Ttt ja kahden kuukauden tiliotteet.
Mihin tuo perustuu? Miksi?
Eikö ole riittävän nöyryyttävää mennä jo tuonne sossuun anelemaan.
Kommentit (17)
molemmat sairaita ollaan. Lapsia ollaan.
Miten tapahtuu oikeasti, meillä ei ole tulostinta, mies ei pääse liikkumaan ja Osuuspankissa kamalat jonot aina. Sieltäkö ne haetaan? Maksaako?
Osuuspankissa 2 euroa/tiliote ja veikkaan että muissa pankeissa sama hinta.
Onko sun mahdollista tulostaa vaikka jossain kirjastossa, olis halvempaa?
ap :(
Muutenkin niin nöyryyttävää ja kamalaa tämä kaikki.
Useassa sosiaalitoimistossa saa tulostaa ilmaiseksi tiliotteet.
ja meillä päin ei kyllä ole jonojakaan näkynyt Osuuspankeissa! Kyllä kahden aikuisen perheestä pitäisi toisen pystyä irrottautumaan tuohon.
Voit myös varata sossusta ajan ja siellä vaikka tapaamisella tulostaa tiliotteet.
"miten niin on nöyryyttävää mennä sossuun?"
Että kerran olen käynyt opiskelija-aikoinani, kun olis oikeesti tarvinnu ihan leipään rahaa. Ja kohtelivat siellä kuin ali-ihmistä, oli nuorena kyllä tosi paha paikka ja itkien lähdin! Että kyllä se vaan on, onneks ei oo tarvinnu mennä uudestaan, vaan elämä on hymyillyt noiden vuosien jälkeen.
Tuolloin olin nuori ja ilman työkokemusta, en saanut mitään työtä opintojen lisäksi. Lainat oli otettu, asuin solussa halvalla, mutta silti jäi vajetta (jos vertaa toimeentulotukeen taikka ihan vain sillä, että olisin saanut pakolliset menot maksettua). Silti hylättiin hakemus ja sanottiin, että mene töihin. Joo, en varmaan ollut yrittänyt.... Onneksi sain sitten sovittua kevään viimeisten kuukausien vuokrat niin, että maksan sitten kesällä ne, kun on vähän enemmän tuloja. Kun siis aluksi sen opintolainan kanssa pystyi pelaamaan ja kun oli vajetta, niin toki se kului nopeammin ja ei ollut sitten enää viimeisille kuukausille sitä jäljellä. En tiedä, mitä olisin tehnyt, jos ei olisi käynyt tuollaista onnenpotkua, että se vuokranmaksun järjestely olisi onnistunut! Varmaan olisin ollut katuojassa... Mutta siinäpä sitten oltiin kesäkin todella tiukoilla, mutta onnistui kuitenkin.
Ilmeisesti sossun mielestä mun olis pitänyt lopettaa koulu kesken, kun ei kerran ollut varaa elämiseen ja jäädä ilman ammattia ja sitten olisin kelvannut asiakkaaksi... Olen ollut työttömänäkin jokusen kuukauden ja silloin sai rahaa enemmän kuin opiskelijana, eikä tarvinnut yrittääkään mennä sossuun!
Mutta en kyllä ikinä unohda kokemusta, oli todella ihmisarvoa alentavaa, tuntui, ettei sitä olisi ollutkaan. Siis näiden työntekijöiden käyttäytymisen puolesta. Ja sitten juoppoja hyysättiin, kuulin kuinka yksikin kysyi kaljarahaa ja työntekijä näytti siitä laskelmasta sen sille...
Yksi toinenkin kokemus on kyllä sossusta, kun menin kaverin tueksi vaikeassa tilanteessa. Siellä kyllä sitten sai ihan hyvää palvelua, mutta tämä oli eri paikkakunnalla. Toki kaverin tilanteessa myönsivät, että aiemmin olivat toimineet väärin, siis että hän periaatteessa meni sinne silloin heidän virheestään uudestaan. Mutta kohtelu oli silloin mielestäni ihmisarvoista ja palvelua sai, kun oli ulkopuolinen (minä) sitä vaatimassa). Ihminen ei välttämättä huonossa tilanteessa osaa vaatia itselleen ansaitsemaansa palvelua tai pysyä tarpeeksi lujana, kun on kyse niin arasta asiasta.
Meillä on aina ollut hyvin ystävälliset ja asialliset hakemuskäsittelijät silloin kun ollaan jouduttu paikan päälle menemään. Tiedän, ettei näin asia ole joka paikassa, mutta silti ihmetyttää.
Ja mitä nolouteen tulee.. Kyllä se joskus hitotuttaa kun joutuu sossusta rahaa ruinaamaan, mutta kun vaakakupissa painaa lapselle ruun ja vaatteiden saaminen, niin kyllä tanssisin vaikk ripaskaa alasti julkisella paikalla jos se olisi siitä kiinni. Olen vain onnellinen, että meillä Suomessa on tällainen hyvin toimiva sosiaaliavustus.
että nykyään ei ainakaan saa ttt:a opiskeluaikana.. Se on heti suoraan hylätty anomus vaikka opintotuki ei mikään lottovoitto olekaan.
Silti kuitenkin tuossa esimerkkitapauksessa on kyllä suhtauduttu aivan asiattomasti, olen pahoillani puolestasi!
lastensuojelussa sanotaan, että voi voi! Minä en pääse aina sängystäkään ylös (vaikeat mielenterveyden häiriöt, vaikea lapsuus, persoonallisuushäiriö ja dissosaatio...)
Mies makaa kamalissa hermosäryissään kotona. Voi kiesus! Poliklinikka-, sairaala- ja tk-maksuja aivan mahdottomasti.
olin opiskelija myöskin aikoinani ja opintotukioikeus oli loppunut. Eli en saanut Kelalta mitään! Haettiin muutamaan otteeseen toimeentulotukea ja omaa normiani pienennettiin 20 %. Siis olin opiskelemassa ammattia johon valmistuinkin!
Olin jo nuorena nuorisopsykiatrian asiakas, mutta en saanut riittävää apua. Myöhemmin vakavasti sairastuttuani mulle sanottiin sairaalassa, että harmi, kun olit niin hyvin pärjäävä: siivosin, olin kaupan kassana, kitkin kukkapenkkejä erilaisten opintojen ohessa. Olisi pitänyt olla päihdeongelma, viillellä itseäään, syömishäiriö jne. Olisi apua satanut. Mulla on opintotuestakin vielä takaisinperintää Kelalle.
Mulla on lapsesta asti ollut itsariajatuksia. Ketään hyvää aikuista ei ollut läsnä ja jouduin selviämään yksinäni.
ap
Paljon maksaa tiliotteet Nordeassa ? Kiitos etukäteen vastauksesta :)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:53"]Paljon maksaa tiliotteet Nordeassa ? Kiitos etukäteen vastauksesta :)
[/quote]alle 4€. Oisko 3,70
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:53"]
Paljon maksaa tiliotteet Nordeassa ? Kiitos etukäteen vastauksesta :)
[/quote]
Tulosta nettipankista.
eikö verkkopankista voi tulostaa?
Kolmas viesti: ei tulostinta.
Viesti on huhtikuusta 2011, joten toivoisin tilanteen jo selvinneen...
mikä on taloudellinen tilanne.
Jos edellisessä kuussa palkkaa tuli kuusi tonnia ja seuraavassa kuussa nolla euroa, niin ei tarkoita että nollakuussa saisi sitten toimeentulotukea.
Jos tiliotteita ei tarkistettaisi, jokainenhan voisi hakea ilmaista rahaa luukulta, vaikka kuinka olisi tili pullollaan.