Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivitystä vauvan nukkumisongelmiin!

Vierailija
14.04.2011 |

Eilen täällä kyselin apua miten saada vauvan pätkäinen uni pitenemään (Alla linkki keskusteluun)

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1373816/vauvan_nukku…

Noh, otin sitten omasta neuvostani oppia ja päätin syöttää pojan istualtaan ja nukuttaa omassa sängyssään.

ja voitteko uskoa hei, että se ihan oikeasti onnistui! Poika nukkui ensimmäistä kertaa viikkoihin 3h unipätkät koko yön. Yö meni siis niin, että meni nukkumaan n. klo 23.30 ja heräsi ekan kerran 2.45 sitten syötin pojan ja hän oli takaisin omassa sängyssään ja unten mailla jo klo 3.00 seuraavan kerran herättiin vasta 6.00!!!! sitten nukkui vain 2h ja heräsi kahdeksalta, mutta pienten aamukujertelujen jäljeen nukahti vielä tunniksi :)

Ihanaa kun on pitkästä aikaa saanut hyvät unet :)

En mä nyt usko että tämä kenenkään maailmaa mullistaa niinkuin omaani, mutta halusinpa nyt tulla teillekkin kertomaan :D

Pitkästä aikaa Hyvin nukkunut ja pirteä Ap :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Ap siis jälleen päivittelee meidän pojan nukkumisia.

Noh, viimeyö meni taas ihan kivasti. eka pätkä oli 4h ja seuraava taas 3h minkä jälkeen ei oikein ottanut nukahtaa :/ ilmeisesti masu kipiä kun ollaanm tosiaan alettu kiinteitä kokeilemaan ja sai taas eilen sellaista perunalitkua :D

No puolituntia siinä sitten taisteltiin että nukkuuko vai eikö ja sitten otin pojan viereen masulleen ja taputtelin ja heijasin pojan uneen. Kello oli 6 aamulla... Siinä sitten nukkui vielä vähän vaille yhdeksään asti masullaan ja yhdeksältä tosiaan herättiin..

Mutta muuten meni kyllä tosi kivasti! Ei heräilty enää tunnin välein :)

Ap

Vierailija
2/11 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukava kuulla miten on yö mennyt, että kokeilitteko tuota istualtaan imettämistä ja onko sillä ollut vastaavaa vaikutusta kuin meillä :)

Tai toki muita eilen täällä unirytmejään päivitelleitä :)

Jos saataisiin tää keskustelu taas herätettyä eloon :D

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidampa kokeilla ensi yönä. Oma vauva heräilee tunnin-parin välein ja nukkuu lähes aina puolet yöstä vieressäni. On vaan niin tolkuttoman rasittava ajatus nousta ylös imettämään, mutta ehkäpä se kannattaa jos palkkioksi saisi kolmenkin tunnen unet :-)

Vierailija
4/11 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkillä kokemusta on :D

Varasin käden ulottuville pari vilttiä ja muhkean tyynyn selän taa laitettavaksi niin sai nopeasti pojan herätessä tehtyä sellaisen "imetyspesän" ja pojan vai vain nostaa siihen ja olis siinä niin mukavassa asennossa, että kun oli saanut masun täyteen nukahti siihen, eikä herännyt edes röyhytyksen aikana :) Siitä sitten omaan sänkyyn ja ah! 3h unet putkeen :)

Meillä oli juuri tuonlaista pätkäunta kun nukkui vieressä ja imetin makuultani.

Toivottavasti teilläkin auttaisi samoin kuin meillä :)

Tulethan sitten huomenna kertomaan meillekkin (jos tätä nyt ketään muu lukee :D) miten on mennyt ja onko tullut muutosta? :)

Ap, ehkä se ainoa aktiivinen ketjun seuraaja :D

Vierailija
5/11 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että niitä eilisiä neuvojia olisi voinut kiinnostaakkin, mutta voi olla etteivät he ole linjoilla :D

Mut enyway, ihana olla pitkästä aikaa pirteä :)

Ap

Vierailija
6/11 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo lukenut sitä aiempaa aloitustasi.

Mun mielestä vauvojen/taaperoiden nukkuminen ja nukuttaminen on sellaistakin salatiedettä oon ite siitä ihan pihalla.

Teen joka päikkäreiden ja yöunien kanssa samalla lailla ja silti lapsi nukahtaa ja nukkuu välillä hyvin ja välillä huonosti. Tällä hetkellä kuopus nukkuu enimmäkseen ihan hyvin, parilla herätyksellä. Joskus kun saa hyvän putken hyviä unia, niin sitten tulee viimeistään flunssa tai uudet hampaat rikkomaan unta..

En ole itse koskaan unikouluttanut lapsia vaan aina lapsen tahtisesti tuo nukuttaminen. Jos nukahtaa hyvin niin hieno homma, mut jos ei ja alkaa huutamaan kuin hyeena, niin sitten palataan takaisin olkkariin puuhaileen hetkeksi jotain ja yritetään nukkumaan uudestaan sitten myöhemmin.

Mä myöskin nukutan lapsen (nyt 15kk) syliin ja kippaan sitten omaan sänkyynsä. Hän ei oo kuin ehkä kaksi kertaa oikeesti nukahtanut suoraan omaan sänkyynsä silittelemällä. Ei vaan kertakaikkiaan halua siellä maata ja nousee pystyyn huutamaan, jotta ottaisin hänet pois -ja minähän otan.

Rikkonaisten öiden jälkeen pitkät unipätkät on kyllä niiiiiiin luksusta :)

Vierailija
7/11 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minulla ihan sama tilanne saman ikäisen pojan kanssa. Muistan esikon kanssa kun jaksoin valvoa ja istua imetykset läpi ja minusta hän nukkui paljon paremmin kuin poika nyt kun en jaksa ja hän pääsee viereen nukkumaan ja herättää vähät väliä.. Pitää minunkin yrittää tsempata itseäni jospa saisin pojan nukkumaan taas omassa sängyssä ja heräämään harvemmin. Nyt on vaan tosi paha flunssa menossa että pitää odottaa että olen terve. Kerro taas jos tilanne muuttuu!

Vierailija
8/11 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3,5kk ikäinen tyttö, joka ei nuku. Ei yöllä eikä päivällä, kuin 50 minuutin pätkiä. Eli yhden unisyklin verran. Neuvolan ohjeilla kiinteät aloitettu, mutta niistäkään ei apua. Ei huoli tuttia eikä pulloa. Öisin asuu rinnalla, haluaisi vaan ja ainoostaan nukkua tissi suussa.

Itse en pysty nukkumaan juurikaan vauvan ollessa kainalossa, joten zombiena mennään. Tämän lisäksi vielä 1,5-vuotias esikoinen esiuhmineen hoidettavana. Tekisin mitä vain, että saisin edes 2 tuntia nukkua putkeen..

Mutta tuota istualtaan syöttämistä aion kokeilla ensi yönä!

Vierailija
9/11 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minulla ihan sama tilanne saman ikäisen pojan kanssa. Muistan esikon kanssa kun jaksoin valvoa ja istua imetykset läpi ja minusta hän nukkui paljon paremmin kuin poika nyt kun en jaksa ja hän pääsee viereen nukkumaan ja herättää vähät väliä.. Pitää minunkin yrittää tsempata itseäni jospa saisin pojan nukkumaan taas omassa sängyssä ja heräämään harvemmin. Nyt on vaan tosi paha flunssa menossa että pitää odottaa että olen terve. Kerro taas jos tilanne muuttuu!

Kun on muutenkin kroppa ihan loppu.

Tsempit ja jaksamishalit täältä, mä koitan lähettää sulle edes osan tästä mun virkeydestä! :)

Toivotaan että teilläkin saadaan poika omaan sänkyyn nukkumaan, saisit sinäkin kunnolla nukuttua :)

Siellä missä hyvin levännyt äiti, siellä onnelliset lapset :) (enkä nyt tarkoita etteikö väsyneiden äitien lapset olisi onnellisia, joku olisi tähän tarttunut kuitenkin :D )

Ap

Vierailija
10/11 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3,5kk ikäinen tyttö, joka ei nuku. Ei yöllä eikä päivällä, kuin 50 minuutin pätkiä. Eli yhden unisyklin verran. Neuvolan ohjeilla kiinteät aloitettu, mutta niistäkään ei apua. Ei huoli tuttia eikä pulloa. Öisin asuu rinnalla, haluaisi vaan ja ainoostaan nukkua tissi suussa.

Itse en pysty nukkumaan juurikaan vauvan ollessa kainalossa, joten zombiena mennään. Tämän lisäksi vielä 1,5-vuotias esikoinen esiuhmineen hoidettavana. Tekisin mitä vain, että saisin edes 2 tuntia nukkua putkeen..

Mutta tuota istualtaan syöttämistä aion kokeilla ensi yönä!

Toivotaan että teilläkin onnistaisi ja saisit pitkästä aikaa kunnon unet niin jaksaisi sitten isommankin kanssa enemmän touhuta, josko hänen uhmansakkin tuntuisi helpommalta :)

Mutta jotenkin tuntuu hirmu hyvältä, että tälläisen avuttoman, kokemattoman yhdenlapsen äidin "neuvot" voisivat auttaa jotakin :)

Äh, mä nyt olen muutankin tällänen "pelastetaan maailma vaikka yksi väsynyt äiti kerrallaan" -tyyppinen ihminen joka kovasti haluaisi auttaa kaikkia :D Tällänen hömppä!

Ap

Vierailija
11/11 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ens yönä se taas nukkuu tosi huonosti, nyt kun pääsin tänne vähänhehkutamaan, no toivotaan että tällä tyylillä saatais pojalle hyvä unirytmi ja hyvät, pidempi pätkäiset unet :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme