Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako äänestyskoppiin ottaa pikkulapsen mukaan?

Vierailija
12.04.2011 |

Minulla 2 vuotias ja 6 kk vanhat lapset.

Mies töissä koko sunnuntain, en äänestänyt ennakkoon koska saatiin tietää työvuorosta vasta nyt.

Saanko siis ottaa lapset sinne mukaan vai jääkö äänestämättä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin sinne periaatteessa mennään yksin, joten asia pitää olla ihan valtion puolelta järjestettynä. Paikalla on aina vaaliavustajia juuri tälläisiä tilanteita varten. Meillä on ainakin lapset istuneet vaaliavustajan kanssa sen minuutin, jonka äänestys vie.

Vierailija
2/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä vuotiasta en enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lasten tuominen äänestyskoppiin on ehdottoman kiellettyä".

Vierailija
4/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon kyllä kuvitellut, että mukaan saa ottaa vaikka presidentin, jos se suostuis tulemaan. Mutta nyt vasya tajuan, ettei virkailijat silloin voisi tietää onko jompi kumpi pakottamassa toista vastentahtoisesti johonkin.

Vierailija
5/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisessa huoneessa oli piirustusnurkka

Vierailija
6/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon kyllä kuvitellut, että mukaan saa ottaa vaikka presidentin, jos se suostuis tulemaan. Mutta nyt vasya tajuan, ettei virkailijat silloin voisi tietää onko jompi kumpi pakottamassa toista vastentahtoisesti johonkin.

Vierailija
7/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varten tarttee erikseen miettiä, mihin lapsen laittaa? Minä olen kävellyt koppiin ja lapset seisovat siinä vieressä sen sekunnin kun kirjoitan YHDEN numeron.

Vierailija
8/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ne paljasta vaalisalaisuuksia? "Miksi sä äiti kirjoitit siihen lappuun vitosen"

Vierailija
9/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennen lasten kanssa käynyt niin ajattelin että miten menee käytännössä :)

Sen kyllä tiedän että toisen aikuisen kanssa ei saa mennä :)

Mut joo otan tytöt mukaan ja katson kuinka käy.

Toisella paha uhma ja toinen vierastaa ihan törkeesti, eli metelin saavat ainakin aikaan :)

Ap

Vierailija
10/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ne paljasta vaalisalaisuuksia? "Miksi sä äiti kirjoitit siihen lappuun vitosen"

Vierailija
11/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan teillä menee siellä kopissa, jos sitä varten tarttee erikseen miettiä, mihin lapsen laittaa? Minä olen kävellyt koppiin ja lapset seisovat siinä vieressä sen sekunnin kun kirjoitan YHDEN numeron.

Meillä äänestys on koulun aulassa eli ei siinä mihinkään seinän taakse mennä. Aulassa on 2-3 koppia ja tilaa niiden ympärillä reilusti lasten olla vaunuissa tai seisoa ja odottaa. Jonossahan voi olla, vaikkei edes äänestäisi.

Vierailija
12/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi osaa seisä niin sano että seso tässä, ellei niin aina parempi. Lattialle istumaan 6 sekunnksi.

Vierailija
13/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viereisen kopin lapsen takia. Tämä noin 4v kun tunki minun koppiini. Astui sieltä ulos, ja pyysin vaalivirkailijaa paikalle, koska äänestystä häirittiin. Siitä tehtiin virallinen pöytäkirja ja lapsensa äänestyskoppiin vienyt nainen sai huomautuksen.

Eli ei lapsia mukaan lähellekään äänestyskoppia! Kyllä ne voi sen vaalivirkailijan luona odottaa.

Vierailija
14/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Hämeessä.

Vierailija
15/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne viemäristä alas siksi aikaa

Vierailija
16/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei vielä ymmärrä, mitä äiti kirjoittaa ja kailota sitä ääneen, että vaalisalaisuus vaarantuisi.

T: vaalitoimitsija

Vierailija
17/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei vielä ymmärrä, mitä äiti kirjoittaa ja kailota sitä ääneen, että vaalisalaisuus vaarantuisi. T: vaalitoimitsija

ettei se lapsi liiku sieltä minnekään eikä häiritse muita eikä kailota ääneen mitään.

Vierailija
18/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heidän tehtävä ole lapsia vahtia.

Yhtä hyvin se lapsi olisi voinut vaikka ulkoa juosta ja tunkea äänestyskoppiin.

viereisen kopin lapsen takia. Tämä noin 4v kun tunki minun koppiini. Astui sieltä ulos, ja pyysin vaalivirkailijaa paikalle, koska äänestystä häirittiin. Siitä tehtiin virallinen pöytäkirja ja lapsensa äänestyskoppiin vienyt nainen sai huomautuksen.

Eli ei lapsia mukaan lähellekään äänestyskoppia! Kyllä ne voi sen vaalivirkailijan luona odottaa.

Vierailija
19/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huutaa numerot ääneen.. nähty on. Isä näytti lapun lapselle ja lapsi kailoitti numeron ääneen, kun ei tiennyt ettei saanut.

Mutta kyllä sen äänestyslapun pystyy täyttämään niin ettei lapsi sitä näe.

hän ei vielä ymmärrä, mitä äiti kirjoittaa ja kailota sitä ääneen, että vaalisalaisuus vaarantuisi.

T: vaalitoimitsija

Vierailija
20/40 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöri siinä kopin sisällä ja ympäri eikä siihen kukaan mitään sanonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan