Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koko raskauden ajan kestävä pahoinvointi?

Vierailija
13.04.2011 |

Kokemuksia kenelläkään?

Mistä johtui, tuliko selville?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä johtuin minulla rv5-20 joka päivä sängynpohjalla ja ei mitään muuta elämää, sitten helpotti etomiseksi ja n. kerran päivässä oksenteluksi, nyt rv 6+4 eikä ainakana vielä mitään oireita, kuin väsymys.

Vierailija
2/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt siis thyroxin lääkitys ja sappikivet leikattu, ja nyt kolmat raskaus vielä ainakin oireettomana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana ollessa. Toiset voi vaan vähän pahoin muutamana pvänä. Itse voi pahoin 3 raskaudessa yötäpäivää 4 kk, pari onnetonta tiedän, jotka laattasivat alusta loppuun joka pvä. Molemmat tekivät vain 1 lapsen..

Kato nää on naisten vaivoja, hittoako näitä tutkimaan ja apua saamaan. Auta armias, jos miesten pitäisi voida pahoin viikkoa pidempään, jo olisi konstit keksitty.

Vierailija
4/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut erittävät istukkahormonia enemmän, ja joillain korkea hcg arvo aiheuttaa pahoinvointia. Itse laatoitin koko 9 kk ja synnärilläkin vielä oksentelin. Pahoinvointi kesti ihan koko raskauden, ja loppui aika tasan 15min sen jälkeen kun istukka tuli ulos. Oli todella outp olo, koska krooninn pahoinvointi oli jo muuttunut ns normaalitilaksi.

Itse en laihtunut kosa ainoa millä pysyin työkuntoisena oli se että söin jotain 30min välein. Siis terveellistä, ei herkkuja. Silti tuli painoa 30kg, ne tosin sain helposti sit pois. Olisin saanut saikkua, mutta halusin itse olla töissä loppuun asti, sillä jos ei ollut mitään muuta ajateltavaa niin oksentelu ja kuvotus oli vielä pahempaa.

Sen verran vielä varoitan että pahoinvointi usein pahenee raskauksien myötä. Ekassa laattaminen kesti rv 25 asti, tokassa rv30 asti ja vikalla kerralla siis ihan loppuun asti.

Mutta, asiassa on se hyvä puoli että kroooniseen vaivaan tottuu, joten lopussa oli jo tavallista että koko ajan oksetti ja joka palaverista piti juosta vessaa laatalle: )

Vierailija
5/8 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmatta kertaa sama ruljanssi. Toiset vaan voivat pahoin.

Vierailija
6/8 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syytä ei tiedetä

Vierailija
7/8 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kokemusta. Tänään aiemmin teinkin aihetta sivuavan aloituksen, kun laihduin raskauden aikana 20kg. Ei tullut selväksi mistä johtui, ei sitä kyllä edes selvitelty.

Vierailija
8/8 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitäkään kyllä mitenkään kummemmin selvitelty. Lääkäriltä sain närästyslääkettä ja that's it.

Itse sitten ajattelin, että ehkä mulla jotain refluksin tapaista on ollut ennenkin raskauksissa. Mutta se ei vain ollut niin kovaa, mulla vain oli huono ja etova olo koko raskausajan. Mutta koska kuitenkin pystyin syömään ja paino nousi sopivasti, niin se huono-oloisuus ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä tai selvittelyä. Voisin kuitenkin kuvitella, ettei se refluksi kolmannessakaan raskaudess ihan tyhjästä tullut, vaan se on ollut jo aiemmin lievempänä ja tuntunut minulla huonona olona.

Tää siis oma päätelmäni. Eihän tuo asia ketään muuta niin paljon kiinnosta, että sitä mitenkään olisi selvitelty.