Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko huimaus olla psyykkistä?

Vierailija
12.04.2011 |

Eli olen pari viikkoa kärsinyt keinuttavasta huimauksesta. Heti aamusta olo on normaali, mutta mitä pidemmälle päivää eletään niin huimaus pahenee. Tuntuu kuin olisin laivassa keskellä myrskyä. Huimaus tuntuu pääasiallisesti vain kävellessä, mutta myös hetken istuessa jos pitkään ollut jalkojen päällä huimauksesta huolimatta.

Mutta kysymys kuuluu, voiko huimaus johtua psyykkisistä syistä? Minua huimaa eniten sisällä, mutta ulkona saatan pystyä kävelemään pitkänkin matkan ilman mitää oireita.

Mulla todettiin paniikkihäiriö viikko sitten ja sipralex pillereitä joudun nyt sitten popsimaan ainakin 4kk. En koe varsinaisia paniikkikohtauksia tai niillä tää alko, mutta nyt oireet on jotenkin jäänyt päälle, huimaus, käsien ja jalkojen vapina, jatkuva pissalla hyppääminen jne. Toivon todella että lääkkeet pian auttaa, tuun hulluksi sohvalla tekemättä mitään, en oikeis uskalla uloskaan yksin mennä :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka mulla meni ohi muutamassa viikossa.

Vierailija
2/5 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella et kun lääkkeet alkaa tehoamaan, oireetkin lähtevät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni niskat ihan jumiin vauvan kantelusta ja siitä tuli huimausta

Vierailija
4/5 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hyvinkin psyykkistä. Lue vaikka netistä konversio-oireista ja katso sopiiko itseesi. Toki kyse voi olla psyykkeestä ilman että on "virallisia" konversio-oireita.

Toivottavasti ahdistuksesi lievenisi pian ja huimauskin loppuisi :)

Vierailija
5/5 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä niskajumille on toi kuvaamasi "laivankansi"-huimaus kävellessä ja huimauksen paheneminen päivän kuluessa.

Myös mulla on paniikkihäiriö ja sama lääkitys kuin sulla. Mutta kyllä mä tämän huimauksen erotan paniikkioireilusta. Hieronta, rentoutuminen, liikunta auttavat jonkinverran.

Harmillista vaan, että meille paniikkihäiriöisille stressaaja-jännittäjä-tyypeille on ominaista tuo niska-hartia-seudun jumitus, kun koko kroppa on helposti huomaamatta jännitystilassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi