Pojan mitat huolestuttavat
Meidän pojan 1v10kk pituus ja paino mietityttävät: 84 cm ja 10.6 kg.
Kertokaapa lastenne mittoja samanikäisenä, kiitos ihan vertailumielessä.
Kommentit (14)
tuon ikäisenä, mutta nyt on tasan 2v, suunnilleen saman mittainen kuin teidän poika, mutta painaa noin 9,5kg. Pieni ja laiha, mutta omalla käyrällään kasvanut pienenä ja laihana koko ikänsä.
Eli käyrä tasainen.
löytyykö vielä lisää vertailukohteita?
ap
oli juuri 1 vuotis neuvolassa ja mittaa oli 83cm ja paino 11,5kg mutta hän on mennyt pituudeltaan jatkuvasti +2 käyrän liepeillä ja nyt hieman yli. lapset vaan kasvaa erilailla. sinuna en olisi huolissaa
1v6kk 12360g ja 84cm
nyt 2v ja 13,6kg ja 88cm
Pienimmäiseni on vähän vanhempi ja äkkiseltään en huomaa teidän mitoissa outoa, onko mielestäsi pieni vai iso? (tiedäthän, että lapset, kuten aikuiset ovat kovin erikokoisia, on lyhyitä, laihoja, hoikkia, pyöreitä..)
Miksi olet huolestunut poikasi mitoista? Ihan normaalilta nuo minusta näyttävät.
Oman pojan 2v mitat 87cm ja 11,6kg
on varmaankin aikalailla samoissa mitoissa. Ehkä pari senttiä lyhyempi, mutta painoa on todennäköisesti enemmänkin. Mutta ei kannata vertailla, lapset kasvaa todella eri tahtiin. Onko neuvolassa puututtu?
lähinnä se että oon huomannu pojan aina olevan se pienin esim lapsi/sukujuhlissa jne. häntä nuoremmatkin saattavat olla reilusti pidempiä.
toisaalta jonkunhan pitää aina olla se pienin...
ap
Olen siis 6 ja itse kuulen edelleen aika usein että poikani on aikamoinen mörssäri koska minä ja mieheni ollaan sellasia pakkasen raiskaamia pulkan naruja :D
Poikasi on täysin sopivan kokoinen ja lapsuuden koko ei kerro mitään siitä minkä kokoinen tulee aikuisena
Terveisin himo pullea 4v josta piti tulla ylipainon tynkä :) (171cm 52kg)
en luule olevan iso, vaan pieni.
ap
oma lapseni on porukan isoin aina vaikka onkin nuorin :D
6
minkä kokoinen poika oli tuossa iässä mutta puolitoistavuotiaana painoa oli 15,225kg ja pituutta 82,7cm.
1v neuvolassa oli 10,900kg ja 75.8cm
ja seuraava mittaus on vasta 1.5vuotis neuvolassa.