Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolaiset ja jumppa

Vierailija
12.04.2011 |

hei, voiko lestadiolaiset käydä jumppasaleilla ohjatuissa jumpissa, joita mennään musiikin tahtiin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, voiko lestadiolaiset käydä jumppasaleilla ohjatuissa jumpissa, joita mennään musiikin tahtiin?

Ei ilmeisesti ainkaan zumbassa

http://freepathways.wordpress.com/2010/08/20/zumba/

Vierailija
2/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja riippuu myös jumpasta ja siitä musiikista. Itse olen käynyt jos se musiikki ei liikaa häiritse.

vl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mulla ja mun kavereilla ei.

vl

ainakin meidän salilla on useitakin. On kuulemma kova paine ettei ole ylipainoa, näin yksi kertoi.

Vierailija
4/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mulla ja mun kavereilla ei.

vl

ainakin meidän salilla on useitakin. On kuulemma kova paine ettei ole ylipainoa, näin yksi kertoi.

näin täällä oulun seudulla.

Vierailija
5/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks teillä on niin älyttömiä sääntöjä?

Siis kaikenlaista mielipuolista määräämistä, mitä ei saa tehda ja mitä pitää tehdä.

On sairasta.

Ja olen seurannut läheltä. Yksi ystäväni on 'pakotettu' vl

Vierailija
6/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhanyhdistyksen seuroihin!

Kasvotusten on paljon parempi jutella eikä tule väärinkäsityksiä. Täällä saattaa kuka tahansa vastata muka lestadiolaisena.

Vierailija
7/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh! ja ketäänhän ei pakoteta mihinkää uskontoon. Taidat olla vähän kateellinen niille. Olen kuullut että säännötkään eivät ole ehdoton ei juttuja vaan ne vaan on huomattu hyviksi ja niitä halutaan noudattaa. ei eri lestadiolaisperheissä ole tarkalleen samat säännöt. Tiedän että toiset katsoo koneelta lasten dvd-juttuja, toiset ei. otappa selvää ennen kun kirjoittelet. Mun mielestä ne on älyttömän kivoja ja ihan tavallisia ihmisiä. Ei sitä uskontoa joka lauseessa tuoda esille, tai ollenkaan koko juttuhetken aikaan. Samanlailla porisevat kun toisetkin, toki niitä ärräpäitä ei monestikaan kuule.

Vierailija
8/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otappa selvää ennen kun kirjoittelet.

ohis

Vierailija
9/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän naurut. Kertoo paljon uskontojen älyttömyyksistä.

Vierailija
10/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh! ja ketäänhän ei pakoteta mihinkää uskontoon. Taidat olla vähän kateellinen niille. Olen kuullut että säännötkään eivät ole ehdoton ei juttuja vaan ne vaan on huomattu hyviksi ja niitä halutaan noudattaa. ei eri lestadiolaisperheissä ole tarkalleen samat säännöt. Tiedän että toiset katsoo koneelta lasten dvd-juttuja, toiset ei. otappa selvää ennen kun kirjoittelet. Mun mielestä ne on älyttömän kivoja ja ihan tavallisia ihmisiä. Ei sitä uskontoa joka lauseessa tuoda esille, tai ollenkaan koko juttuhetken aikaan. Samanlailla porisevat kun toisetkin, toki niitä ärräpäitä ei monestikaan kuule.

Kyllähän tuo in yleisesti tiedossa millaista pakottamista vl-piireissä on. Kun sinne on joutunut, on vaikea päästä pois. Ryhmällä on valtaa.

Kärsin kun ystäväni kärsii.

Ei hän todellakaan allekirjoita kaikkia lestahörhötyksiä. Hän on kuitenkin syntynyt lestaperheeseen ja mennyt nuorena, 18-vuotiaana lestanaisen kanssa naimisiin, ja lapsia tietty alkanut siunaantumaan.

Elämä on ollut kärsimystä.

Muija ei suostunut ehkäisyyn, niinpä mies päätti ehkäisystä itse = selibaatti. (Noh, muita naisia ollut kylläkin)

Mistä olisin kateellinen. Häh? Mikä toi on kun ei ole muuta argumentoitavaa, niin vedetään joku säälittävä kateellinen-kortti esiin?

Niin, nyt kun lapset on saatu maailmalle, onkin sitten eronnut mies.

Voi kuule olen nähnyt vierestä tuota lestatouhua,

ja se on kyllä niin järkyttävää ihmisen rääkkäämistä.

Kerro sinä mikä siinä on hyvää.

Vierailija
11/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa päätetty että käytämme ehkäisyä.

Ei tää mitään kärsimystä ole. Silloin olisi jos lapsia olisi pakko tehdä joka vuosi.

Vierailija
12/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa päätetty että käytämme ehkäisyä.

Ei tää mitään kärsimystä ole. Silloin olisi jos lapsia olisi pakko tehdä joka vuosi.

vai mitä?

Vierailija
13/19 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikessa musiikissa on aina jokin "rytmi". Ei voi olla "rytmitöntä" musiikkia...

On erilaisia tahtilajeja. Onko 3/4 juuri erityisen synnillinen tahtilaji vanh.lestadiolaisille?

Vierailija
14/19 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät saaneet osallistua koulun jumppatunneille jos niillä soitettiin musiikkia.

Tamburiini ei haitannut ;)

Vierailija
16/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin laihoja kaikki. Ainakin ne käy meidän myymälässä ostoksilla, vaikka meillä soi musiikki. Shoppailevat ihan länsimaisen rytmimusiikin tahtiin siis :)

Vierailija
17/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään painetta olla hoikka, ihme juttuja täältä saakin lukea.

lestadiolainen

Vierailija
19/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lestanaiset siksi pidä ihtesä laihana, että voisivat sillä "ehkäistä" raskaaksi tuloa? Näin olen asian ymmärtänyt, koska mitään muuta ehkäisyäkeinoa ei ole, niin yritetään sitten jollain tavalla, riuduttamalla itseään, kun mikään muu ei ole sallittua. Sehän kertoo vain siitä, että eivät itsekään halua tulla raskaaksi, mutta kun "ylempi taho tahtoo, että lisäännyt" niin pitää sitten painostettuna lisääntyä. Tosin, tuskin kovin montaa himojen vallassa pakotetaan haarat levittämään, jos sanoo ei, niin silläkin voi jo jotain tehdä. Onhan ne himot hiirelläkin, vaikka ei muka lessut saisi seksistä nauttia. Pah. Säälittävää, ihme säännöt ja ne ihmisraukat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän