Ärsyttää toi putkinäköisyys neuvolassa!!!!
Käytiin äsken tyttäreni 1-vuotisneuvolassa ja olipahan taas käynti! Tuli taas sellainen olo että onpas mulla epänormaali lapsi puhumattakaan sen vanhemmista.
Ensinnäkin tyttäreni herää vielä yöllä syömään, etsii minua ja tissiä ja kaikista kamalinta: NUKKUU MEIDÄN SÄNGYSSÄ!!!!!! Voi helvetti miten se vaikuttaa lapsen kehitykseen negatiivisesti jos saa nukkua vanhempiensa vieressä???? Täh??!!
Toinen juttu oli sit noi ruoat kun me ei anneta tytölle kuin raakamaitotuotteita koska emme itsekään syö teollisesti kovin käsiteltyjä tuotteita ja vältellään lisäaineita. "MISTÄ SE LAPSI SAA KALSIUMIA", no voi saatana mistäköhän???
Eli lapsi vaan unikouluu , on kuulemma lapsen omaksi parhaaksi ja yöllinen tissittely loppuu siihen. Selvä peli.
No niin piti vähän purkautua, saako tästä edes selvää:D onko muita kellä samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (56)
Ja kyllä mäkin vuoden ikäiselle jo omaa sänkyä ja tissistä vierottamista suosittelisin. Yök, mitä touhua... kaikenmaailman luomuviherpiipertäjiä siä onkin maa pullollaan.
semmoisia hippejä kuten WHO.
Mulla on vajaan 9v aikana neljän lapsen kanssa ehtinyt olla 13 eri lastenterkkaria. Näistä 2 on tuoneet esiin vaihtoehtoja loukkaamatta, 2 esittänyt vain ehdottomia totuuksia 5 ollut ihan pihalla ja loput sijaisia.
Kyllä se niin on, että esikoisen kanssa kysymys: "Osaatko keittää perunoita?" ei tuntunut kovin suurelta kohteliaisuudelta.
syödään normaalia ruokaa eikä mässytetä pelkkää makeaa, niin kyllä ne hampaat kestävät ihan hyvin. Omat kolme lasta ovat syöneet yölläkin melkein 2-vuotiaaksi (imetettyjä siis) ja kenelläkään ei reiän reikää hampaissa. Vanhimmat jo kouluiässä, joten kyllä ne imetyksestä tulleet haitat olisi jo huomattu. Päin vastoin heidän hyviä hampaitaan on aina kehuttu tarkastuksissa. Toki pari kertaa olen saanut hammashoitajan haukkomaan henkeä, kun olen kertonut, että melkein parivuotias käy vielä yöllä rinnalla :)
1-vuotiaan hampaille to-si hyvää imeä sitä tissiä yöllä. Siellä ne hammaspeikot pääsee rauhassa jylläämään vai käytätkö taaperon yötissin jälkeen hammaspesulla?
Ja kyllä mäkin vuoden ikäiselle jo omaa sänkyä ja tissistä vierottamista suosittelisin. Yök, mitä touhua... kaikenmaailman luomuviherpiipertäjiä siä onkin maa pullollaan.
kuka imettää kaksivuotiasta lasta keskellä yötä. Sairasta touhua! Ehkä todellakin kannattaisi kuunnella neuvolatätiä, jos ei itse tajua.
World Hippie Organisation?
että et ole koskaan ehkä kuullutkaan World Health Organisationista, eli maailman terveysjärjestöstä.
Justhan tuossa selitettiin aikaisemmissa viesteissä että toi hammaspeiikojuttu on tietämättömien hölynpölyä!!
ja osaa toimia omalla järjellään, niin pakkoko siellä on joka asia toitottaa.
Niin äitinikin teki aikanaan, aloitti veljelleni kiinteät vasta vissiin 10kk iässä tms. ja imetti sitä 3,5 vuotiaaksi, sanoi aina vaan neuvolassa "joo joo, syö kaikkea, hyvin menee". Ja olivat tyytyväisiä kaikki, täti ja äiti ja vauva. (Ja veljeni on nykyään yli 30v. terve mies eli aikuiseksi kasvoi.)
Mulle ei myöskään ole ikinä annettu lapsieni kanssa mitään "toruja" tms., en ihan joka asiaa aina avaa tai myönnä niin tarkkaan.
Sitä samaa tilamaitoahan se kaupan maitokin on, purkitettuna ja pastöroituna vain.
Tilamaitoon liittyy terveysriskejä mm. sairauksia aiheuttavien bakteerien muodossa. Koli, listeria ja salmonella. Näistä ei välttämättä yksivuotias selviä hengissä. t. elintarvikehygieenikko
Sitä samaa tilamaitoahan se kaupan maitokin on, purkitettuna ja pastöroituna vain.
Tilamaitoon liittyy terveysriskejä mm. sairauksia aiheuttavien bakteerien muodossa. Koli, listeria ja salmonella. Näistä ei välttämättä yksivuotias selviä hengissä. t. elintarvikehygieenikko
mutta sen verran minäkin asioista tiedän, että se pastörointi tehdään juuri siksi, että niitä bakteereja halutaan tappaa. Kato vaikka Wikipediasta lisää pastöroinnista, jos sen merkitys on sulle hämärä.
