Voiko parikymppisen valmistumisjuhlat olla nyyttikestit?
Kommentit (15)
ja kutsuu kavereita, niin nuo on aika tyypillisesti nyyttäreitä. Ainakin juomansa jokainen tuo itse. Mutta jos vanhemmat pitää lapselleen juhlat, niin ei voi.
tarkoittaa että lahjaa ei tarvitse ottaa? Lahjahan on onnittelu valmistumisesta. Senhän voi vaikka lähettää vaikkei mene koko juhliin?
mennä mihinkään valmistujaisnyyttäreille sipsipussin kanssa. Minusta pitäisi olla jotain itse tehtyjä leivonnaisia tms.
On epäkohteliaampaa kutsua nyyttäreihin, kuin ei kutsua ollenkaan?
Itse kun leipoo kakut ja muut tarjottavat, niin ei ne kalliiksi tule. Taloudenpidossa on jotain vikaa, jos ei tuohon raha riitä.
Enemmän riippuu kutsutuista ja kutsujasta, siis tyylistä jne. kuin iästä tai siitä, mitkä juhlat ovat kyseessä.
Kaveripiiri ja itse saattaa olla sellaista, jotka eivät tykkää pönöttää illallispöydän ääressä.
Kaveripiiri voi olla myös kokkaushulluja, jotka mielellään tuovat jotain tarjottavaksi.
Minusta olisi ihanaa tulla kutsutuksi nyyttäreille, veisin myös lahjan syötävien lisäksi jos kyseessä valmistujaiset.
Niin typerää miettiä (ja varsinkin tuomita!) mikä on sopivaa ja mikä ei!
Itse olen pitänyt 12 hengen illallisia ja ihan tavallisia kotibileitä kumpiakin kotonani. Valmistujaisissani tulee tuskin edes olemaan tarjoilua, juhlien luonne on hiukan erilainen kuin mitä olen aiemmin pitänyt :)
Opintoraha ja asumislisä ei riitä edes vuokraan!
Kun kuukausitulot ovat jo vuokran ja bussilipun jälkeen miinuksella, niin on vikaa taloudenpidossa, jollei ole varaa leipomustarvikkeita ostaa? et ole tosissasi?
Itse kun leipoo kakut ja muut tarjottavat, niin ei ne kalliiksi tule. Taloudenpidossa on jotain vikaa, jos ei tuohon raha riitä.
Lähinnä sen vuoksi, että valmistujaisiin YO-juhliin ym. mennään yleensä vaan pistäytymään lyhyeksi aikaa. Olisi perinjuurin outoa viedä joku ruoka mukanaan ja jättää se sitten sinne astioineen päivineen lähtiessään pois. Ei kai sitä viitsi mukanaankaan viedä sen tunnin vierailun jälkeen... eikä toisaalta jäädä juhliin koko päiväksi "vahtimaan" tuomaansa ruokaa ja kyttäämään astiaansa.
Ja veisin lahjankin. Kuten vastauksista voit päätellä, riippu kutsuttavista.
Lähinnä sen vuoksi, että valmistujaisiin YO-juhliin ym. mennään yleensä vaan pistäytymään lyhyeksi aikaa. Olisi perinjuurin outoa viedä joku ruoka mukanaan ja jättää se sitten sinne astioineen päivineen lähtiessään pois. Ei kai sitä viitsi mukanaankaan viedä sen tunnin vierailun jälkeen... eikä toisaalta jäädä juhliin koko päiväksi "vahtimaan" tuomaansa ruokaa ja kyttäämään astiaansa.
Ylioppilaaksi ja ammattiin valmistuneiden juhlista. Ei maisteriksi tms. valmistunut yleensä mitään cocktailtilaisuutta pidä, vaan ihan juhla-juhlat mikäli pitää. Ja niiden tyyli on vapaa. Toisilla nyyttärit, toisilla bileet, toisilla illalliset. Mistä nyt kukakin tykkää.
Ylioppilaaksi ja ammattiin valmistuneiden juhlista. Ei maisteriksi tms. valmistunut yleensä mitään cocktailtilaisuutta pidä, vaan ihan juhla-juhlat mikäli pitää. Ja niiden tyyli on vapaa. Toisilla nyyttärit, toisilla bileet, toisilla illalliset. Mistä nyt kukakin tykkää.
Ehkä olen poikkeus, mutta minun tuttavapiirissäni maisteriksi valmistutaan pääsääntöisesti 25-v. ->, "parikymppinen" on mielestäni korkeintaan 22-vuotias. Eli oletin, että tässä valmistutaan korkeintaan alempaan korkeakoulututkintoon.
Olin muuten itse 20-vuotias päästessäni ylioppilaaksi, koska vietin vuoden vaihto-oppilaana. YO-juhlani olivat siis "parikymppisen valmistujaiset". :)
mutta sitten pitäisi olla myös niin, että ei tarvitse tuoda lahjoja.