Mainitse yksi ruoka, mikä on terveellinen ja maistuu hyvältä!
Ihan sama onko alkupala, keitto, lämmin ruoka, jälkiruoka... Ainoat ehdot:
Sen pitää olla terveellinen ja maistua!
Kommentit (22)
Pelkkiä mustikoita, vettä ja ihan pieni lusikallinen sokeria. Keitetään ja paksunnetaan perunajauholla.
kasvissosekeitto
uunikala ja vihannekset
risotot
kaikki salaatit
Sen vesi ja muutaman millin hyytelömäinen liha. Lähestulkoon elän sillä ne ajat kun olen kaukomailla.
sitä meillä vetelee kaikki laspetkin nahkaansa.
sitä meillä vetelee kaikki laspetkin nahkaansa.
Onko tuokin jokin ruokalaji?
kastike tehdään tomaattimurskasta ja tonnikalasta.
Kaikki missä on avokadoa, esim. guacamole.
Salaatti, jossa on kikherneitä, pieniksi pilkottua kurkkua ja tomaattia, tuoretta korianteria ja sitruunaa. Voisin syödä kulhollisen.
Hummus
Tämä nyt on vähän rajoilla, tzaziki.
Kalkkunafileet paistettuna uunissa kesäkurpitsaviipaleiden päällä, mausteena sitruunaa ja valkosipulia.
sienikeitto
maa-artisokkakeitto
marjat ja viili
hyvä rasvaton liha
kaurapuuro ja mehukeitto
kaikki salaatit, kanalla, vuohenjuustolla...
riisipuuro
kala ja kasvikset
vispipuuro
kaalilaatikko ja puolukkasurvos
ruisleipä ja lasi maitoa
...
- useimmat kalat on tosi hyvän makuisia; lohi, nieriä, siika, ahven, kampela, meriantura
- näiden myötä myös sushi
- tomaatti, kurkku, salaatit
- tomaattikeitto
- bataattisosekeitto
- mysli, smoothiet, fruitiet
Ja esim. tortillat voi valmistaa terveellisesti:
kananrintaa suikaloituna, paljon kasviksia (sipulia, paprikaa, tomaattia, salaattia) ja quacamolea sisälle.
sekin maistuu joskus aamusella hyvältä
Ehdoton suosikki.
Kaikki ruuat on terveellisiä, jos jättää turhan rasvan pois ja muistaa lautasmallin. Eli vaikka makkarakastike ja perunat jos ei sitä joka päivä syö.
kaikki hyvistä raaka-aineista huolellisesti tehdyt ruuat.
Mulle maistuu esim
Veriletut
Pasta bolognese
Sitruunalla ja yrteillä täytetty, uunissa paistettu siika
Ruispuuro (ruispuolukkapuuro) ja monet muut puurot, voisilmä ja vähän sokeria ja maitoa mukaan, nam
Savusilakat ja uudet perunat
Erilaiset vuodenajan kasviksista ja juureksista tehdyt padat, niiden kanssa voi tarjota sitten vaikka perunaa eri tavoin
Tabbouleh
Kokonaisena, hitaasti ja huolellisesti uunissa paistettu broileri. Sen voi vaikka täyttääkin, jos haluaa: sittruunalohkoja tai kuorimattomia valkosipulinkynsiä. Yrttejä sekaan.
Jos ruoka on tehty kunnolla ja herkullista ja sitä syö rauhassa ja hyvässä seurassa, se on terveellistä :)
kaurapuuro
salaatti esim. pähkinöillä
pinaattikeitto
rasvattomat ja sokerittomat maitotuotteet
papukeitto (tomaattiliemi+pastaa+kasviksia)
kikherneet+couscous
soijarouhekastike+tumma pasta
täysjyvätortilla kasviksilla, soijarouheella ja pavuilla, kastikkeeksi itsetehty guacamole/ei mitään
kasvissosekeitto täyttää kriteerit muuten, muttei valitettavasti ole minusta hyvää!
Jos ruoka on tehty kunnolla ja herkullista ja sitä syö rauhassa ja hyvässä seurassa, se on terveellistä :)
vaikka kuinka itse alusta asti tekisin voista ja sianihrasta kikkareita ja söisin niitä monta tuntia parhaiden kavereideni kanssa, ne eivät ole terveellisiä..
menee sellaisenaan ja maistuu taivaalliselle.
Mä olen ajatellut, että pinaatikeitto on epäterveellistä.
Mä olen ajatellut, että pinaatikeitto on epäterveellistä.
Monen monituista variaatiota siitä saa, ja niin monta ihanaa vaihtoehtoa etten edes luettele. Lempiruokaani on.