Eihän noista neuvolassa pidä edes puhua! Sillä siitä selviää.
niin osa terkkareista jakelee niitä loistavia neuvojaan ihan oma-aloitteisesti.
kun annan 8 kk:n ikäiselle "isolle" tytölle tuttia yöllä ja vielä kerran yössä maitoa. Minkä ihmeen takia huudattaisin vauvaa koko yön, kun itsekin tarvin unta että jaksan päivän touhuta vauvan ja taaperon kanssa? Mutta väärin teen joka tapauksessa.
Älä välitä, ne valittaa aina kuitenkin jostain. Itse tunnet lapsesi ja uskon, että tiedät mitä teet. =)
miten röyhkeitä jotkut terveydenhoitajat ovat, kun tyrkyttävät neuvojaan asioihin, jotka eivät heille kuulu. Meidän terveydenhoitaja on mm. tuominut mikroaaltouunin käytön, komentanut mut kauppaan ostamaan sadepukua ja käskenyt laittaa 2-viikkoisen vauvan pois vierestä nukkumasta, ettei isommat lapset tule kateellisiksi.
Nämä ja monta muuta juttua se on vetäissyt ihan puskasta ilman, että mistään aihetta sivuavasta on edes puhuttu. Ei todellakaan olla kyselty siltä, että onko ookoo käyttää mikroa, eikä terkka oo kysellyt, että millaisia ulkoiluvaatteita mulla on tai millaiset nukkumisjärjestelyt meillä on.
Ihan pimee täti se on ja täysin turha. On meillä yhden lapsen kanssa ollut oikeita ongelmiakin, mutta niihin taas ei neuvolasta apua saanut, eikä edes lähetettä eteenpäin. Onneksi silloin pääsi jatkohoitoon omalla aloitteellakin. Nykyään niihinkin tarvitsisi jo lähetteen.
samoja kokemuksia kuin ap:lla
mutta ollaan menty puolella korvalla niin sanotusti kaikkien lasten kanssa neuvolassa.
Eli kuunnellaan kyllä mitä sanovat ja toisesta korvasta päästetään ulos tilanteen mukaan.
Ymmärrän kyllä ap:n ärtymyksen neuvolaa ja terveydenhoitajaa kohtaan kyllä, koska olen samantyylistä nipotusta kokenut synnärillä, kun on ollut kyse imetyksestä sitten kakkosen kohdalla.
Mutta kannattaa yrittää ottaa lunkisti ja käyttää noiden terveydenhoitajien/neuvolan työntekijöiden kanssa tuota "tuulitunneli" -tekniikkaa eli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja tilanteen mukaan jätä jotain tarvittaessa mietintämyssyynkin.
Tiukoillehan se voi ottaa jos työntekijä on liian kärkkäästi ollut jostain sanomassa. Ollaanhan mekin selvitetty esim vaikka puheeseen liittyvää jonkun lapsen kohdalla (kun terkkatädin mielestä ei ole "tarpeeksi kehittynyt") ja puheterapiassa täti on taas sanonut että normaalia tahti menee.
Että koita ap jaksaa ja onhan sulla oikeus vaihtaa se neuvolatäti jos vain haluat. Meillä on ollut mahdollista vaihtaa, joten jos täti jatkaa antiseen malliin niin sitten kannattaa soittaa jonnekin, että saa asiointia jatkaa ilman että syytetään mistään.
Tilamaitoon liittyy terveysriskejä mm. sairauksia aiheuttavien bakteerien muodossa. Koli, listeria ja salmonella.
Näistä ei välttämättä yksivuotias selviä hengissä.
t. elintarvikehygieenikko
Ennen kuin ammattinimike "elintarvikehygieenikko" keksittiin, Suomen suuret ikäluokat kasvoivat pääasiassa tilamaidolla. Siihen aikaan oli maanviljelys voimissaan ja maitoa tuotettiin suorastaan voivuoriksi asti.
Ihme, että niinkin epähygieenisissä oloissa lapsuutensa viettäneet ovat noinkin hyvin hnegissä pysyneet. Luultavasti sinä järkyttyisit suunnattomasti, jos joutuisit joskus 1960-luvun navettaolosuhteisiin ja näkisit, miten siihen aikaan maitoa käsiteltiin. Ei ollut konelypsyä ja koneellista jäähdytystä.
Ehkä se on sinun ammattikuntasi ansiota - älä yhtään vähättele - että nyky-Suomessa mainitsemasi mikrobit ovat äärimmäisen harvinaisia, varsinkin tilamaidossa.
Mutta senhän sinä tietenkin tiesitkin, halusit vain pelotella, jotta mammat ostaisivat kaupan maitoa = > rahaa kiertäisi enemmän meijereissä, kuljetuksessa ja kaupassa, kun ei uskalleta enää suoraan navetasta ottaa.
1-vuotiaan hampaille to-si hyvää imeä sitä tissiä yöllä. Siellä ne hammaspeikot pääsee rauhassa jylläämään vai käytätkö taaperon yötissin jälkeen hammaspesulla?