Miksivanhemmat edes miettivät, tuovatko lapsensa kesällä hoitoon, jos ovat LOMALLA
Aivan järjetöntä!!
Kommentit (52)
En mä ainakaan. Meillä lapset ovat vapaalla, jos vanhemmatkin ovat. Koskee myös yksittäisiä vapaapäiviä. Lisäksi isovanhemmat pitävät lapsia, että saavat ylimääräisiä vapaita.
Vanhemmuuden idea totaalisesti hukassa. Törkeä loukkaus lasta kohtaan.
Vaikka siksi, että velloo keskivaikean, toistuvan masennuksen kourissa ja lapsella on mm. ylivilkkaushäiriö?
Vaikka siksi, että velloo keskivaikean, toistuvan masennuksen kourissa ja lapsella on mm. ylivilkkaushäiriö?
perheet on sitten asia erikseen. Sääli vaan et päiväkoti on se tukimuoto jolla perhettä hoidetaan. Mut hyvä sit että edes se. Ylivilkkaalle lapselle varmaan olis rauhallinen kotiolo paljon parempi? Joskus tuntuu et masennukseenkin saattais tuoda apua se et on rutiinit eikä vaan vello? Kun se vellominen ei taatusti lopu kun sille antautuu?
perheet on sitten asia erikseen. Sääli vaan et päiväkoti on se tukimuoto jolla perhettä hoidetaan. Mut hyvä sit että edes se. Ylivilkkaalle lapselle varmaan olis rauhallinen kotiolo paljon parempi? Joskus tuntuu et masennukseenkin saattais tuoda apua se et on rutiinit eikä vaan vello? Kun se vellominen ei taatusti lopu kun sille antautuu?
Pitäisi löytyä muita tukimuotoja kuin päiväkoti. Eihän siellä henkilökunnalla ole aikaa/resursseja tehdä pitä tilanne vaatisi. Lapsi raukkakin tarvitsee lomaa vaikka ikävän moni vanhempi ei sitä ymmärrä. Sijaisperhekin olisi parempi vaihtoehto kuin päiväkoti. (Tälläisessä tapauksessa voi jo puhua lasten tarhaamisesta!)
Anteeksi, ei oikeen tähän aloitukseen olisi kuulunut, mutta pakko oli kommentoida.
Sitten ne parhaassa tapauksessa valittavat kun päivystyksessä ei satu olemaan oman ryhmän aikuista.
ja siis ihan muissakin kuin moniongelmaisissa perheissä.
Eivätkä kaikki masentuneet esim.pidä lapsiaan koko aikaa tarhassa. Ihme yleistystä
Tuosta oli lehtijuttukin, että vanhemmat pitävät lapset lomalla hoidossa. Pääsevät itse reissuun tai tekevät rauhassa kotona pihahommia, remonttia tms.
Siinä oli juurikin esimerkkinä yhdet vanhemmat, jotka lähtivät Turkkiin ja mummo sitten kuskasi lapsia päiväkotiin...
Kyllä lapsetkin ansaitsevat loman!
Eivätkä kaikki masentuneet esim.pidä lapsiaan koko aikaa tarhassa. Ihme yleistystä
Meistä on ainakin miehen kanssa mukavaa puuhastella päivät kaksin ilman lapsia.
Lapsistakin olisi varmasti mukava viettää lomaa...
Miksi edes teitte lapsia jos kahdestaan on mukavampaa?
Kyllä nykyään sysätään surullisen paljon lapsia yhteiskunnan kasvatettavaksi ja sitten vielä kehdataan napista jos kaikki ei menekkään pikku-pertun mielen mukaan siellä hoidossa/koulussa
Lapsistakin olisi varmasti mukava viettää lomaa...
kuin lomaa!
on lapsella kokopäiväinen hoitopaikka olemassa vaikka minä teen vain töitä n. 7 vuoroa kuussa ja niistäkin osa viikonloppuisin. Välillä nautin yksin kotona olosta, lapsi hoidossa kavereiden kanssa ja välillä lapsi kotona hoidossa. Joka tapauksessa huomattavasti vähemmän hoidossa kuin työssäkäyvien. Kaikki voittaa, mitä valittamista tässä? Ja joo alun perin kokopäiväpaikka on otettu minun uupumisen takia kun jouduin psykiatriselle osastolle hoitoon.
Joo olen tosissani. Olin vuosia töissä eräässä isohkossa Helsinkiläisessä päiväkodissa ja se oli oikeasti iso ongelma,että vanhemmat eivät halunneet lapsilleen kesälomaa. Yhtään.
Onhan se noloa,että hoitajien pitää sitten niiden vanhempien kanssa siitä keskustella. Tarvittaessa johtajakin puuttuu asiaan jos lapselle ei vanhemmat järjestä ikinä lomaa.
uskaltaa viedä lapsensa lomalla hoitoon kysymättä Palsta Mammoilta lupaa!
Lapsistakin olisi varmasti mukava viettää lomaa...Niillähän on LOMAA koko ajan, eihän lapsilla muuta olekaan
kuin lomaa!
Etkö oikeasti halua viettää aikaa lastesi kanssa?
ja siis ihan muissakin kuin moniongelmaisissa perheissä. Eivätkä kaikki masentuneet esim.pidä lapsiaan koko aikaa tarhassa. Ihme yleistystä
ovat miksivanhemmat? Olen kuullut vain curlingvanhemmista.