Maksakaa itse pelkosektionne!
Naurettavaa, että joku ei " uskalla synnyttää" ja sitten pitää veronmaksajien kustantaa monen tonnin leikkaus.
Annetaan nekin rahat lapsettomien hoitoon! Mikä oikeus ihmisillä on vaatia " luonnottomia" hoitoja luonnollisiin asioihin...sen enempää kuin lapsettomuusongelmasta kärsivällä on oikes saada hoitoa tilaan, jonka joku sairaus useimmiten aiheuttaa.
Kun nyt joku kuitenkin inisee vastaan, niin itselläni ei ole lapsettomuusongelmaa ja olen synnyttänyt lapseni alakautta helvetinmoisten kärsimysten jälkeen. Uskokaa tai älkää, ihan sama!
Kommentit (32)
Jos ei uskalla synnyttää niin vois jättää lapset tekemättä.
olen yhden synnyttänyt alakautta, siihen meni monta vuorokautta ja se tuska oli jotain täysin uskomatonta. en halua tehdä sitä enää toiste!
sen sijaan olen sitä mieltä, että lapsettomien pitäisi maksaa itse hoitonsa... usein kun lapsettomuus on itseaiheutettua....
Mun puolestani voisi vaikka aloittaa masennuslääkkeistä tai verenpainelääkityksestä tai vaikkapa diabeteksen hoidosta. Eihän niitä minulla (ainakaan vielä) ole.
Tai ei sittenkään, tahdon että yhteiskunta kantaa oman vastuunsa sairaiden ja sairauksien hoidossa.
Et muuten taida tietää, että synnytyspelko on ihan sairaudeksi luokiteltava ja diagnosoitava tila?
t. eräs, joka on myös synnyttänyt ilman sektiota.
Klamydia aiheuttaa munatorvien tukkeutumista joskus ja on pieni tekijä lapsettomuuden suuressa meressä. Ihmeellisen paljon vääriä uskomuksia esim. lapsettomuuden syistä, vaikka niistä nykyään on vauva-lehdessä yms vähän väliä. Miksi yhteiskunnan pitäisi tulea pelkosektiota. Pelkohan on ihan itse kehitettyä eikä siihen ole lääketieteellistä syytä.
silloin pitäisi ensisynnyttäjien pelkosektiotkin lopettaa. Se jos mikä olisi kohtuullista.
T: ap.
Vierailija:
Pelkohan on ihan itse kehitettyä eikä siihen ole lääketieteellistä syytä.
esim. naistenklinikkaa, ni johan hymy hyytyis.
et tiedä mistä puhut.
Mulla eka pelkosektio,sen jälkeen rupesin pelkää sektiota,olisin maksanu mitä vaan jos olisin saanu synnyttää,no neljä lasta nyt sit sektioitu,et äläpä puhu asiasta mistä et tiedä mitään.
sellaisia jotka eivät ole vielä kertaakaan synnyttäneet, mutta silti haluavat sektion. Itse tiedän yhden sellaisen tapauksen. Minusta se on aika raukkamaista. Varmuuden vuoksi tehdään sektio ettei tarvitse kokea niitä kipuja! Olen samaa mieltä tältä osin ap:n kanssa!
Samalla varmaan voidaan niputtaa huuhaaksi jokainen muukin invalidisoiva pelkotila ja sitä myöten muutkin psykiatriset sairaudet?
Vierailija:
sellaisia jotka eivät ole vielä kertaakaan synnyttäneet, mutta silti haluavat sektion. Itse tiedän yhden sellaisen tapauksen. Minusta se on aika raukkamaista. Varmuuden vuoksi tehdään sektio ettei tarvitse kokea niitä kipuja! Olen samaa mieltä tältä osin ap:n kanssa!
Ei kun kaikki naiset taasen saunan lauteilla synnyttämään...
et ensisynnyttäjien pelkosektiot maksullisiks.
onko lääkärin koulutuksella vaikea tajuta et kun pelko hallitsee elämää ja raskautta,niin se vaikuttaa myös lapseen,eli kun sit vihdoin saa leikkaus päätöksen niin nauttii myös raskaudesta.
Itse olin kuolla viimeiseen raskauteen siksi koska oli sektioita tehty,en nyt rupee sen tarkemmin tässä sitä selittää,ei sektiokaan ole vaaraton seuraavia raskauksia ajatellen,enpä minäkään tuota osannut ajatella ennen kun sattui omalle kohdalle.
pelkäsin että kuolen synnytykseen,verisuoni katkeaa päästä tms.T:14
Synnytyhän on normaali, luonnollinen tapahtuma.
Synnytyspelko sen sijaan on sairaudeksi diagnosoitava tila.
Myönnän, että tämä oli provo. Olen kyllä lääkäri ja sitä mieltä, että kyllä pelkosektiokin voidaan korvata. Mutta ajatelkaa sitä,että eiköhän siinä tapauksessa lapsettomuusongelmat yhtä lailla vaadi yhteiskunnan tukea. Niihin kun löytyy usein ihan sairaudesta johtuva syykin.
Usein ihmiset näkee vain sen, mikä itseä koskettaa ja kaikki muu ,ei kuolemaanjohtava-vika, on " turhaa hoitoa" .
HERÄTYS!
P.s Pelkosektiot todella kuormittavat ja vievät tilaa muilta leikkauksilta. Niitä kun ei voida loputtomasti lykätäkään.
" oikealla tavalla" synnyttämään. Ja tuskin kaikki sitä kipua pelkäävät. Itse pelkäsin esikoisen kohdalla lähinnä sitä, että vauvalle sattuu jotain...ja todellakin menin avoimin mielin synnyttämään esikoista ALATEITSE, vaikka hieman pelottikin. No synnytys meni niin pahasti pieleen, et lapsi melkein kuoli, oli jonkun aikaan hengityskoneessa pitkän elvytyksen jälkeen ja kaks kk teholla ja kukaan ei vieläkään voi sanoa, et onko lapseni ns. normaali. Että lähinnä tulevaisuudessa, kunhan pääsen yli tuosta ensimmäisestä tuskasta, saatan olla vailla pelkosektiota!
Niilläkin rahoilla saisi paljon muuta hyödyllisempää, kuten sulle lobotomian !