Staffi harkinnassa..
Onko kellään kokemuksia kyseisestä rodusta?
Itsellä on ollut entuudestaan kultainennoutaja ja nyt harkitsen staffin ottoa.. Perheeseen kuuluu 8-vuotias poika ja 2-vuotias tyttö. Lapsille en tietenkään koiraa ole ottamassa.
Miten olette pärjänneet staffinne kanssa? On kuulemma vaikea koulutettava?
Kommentit (7)
ehkä juu ihmisrakas, mikä tässä tarkoittaa sitä, että pirulaiset riehuu koko ajan ja hyppii syliin ruokapöydässä. vaatii kovan, kovan koulutuksen. liian raskas lapsiperheeseen ehdottomasti.
koko rotu pitäis poistaa suomesta sanon minä!
ehkä juu ihmisrakas, mikä tässä tarkoittaa sitä, että pirulaiset riehuu koko ajan ja hyppii syliin ruokapöydässä. vaatii kovan, kovan koulutuksen. liian raskas lapsiperheeseen ehdottomasti.
omalle staffilleen ja siitä tuli aivan kamala. Lasten kanssa en jättäisi rotua keskenään.
kultainen noutaja on kivempi.
SUomessa lällykät, jotka ei hallitse koiriaan. Pakollinen koira-ajokortti vois tässäkin suhteessa olla tosi hyvä juttu.
Tosiaan vaatii paljon koulutusta ja hermoja. Todella ihmisrakas. Oma staffi on nyt 5-vuotias, mukamas aikuinen koira. :D Koulutettuna staffikin pysyy poissa sylistä ruokailun aikana ;)
Ihana, hurmaava ja huumorintajuinen rotu, joka vaatii paljon aikaa, pitkää pinnaa, puruluita, aktiviteetteja ja paljon seuraa. Suosittelen lämpimästi.
En itse osaa sanoa koulutettavuudesta juuta enkä jaata. Minusta staffi oppii uusia juttuja siinä missä muutkin, mutta johdonmukaisuutta täytyy löytyä.
Energiaa staffilla on paljon, totta, mutta koirat ja lapset ovat aika hyviä kuluttamaan energiaa toisiltaan. Staffit ovat onneksi hirmu ystävällisiä ihmisille, eivätkä tee juuri eroa oman perheen ja vieraiden suhteen. Siksi rodusta saa aika hyvän käsityksen vierailemalla jonkun kasvattajan luona. Siinä näkee aika pian, alkaako rodulle ominainen hökellys ja rakkauden kerjääminen riemastuttaa vai käydä hermoille.
mulla on ollut 2. Vaatii todella paljon kouluttamista ja siitä ei enegiat vähene. Mutta jos itsellä on paljon aikaa ja haluja on ihana koira. Paljon mielekästä tekemistä ja paljon, paljon liikuntaa ja kovaa koulua!