Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 1.5-vuotiaan viedä ulos nukkumaan jos lämpöä 38?

Vierailija
14.04.2011 |

ja lämpö johtuu MPR-rokotteesta?

Nukkuu yleensä 1.5 h, ulkona lämmintä +5 ja puolipilvistä, lämpöpussi vaunuissa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ulkona pakkanen tai kova tuuli eikä tuulensuojaa ole tarjolla (parveke kuisti), niin omasta kokemuksesta suosittelen sisällä nukuttamista kuumeen pitkittymisen estämiseksi. Kipeänä pieni potilas kyllä nukahtaa sisällekin.

Vierailija
2/9 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mä veisin :) ja varsinkin jos on tottunu nukkumaan pihalla,eikä meinaa sisällä rauhottua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai voi

Vierailija
4/9 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten mummo, kielsi viemästä ulos kuumeista lasta!!! Siksi kysyin teiltä mielipidettä, oi av-mammat!!! Ihanaa, että täällä vastataan niin nopeasti ja nytpä alan huoletta pukea taaperoa ulos.

Niin, lapseni isoäidillä on kolme lasta ja niin, no uusavuttomana häntä tietysti on nyt kai pidettävä!;) Hih, hauskaa!

Mummo tosiaan sanoi, että iät ajat kuumeista lasta ei ole viety ulos, olipa kuumeen syy mistä tahansa!

Vierailija
5/9 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun mummo sanoo ihan päin vastoin. Että terveet lapset tarvitsee raikasta ilmaa, ja että sairaat lapset tarvitsee raikasta ilmaa vielä enemmän.

En tosin laita lasta ulos jos on paha yskä, mutta usein nukkuu paremmin kipeänä ulkona kun saa paremmin henkeä ja on raikas ilma. Mummini on sairaanhoitaja ja hänelläkin 3 lasta, kai kukin omalla tavallaan.

Vierailija
6/9 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tiedä olisinko oikeassa. Oma 1,5v on kyllä nyt kovasti kipeänä, joskaan ei mistään rokotteesta vaan muuten.

Vierailija
7/9 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi viedä, mutta älä pue liikaa vaunuihin!

Vierailija
8/9 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä nelonen ja muut mammat, ihmiset ovat niin erilaisia. Toinen huolestuu toisesta asiasta ja toinen toisesta.

Nyt taapero kuitenkin nukkuu ulkona ja luulen, että se on ihan hyvä ratkaisu, kun lämpöä vähän. Jos olisi kuitenkin enemmän sairas, en veisi ulos.

Ap

Vierailija
9/9 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin moni sanoikin, raitis ilma ei lasta sairastuta, päin vastoin. Vetoa tulee välttää, eli jos vaikka kurkku kipeä tms. suojaa kaula, muutenkin pää, kädet ja jalat hyvin.

Kuumeelle tekee hyvää nukkua viileässä. Mulle yks lastenlääkäri kerran sanoi ettei kuumeista lasta saa viedä ulos, mutta en kyllä epäröinyt hetkeäkään viedä silti. Veto, kylmä ja paleleminen on aivan eri asioita. Eihän "vilustuminenkaan" pelkästä kylmästä johdu.

T.Sh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan