Taidamme jättää lapsen 2-vuotisneuvolan käymättä
Lapsi punnittiin ja mitattiin viime viikolla. Eikä hän neuvolassa suostu kumminkaan tekemään muuta kuin roikkumaan mun lahkeessa, koska hänellä on lääkärikammo. Neuvolan kotka saa ihan väärän kuvan lapsen kehityksestä.
Tuskin lapsi puhuukaan akalle mitään, vaikka kotona juttelee 4 sanan lauseita ja käyttää eri kielimuotoja
Kommentit (26)
Kyllä väähän törkeetä, mutta samaa mieltä olen, että turhaan ne sinne punnittavaksi menee kun on just punnittu... jos nyt valkotakkikammoinen lapsi suostuu edes noihin mittauksiin.
joka olisi pukeutunut valkoiseen takkiin/asuun. Ihan omissa vaatteissa ovat olleet...
Kyllä väähän törkeetä, mutta samaa mieltä olen, että turhaan ne sinne punnittavaksi menee kun on just punnittu... jos nyt valkotakkikammoinen lapsi suostuu edes noihin mittauksiin.
Mutta olen silti ap:n kanssa samaa mieltä siitä, ettei siitä välttämättä ole mitään hyötyä. NeuvolaJÄRJESTELMÄ on joo hieno, mutta kaikki terkat nyt vain eivät ole niin ammattitaitoisia tai halukkaita kuuntelemaan asiakkaitaan kuin olisi tarpeen. Jos ko. terkka ei edes välittänyt reagoida, kun ap kertoi maitoallergiaoireista, niin aika nöyrä ja nössö äiti saa olla, jos pitää tällaisen henkilön neuvoja lapsenhoitonsa ylimpänä ohjenuorana.
Itse olen kiltisti käynyt kaikki neuvolakäynnit, vaikka korvat sauhuten tulen aina ulos. Terkka juttelee kuin idiootille 12-vuotiaalle ja yrittää puolustella valinnoistamme poikkeavia mielipiteitään "asiantuntijoilla", vaikka hänen suosituksensa olisi n. 60-luvulta peräisin.
että lapsi viedään sitten vasta lääkäriin kun on äärimmäinen pakko ja joudutaan myös tekemään toimenpiteitä. Mielestäni 2-vuotisneuvola oli nimenomaan lapsen kannalta ihan huippukokemus, siellä leikittiin terkkaopiskelijan kanssa ja sitten mitattin ja punnittiin, sitten taas leikittiin. Se tilaisuus jos mikä kannattaisi hyödyntää ihan sen oman pelon poistamisen kannalta. Lapsi toki vaistoaa vanhemman asenteen herkästi!
yksityistä neuvolaa,jos haluatte parempaa palvelua!
Mistähän lapsi on perinyt lääkärikammonsa...