pojat nukkuu molemmat noin kolme tuntia ja sinä aikana lueskelen tai katson tallenteita.
Yleensä hävettää miehen tullessa töistä kun täällä vaan lööbailen ja hommat on tehty.
Ei meillä illalle jää mitään hommia, korkeintaan lasten käskyjä ja iltapesuja.
Meillä on aidattuoma piha jossa hiekkalaatikot ja keinut joten ihan hyvin voi lapset olla itsekseenkin jos sisällä jotain touhuan.
no, ehkä itse vähän ärsyynnyin "täydellisen äidin" kertomuksesta (olikos se 19).
Jos joku ei tajunnut, kyllä me joka päivä ulkoillaan. Aamuisin ollaan 2 tuntia pihalla. Kunhan sanoin, että se toinen kerta on vaikeampi järjestää, jos nuorempi nukkuu pitkät päikkärit. Jos lapsi todellakin herää esim. klo 16, ei ennen iltaruokaa ehdi pihalle, ja iltaruuan jälkeen en vain itse enää jaksa. Laiska minä, hyi.
Ja luulempa että siistille ja tiptop-kunnolle on aika monia kriteerejä. Ja aika monenlaisia kotejakin on ja sitä kautta tekemisen tarvetta.
nro 22