Surettaa tyttären puolesta :( synttäreistä..
kutsui 8 kaveria ja yksi ilmoitti tulevansa. tyttö itse sanoi että kolme tulee, niiden vanhemmat vaan ei ilmoita. lopuilta ei oo kuulunu mitään, yhden vanhemmat on kuulemma niin kiireisiä että ei kerkee ees ilmottamaan että kaveri ei tule.
mitä ekstraspesiaalia voisin keksiä kotisynttäreille näille muutamalle kaverille? en pääse viemään minnekkään kun ei ole autoa. jotain tänne kotiin. kiitos :)
Kommentit (11)
Mä en ole järjestänyt viisivuotiaallemme (ainoa lapsemme) yksiäkään ns. kaverisynttäreitä. Kakku on tehty ja kahville on tulleet ne, ketkä on päässeet. Kummit ja isovanhemmat ja siskojen perheet..
Karseita paineita otetaan joistain synttäreistä! Ja luojan kiitos, kukaan ei ole vielä tajunnut kutsua tyttöämme minnekään kaverisynttäreille, niin eipähän tajua itekään ruveta sellasia kinuamaan.
Onnea kuitenkin tyttärellesi! Paljonko hän täyttää?
Meillä on pojan synttäreillä ollut aarteen etsintää (karkkiaarteita piilotettuna ja vihjeet paperilla) Kaikki tykkäs, niin pojat kuin tytötkin, ongintaa, kivojen videoiden katselua yms.
Koska juhlat ovat?
Voihan olla, että lapsia voi kuitenkin tulla enemmänkin. Miksi niin moni ei pääse?
Erilaisia jätskejä, kastikkeita, strösseleitä, karkkeja (mm. pätkispaloja, ranskalaisia pastilleja, hedelmätutteja jne). Pursotettavaa kermaa purkista! Avot!
miksi kieltämään. saa kai lapsen puolesta olla surullinen kun niin odotti ja sitten melkein kukaan ei tule. mun mielestä kurjaa.
pitää olla kakku!
ei kuulemma kaverit kerkeä ja harrastuksia ei voi perua?!?! mun lapsen harrastuksen voi ainakin perua jos jotain muuta hänelle tärkeää olisi. ehkä eivät sitten vaan edes halua tulla. en tiedä sen enempää
9vuotta täyttää.
Tiedän vanhempia, jotka eivät halua tuhlata rahaa lapsensa kavereiden lahjoihin. Mitä jos ottaisit esille erilaisia vaatteita, joilla voi keksiä hauskoja rooleja ja leikkejä. Ongintaa? Aarteen etsintää?
Mä en ole järjestänyt viisivuotiaallemme (ainoa lapsemme) yksiäkään ns. kaverisynttäreitä. Kakku on tehty ja kahville on tulleet ne, ketkä on päässeet. Kummit ja isovanhemmat ja siskojen perheet.. Karseita paineita otetaan joistain synttäreistä! Ja luojan kiitos, kukaan ei ole vielä tajunnut kutsua tyttöämme minnekään kaverisynttäreille, niin eipähän tajua itekään ruveta sellasia kinuamaan.
ap:n tyttären puolesta.
Voi olla tottakin tuo, kun joku sanoi, että eivät halua ostaa lahjaa eivätkä siksi tule. Meillä oli juuri kaverisynttärit eka kertaa ja ihmettelin, kuinka kalliita lahjoja oli ostettu. Minusta ei lahjat ole pääasia vaan kivat juhlat. Lahjat saadaan sitten vanhemmilta ja sukulaisilta. Miksi otetaan paineita lahjoista, tuo vaikka parin euron tarra-arkin, jos ei ihan tyhjin käsin halua tulla.
Ja sinulle, joka et vielä kaverisynttäreitä ole pitänyt, kun lapsi ei ole kinunnut, voin kertoa, että se aika tulee vielä, kun "joudut" ne kaverisynttärit pitämään. Minä ajattelin samoin kuin sinä, mutta viimeistään ekaluokalla, useimmiten jo eskarissa, alkavat kaverisynttärit olla "sosiaalinen pakko".
Ja sinulle, joka et vielä kaverisynttäreitä ole pitänyt, kun lapsi ei ole kinunnut, voin kertoa, että se aika tulee vielä, kun "joudut" ne kaverisynttärit pitämään. Minä ajattelin samoin kuin sinä, mutta viimeistään ekaluokalla, useimmiten jo eskarissa, alkavat kaverisynttärit olla "sosiaalinen pakko".
Ihmettelen ihmisiä, joiden on tehtävä jotain sosiaalisesta pakosta, esim. ostaa ne täysin mauttomat ja kalliit abipaidat, kun kaikilla muillakin on. En itse kuulu tähän ryhmään, enkä opeta lapsianikaan tähän. Toki ymmärrän lapsen harmituksen tässä tapauksessa. Ehkä niitä synttäreitä tosiaan on nykyään ihan liikaa, joten lapset eivät ehdi kaikkiin. Kolme vierastakin on ihan kiva määrä ja varmasti saatte kivat kekkerit :)
miksi mitään ihmeitä tarvii?
Herkkuja, kivaa toimintaa jne, saavat ihanat ja kviat juhlat.
Älä sorru ylilyönteihin, ne pahentaa tilannetta jatkossa.