Visa Electron on köyhien kortti!?!
Mulle tuli ihan yllätyksenä se kuinka moni tosiaan ajattelee että electronilla maksaja on köyhä!
Toki electronin saa ihan kuka tahansa, köyhä tai rikas ja myös meidän 10v pojalla on sellainen (oltaisiin otettu automaatikortti, vaan ei sellaisia kuulemma enää saanut).
Myös mun kukkarosta löytyy electron. Olen ihan normaali töissä käyvä, hyvin toimeen tuleva perheen äiti. Mulla on myös luottokortti, mutta sitä en käytä joka päiväisissä menoissa vaan jos ostan jotain isompaa kuten vaikka uuden läppärin tai enemmän ulkovaatteita/kenkiä lapsille kerralla.
Syy electronin käyttöön on yksinkertaisesti se että sellaista mulle pankista monta vuotta sitten tarjottiin, kun vielä silloin olin sen verran nuori ettei electronista tullut mitään lisäkuluja vaan se oli ilmainen. Sen jälkeen uusi kortti on vaan aina tullut postissa.
Kommentit (31)
että ehkä se sitten on niin? Mutta mitäpä väliä :)
Olen ilmeisen köyhä, sillä electron minultakin löytyy. Ja juuri kun muutamat pakolliset laskut maksoin, ja kuukaudeksi tilille käyttörahaa peräti 700... ei naurata.
sillä palvelumaksut nousevat taas kesäkuussa.
Mulla on Visa Electron, Amex ja OP:n debet/credit kortti. Mihinkäs mut mahdettaisiin lokeroida kun löytyy luottoakin :D
Minä käytän sitä ihan siksi ettei tarvi kantaa sitä tukkua käteistä kukkarossa, vaan voin maksaa kortilla. Ja ei tarvi pelätä että joku lompakon varastaja sais tyhjennettyä kaiken käteisvarani.
Toki maksan sillä ihan pikku-ostotkin, keksipaketin tai suklaapatukan tai ylipäänsä mitä vain. Mutta ikinä en ole ajatellut olevani sen vuoksi köyhä että mulla on electron kortti :D
Electronilla maksaa ne, jotka ovat tarkkoja rahoistaan (rikkaat).
Harmi, että Electron poistuu, tulee vain tylsä pankkikortti.
Olen hyvin toimeentuleva ihminen ja mua häiritsee suunnattomasti se, että tilin saldo voi näyttää vaikka +4600 euroa ja kahden päivän päästä se voi yhtäkkiä pudota miinukselle, vaikkei kahteen päivään olisi ostanut mitään. Ostot tulee kahden päivän viiveellä.
jotkut on vaan viisaampia eivätkä halua maksaa luottojen korkoja. Visaelectron on erittäin hyvä kortti, tilillä täytyy olla katetta. Ennemmin mulla tulee "köyhä" mieleen jos joku maksaa luottokortilla luotolle, vähän olis noloa!
Visaelectron on erittäin hyvä kortti, tilillä täytyy olla katetta. Ennemmin mulla tulee "köyhä" mieleen jos joku maksaa luottokortilla luotolle, vähän olis noloa!
Itsellä luottokortti on ainoastaan matkoja varten, jos reissussa käy jotain yllättävää.
Enkä muuten ole ikinä tarvinnut luottokorttia hotellissa, tällä palstallahan kerrotaan aina, kuinka hotellista ei ulkomailla saa huonetta ilman luottokorttia :D
Ostot veloittuvat heti, käy maksuvälineenä lähes kaikkialla Suomessa eikä varmenna minuutteja kassalla/vaadi henkkareita. Electron on kuin sähköinen käteinen!
vaikka luultaisiin köyhäksi? Köyhyys ei ole hävettävää.
minäkin mietin, että jos se on köyhien kortti niin köyhällä on varaa silti maksaa sillä (koska siellä pitää olla katetta).
Luottokorttia voi kuitenkin vinguttaa vaikkei olisi rahaa yhtään tilillä .
No eipä luottokorttikaan ole mikään köyhyyden merkki ja mitään korkoja en ole koskaan maksanut vaikka olenkin sitä käyttänyt.
Enkä ole elänyt yli varojeni tai joutunut ongelmiin :D
jotkut on vaan viisaampia eivätkä halua maksaa luottojen korkoja. Visaelectron on erittäin hyvä kortti, tilillä täytyy olla katetta. Ennemmin mulla tulee "köyhä" mieleen jos joku maksaa luottokortilla luotolle, vähän olis noloa!
Niin esimerkiksi platina amex on oikein hyvä esimerkki köyhän kortista...
Amexilla kun maksetaan aina "luoton" puolelta.
Visallakin se korko lähtee juoksemaan vasta kun ei maksa koko luottosummaa eräpäivänä...
ja on siis "köyhä" kun ei omista muuta kuin visa electronin. Ennen maksoi kaikki aina käteisellä ja electroniin taipui juuri siksi, että se on lähimpänä käteisen käyttöä. Luottokorttia ei halua.
Niin ja itse tienaan tuosta puolet ja minulla on pankkikortti ja luottokortti :D
Minusta ihmiset jotka tekevät tuollaisia "päätelmiä" toisten maksukorteista, ulkonäöstä tai koulutustaustasta ovat lähinnä säälittäviä ja huvittavia. Eihän se kerro mitään siitä arvosteltavasta, mutta sitäkin enemmän arvostelijasta. Vain heikkoitsetuntoinen ihminen kokee tarvetta panetella muita nostaakseen itseään jollekin olemattomalle jalustalle.
vaikka luultaisiin köyhäksi? Köyhyys ei ole hävettävää.
vaan lähinnä ihmettelin mistä tälläinen ajatus on tullut että Visa Electron olisi vain köyhien käytössä.
Ap
Mulla on Visa Electron, Amex ja OP:n debet/credit kortti. Mihinkäs mut mahdettaisiin lokeroida kun löytyy luottoakin :D
ei mitään järkeä
En ymmärrä niitä aikuisia, jotka electronia suostuvat käyttämään, mikäli olisi mahdollisuus saada pankkikortti.
Electronilla varmentaminen kestää kauemmin ja toimiminen on muutenkin epävarmaa. Se ei vieläkään välttämättä joka paikassa toimi, ja silloin kun pankkien yhteyksissä on ongelmia, niin yleensä pankkikortti toimii, mutta electron ei.
Onhan se electron hyödyllinen, jos on vaikeuksia hallita rahankäyttöään, eipähän mene tili miinukselle.
Ööh.. Kauttaviiva ei tarkoita että mulla on kaksi korttia vaan yhdessä kortissa valittavissa debet tai credit.
Entiseltä nimeltään lienee pankkikortti jossa luotto-ominaisuus.
ei mitään järkeä
Olen useamman pankin asiakas ja olen ottanut kortteja tarpeen mukaan. Löytyy siis parjattu Electron. Köyhäksi en tunnustaudu, kun talletuksia sen verran, että jo talletussuojan takia säästöt on hajautettu eri pankkeihin. Minulla on käyttelytili niihin pankkeihin, joissa on säästöjäkin.
Ööh.. Kauttaviiva ei tarkoita että mulla on kaksi korttia vaan yhdessä kortissa valittavissa debet tai credit. Entiseltä nimeltään lienee pankkikortti jossa luotto-ominaisuus.
en ole köyhä, mutta käytän electronia. mitä mä luottokorteilla.