Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatimattomuusko kaunistaa? Jatkuva nöyristely ja kiertely tekee kommunikoinnista melko vaikeaa

Vierailija
10.04.2011 |

Miksei ihminen voi sanoa, mitä haluaa tai mitä ei halua? Siis ihan kauniisti ja toista kunnioittaen.

Yhdellä vanhemmalla ihmisellä on tänään synttärit, joiden juhlinnan hän on kieltänyt. Onkin useaan kertaan ottanut puheeksi ettei kukaan vaan muista koko päivää ;), saati lahjaa hanki. No näin sitten toimittiin. Ja sankari oli nyt ollut pahoillaan kun esim meidän perhe ei ollut vain kutsumatta sinne poikennut. Oli kakut ja leivonnaiset ja kaikki.

Onko tässä käytöksessä nyt jotain oikeaa tai hienoa? Toinen ensin kieltää juhlivansa ja kieltää lahjat ja kieltää myös pitävänsä mitään juhlia. Ja sitten loukkaantuu, kun ei tästä huolimatta vain ilmottamatta ryykätä paikalle onnittelemaan.

Ja sama muuten toistuu ihan kaikessa. Omaa toivetta ei voida koskaan sanoa, tai sanotaan ihan päinvastaista. Ja samoin oletetaan kaikkien muidenkin toimivan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo taitaa kuitenkin olla jotain perinteistä suomalaista käytöstä, kun tunnen varsinkin vanhempia ihmisiä, jotka noin toimivat. Aina pitää ensin kiellellä, ettei nyt tarvitse mitään jne, mutta kuitenkin tarvitsee. Kiinan opettajani kertoi, että Kiinan maaseudulla on sama tapa ja oli yllättynyt, kun kuuli, että Suomessa erityisesti vanhemmat ihmiset harrastavat samaa.

Onhan se jotenkin hankalaa, jos ei ole tottunut, mutta mä olen päättänyt ottaa sen vain maan sisäisenä kulttuurierona ja yritän tulkita sitä parhaani mukaan, mutten ota stressiä, jos menee tulkinnat joskus pieleen.

Vierailija
2/2 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnustaa edes sitä että ovat olemassa. Tää on mun mielipide. Mistään ei voida tunnustaa nauttivansa, ei edes pitävänsä. Kylään ei mennä eikä kutsuta, odotetaan vaan mökissä että joku "poikkeis", ja jos ei tule, mökötetään. Mutta ei ilmaista, että jotain haluttaisiin tavata, koska mullehan on kaikki yhdentekevää, mutta jos nyt joku itse haluaa oikein väen vängällä kylään tulla, ei me pois ajeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla