Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia äitiysvaatteita pidit?

Vierailija
14.04.2011 |

Katoin valokuvia omalta raskauajoilta ja mulla oli aina myrkynvihreät gollegehousut ja miesten farkkupaita. Joskus myös kirpparilta hankittu vihreä villatakki. Mut nuo housut oli käytössä koko loppuraskauden. Kauheat.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M mama -malliston pitkät sivusta rypytetyt T-paidat olivat tosi hyviä. Samoin ehdottomat suosikkini Christoff -merkkiset äitiyshousut, joita pidin 2:n odotuksen ajan ja synnytysten jälkeenkin kunnes vanhat housut alkoi mahtua jalkaan...

Vierailija
2/10 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Menkkahaukan mammamalliston kangashousuja. Ne on vähän semmoista reisitaskuhousutyyppiä, reisitaskuja ei kuitenkaan ole. Sitten on yhdet äitiysleggingsit (nomraalejakin leggareita käytän, mutta nuo on parhaat) sekä parit lyhyet trikoohousut, jotka on siis ihan tavallista mallia.

Paidat mulla on enimmäkseen samoja kuin ennen odotusaikaa. Hämmästyttävää, kun m-koon pitkät trikootopit mahtuvat vieläkin, vaikka olen jo viikolla 32! En ole mikään kovin pieni ihminen muutenkaan, 168 cm ja lanteikas. Voi olla, että joudun vielä jonkun yläosan ostaa kun maha tästä vielä kasvaa, mutta toivotaan, että menisi näillä vaatteilla.

Mulla on myös pari mekkoa, joita olen käyttänyt, parhaita on olleet kuitenkin nuo kangashousut ja kotioloissa leggarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa tietysti, farkuissa käytin sitä kuminauha-jatkopalaa ja paidoista osa venyi.

Mutta kyllä viimeiset 2-3 kk mentiin ihan mammavaatteilla. Esikoisen aikana oli keskitalvi ja mammahousuja oli vain parit + yksi hame. Paljon pidin myös toppahousuja, jotka jätin edestä auki (henkselilliset, vanha väljä takki peitti etuosan)

Kuopus syntyi syyskunn alussa ja kuumana kesänä pidin mammacapreja, hameita, farkkuja ja joko ikivanhoja väljiä teepaitoja tai mammapaitoja (niissä iso maha peittyi paremin kuin tavallisissa, jotka olivat liian lyhyitä edesdtä, vaikka olisivat kummun peittäneetkin.

Mulla vaan vauvamaha on tosi edessä ja ulkoneva möhkäle, vaikka painoa ei hirveästi tullutkaan.

Vierailija
4/10 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläosat oli normimallistosta, mutta tavallista isompaa kokoa: neuletakkeja ja pitkiä t-paitoja (lindexin isojen tyttöjen malliston paidat on riittävän pitkiä ainakin mulle).

Alaosaan ei mene mikään muu kuin mamma-mallistojen housut. Tavallisia farkkuja en voinut laittaa päälle n. rv 10 jälkeen, sillä kaikki puristava ahdistaa! Ostin: 1 äitiysfarkut (alkuraskaudesta hyvät, enää turha toivo rv 38), 1 lappuhaalarifarkut (hyvät nyt viimeisille viikoille), 1 reisitasku-tyyppiset housut (näitä käytin eniten), 1 suorat housut (juhlia varten, en tykkää pitää hameita), 2 shortsit ja 2 college-housut. + lisäksi yhdet "tuulipuku"-tyyppiset ulkoiluhousut miesten osastolta xl-kokoa, koska sen tyyppisiä ei tietääkseni tehdä äitiysmallistoihin ja lapsen kanssa ulkoillessa sellaiset on kivat.

Vierailija
5/10 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parit mammafarkut (loysin nettikaupasta lyhyttä mitoitusta) pari farkkuhametta. Yläosat normimallistosta (tavallisesti ei käy mulle, joudun tilaamaan petite-mitoitusta). N. rv30 jälkeen pari kolme mammapaitaa.

Kotonakin käytin mammaverkkareita, kun en omiani halunnut venyttää ja vanuttaa. En ikinä suostuisi käyttämään jotain virttyneitä vaatteita (varsinkaan julkisesti) vaan sen takia, että on raskaana.

Vierailija
6/10 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammahousut, sellaset tavalliset mustat housut.

yhet vanhat housut meni ja sit harmaat olohousut.

Muuten meni koko odotusaika samoilla kuin ennenkin!

Farkut meni ehkä viikolle 12-15 asti, nyt synnytyksestä 7kk, eikä ne farkut mene vieläkään!!:(

tuskin meneekään, ennenkuin asialle tekee jotain!;)

Vierailija
7/10 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan tajunnut millaisella ruumiinrakenteella pystyy pitämään omia vaatteita koko raskausajan ellei pidä tapanansa pukeutua säkkeihin.

Kolmas raskaus enkä ole ikinä kyennyt pitämään omia vaatteita enää ekan kolmanneksen jälkeen, nyt tässä kolmannessa äitiysfarkut otin käyttöön rv 8.

Mulla on kyllä eteenpäin kallistunut kohtu ja olen hoikka, joten vatsa on helposti hyvin näkyvä ja loppuraskaudessa ulkoneva.

Kaikki kehuu aina näitä tunikoita ja maksimekkoja. Mun mielestä useimmat on kyllä ihan hirveän näköisiä ainakin mun päällä. Kävin alkukesästä sovittelemassa noita kehuttuja HM:n maksimekkoja, ja mä kyllä näytin lähinnä vain erittäin oudosti pukeutuneelta lihavalta ihmiseltä. Piti valita tosi iso koko jo silloin, jolloin rinnoista oli yleensä väljä. Helma taas ei laskeutunut ollenkaan, kun maha nosti sen ylöspäin.

Mä olen parhaat äitiysvaatteet löytänyt Bebesin, H&M:n, Isabella&Oliverin (strongly recommend) ja jotain Mamalicousin mallistoista.

Äitiysalaosat ihan must, nyt saa pitkiä trikoisia t-paitoja, joten olen osin pärjännyt niillä ja/tai masutuubilla. Osin mulla on ihan äitiyspaitojakin.

Me ainakin kierrätetään kaikki äitiysvaatteet ystäväpiirissä, joten vähän käytettyä saa ilmaiseksi tai halvalla.

Painoa mulla on enimmillään tullut 12 kg, tässä raskaudessa nyt ei pahoinvoinnin vuoksi ole tullut kuin 3-4 kg ja mennään jo rv 35.

Normaalimitat on 165 cm ja 58 kg.

Vierailija
8/10 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden mammapaidan taisin ostaa. Yhdet omat farkutkin meni loppuun asti. Ja pitkät topitkin mahtui oikein hyvin myös loppuun asti.

Hyi en koskaan olisi pitänyt ap:n kuvailemia hirvityksiä päälläni, anteeksi nyt vain... :D

Olin siis raskaana viime vuoden melkeinpä kokonaan, ja ihan normivaatteilla menin, legginssit, joustavat pitkät topit, paidat ym...

Vierailija
9/10 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huppareita, villapaitoja tavallisia pitkähihaisia t-paitoja

Farkut jalassa alusta loppuun, niin mamma kuin normaalitkin. En ois kuvitellutkaan laittavani verkkareita jalkaan. Rakastan niin paljon farkkuja että jos on minusta kiinni mut haudataankin niissä :D

Vierailija
10/10 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli enimmäkseen tavallisia vaatteita; yhdet siistimmät housut jouduin ostamaan "mammamallistosta", yhden mekon ja pari paitaa (ne tosin olivat käyttökelpoisia vielä imetyksen aikanakin). Jättimaha oli, mutta parin vuoden takaiset tunikamallit sopivat siihen vartalomalliin oikein hyvin, onneksi ei enää tarvitse tunikoita käyttää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä