Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En aio rokottaa lastani.

Vierailija
09.04.2011 |

Olen ottanut selvää asioista ja päätynyt siihen tulokseen, että tuleva lapseni ei tarvitse rokotuksia. Rokotusten vuoksi moni lapsi on kuollut äitinsä kohtuun. Yhtä lailla lapsista kasvaa terveitä ilman elohopeaa kehossa.

Onko täällä vanhempia, jotka ovat jättäneet rokotukset ottamatta? Miten neuvolassa on suhtauduttu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantaasi. Toivon todellakin ettei lapsesi sairastu rokotesuojan piirissä oleviin vakaviin tauteihin. Nyt kun laumaimmuniteetti vähenee ja ihmiset matkustavat paljon, on sairastumisriski todellinen

Vierailija
2/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli esim tuhkarokkotapaus Suomessa. Rokotteiden hyödyt ovat aina riskejä suuremmat,jos nyt puhutaan näistä vanhoista ja tutkituista rokotteista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei pidä syyttää rokottamattomia siitä, että rokotukset eivät annakaan suojaa vaan ainoastaan elohopeaa elimistöön.

Vierailija
4/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveydenhoitaja.

Vierailija
5/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on elohopeaa ja oikeesti kuinka paljon. Verratkaa esim. kalojen elohopeapitoisuuksiin

Vierailija
6/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole koskaan annettu raskaana ollessa mitään rokotetta.

Jos meinaat jättää rokotus ohjelman ulkopuolelle syntyneen lapsesi niin otathan sitten vastuun sairauksista jotka on saatu kitketty suomesta rokotusten avulla? Ethän sitten syytä ketään jos lapsesi kuolee johonkin niistä? Saanko mä syyttää sua jos lapsesi tartuttaa muille niitä?

Vierailija
7/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotuttaa häntä neuvolassa. Monet taudit ovat seurausta saastuneista rokotteista, mutta tätä ei tietenkään ihmisille kerrota, koska muuten loppuvat lääkeyhtiöiden voitot. Tiesittekö muuten, että Glaxo Smith Cline rahoittaa THL:ää? Näkihän se miten sikainfluenssarokotteenkin yhteys narkolepsiaan kiistettiin välittömästi.

ap

Vierailija
8/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia riskejä rokottamaton lapsi voi aiheuttaa muille lapsille (joille on annettu perusrokotukset neuvolassa)?

Miten esimerkiksi päiväkodeissa suhtaudutaan siihen, jos joku lapsi on rokottamaton? Voiko tartuttaa muita lapsia?

Vierailija
9/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö näe mitään eroa sikarokotteen ja vuosia käytössä olleiden rokotteiden välillä?

Sovitaanko, että sitten ei itketä jos lapsesi sairastuu?

Mitä mieltä on tuleva isä?

Vierailija
10/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut selvää asioista ja päätynyt siihen tulokseen, että tuleva lapseni ei tarvitse rokotuksia. Rokotusten vuoksi moni lapsi on kuollut äitinsä kohtuun. Yhtä lailla lapsista kasvaa terveitä ilman elohopeaa kehossa.

Onko täällä vanhempia, jotka ovat jättäneet rokotukset ottamatta? Miten neuvolassa on suhtauduttu?

sitten olet vitun tyhmä. Toivottavasti lapsesi tajuaa itse aikuisena paremmin.

Vierailija
11/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen melkoisen hörhö, harjoitan homeopatiaa, bioenergiahoitoja, Reikiä,

mutta mulle ei tulisi mieleenikään jättää lastani rokottamatta.

Rokotusohjelmaa voi kyllä väljentää jos haluaa.

Mun lapsilleni on annettu eka rokotus vasta 8 kk ikäisenä, mä en halunnut altistaa lasteni immunologista vasta-ainetuotantoa ennen kuin se olisi ollut valmis.

Vierailija
12/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole suomalainen eikä myöskään rokotettu (ainakaan viimeiseen 15 vuoteen). Olemme sitä mieltä, että luonnollisesti kasvaa terveimmät lapset.

Lapsi voi sairastua, vaikka olisi rokotettukin. Jopa todennäköisemmin. Rokotteet eivät ole 100% varmoja.

Ja jos alkaa etsiä tietoa, mitä meille tavallisille kansalaisille ei haluta kertoa, moni muuttaa mieltään rokotteiden turvallisuudesta. Itse en halua lapsiani myrkyttää ja onneksi en ole suomessakaan ainoa laatuani.

ap

Vierailija
13/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen melkoisen hörhö, harjoitan homeopatiaa, bioenergiahoitoja, Reikiä,

mutta mulle ei tulisi mieleenikään jättää lastani rokottamatta.

Rokotusohjelmaa voi kyllä väljentää jos haluaa.

Mun lapsilleni on annettu eka rokotus vasta 8 kk ikäisenä, mä en halunnut altistaa lasteni immunologista vasta-ainetuotantoa ennen kuin se olisi ollut valmis.

hän on saanut keskenmenon pian rokotuksen jälkeen. Tässäkään ei tietenkään haluta myöntää, että kyse on rokotuksen vaikutuksesta.

Vierailija
14/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole suomalainen eikä myöskään rokotettu (ainakaan viimeiseen 15 vuoteen). Olemme sitä mieltä, että luonnollisesti kasvaa terveimmät lapset.

Lapsi voi sairastua, vaikka olisi rokotettukin. Jopa todennäköisemmin. Rokotteet eivät ole 100% varmoja.

Ja jos alkaa etsiä tietoa, mitä meille tavallisille kansalaisille ei haluta kertoa, moni muuttaa mieltään rokotteiden turvallisuudesta. Itse en halua lapsiani myrkyttää ja onneksi en ole suomessakaan ainoa laatuani.

ap

Jos elettäisiin täysin luonnollisesti, niin rokotteitahan ei olisi keksittykään.

Suuri osa ihmisistä kuolisi päivittäin kurkkumätään, jäykkäkouristukseen, polioon.

Jos rokotteita ei olisi keksitty, isorokkokin jylläisi vielä ja voitaisiin mitä todennäköisemmin kuolla siihenkin.

Ihan luonnollisesti.

Vierailija
15/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, kukaan ei koskaan ole missään väittänytkään, että rokotteet olisivat 100-prosenttisen varmoja. Juuri siksi on niin tärkeää, että kaikki saavat rokotukset, jolloin pöpöjen kierto yhteiskunnassa lakkaa. Ja Suomen neuvolarokotusohjelma antaa suojaa 11 vakavaa tautia vastaan, joten toki lapsi voi sairastua ja sairastuukin, vaikka olisi rokotettukin. Iso osa kaikkein vakavimmista tarttuvista sairauksista on kuitenkin saatu kitkettyä rokotuksin - miksi kääntää kehityksen pyörää taaksepäin? Tiesitkö, että lapsesi kuolee todennäköisemmin auton alle kuin saa rokotteesta vakavan haitan? Et silti taida kannattaa ajatusta siitä, että palaisimme tässäkin asiassa kehityksessä takaisin päin ja alkaisimme käyttää taas hevosia kulkupeleinä?

Rokottamalla Suomesta on saatu häviämään joukko vakavia, lapsia vammauttaneita ja tappaneita sairauksia kuten polio ja hinkuyskä - ihanko vakavissasi olet valmis ottamaan nämä takaisin? Suosittelen visiittiä vaikkapa Helsingin lastenklinikalle katsomaan, miltä näyttää vaikkapa aivokalvotulehduksesta kärsivä lapsi. Tai matkusta Keski-Eurooppaan sairaalaan kuuntelemaan hinkuyskään tukehtumaisillaan olevaa lasta. Otat melkoisen riskin, jos jätät lapsesi rokottamatta.

Vierailija
16/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sairastui ennenkuin sai ensimmäisen rokotuksen, ja tartunnan sai tietenkin joltain isommalta vapaamatkustajalta. Se tauti kun ei tapa juurikaan kuin vauvoja.

Sinuna ajattelisin myös yhteiskunnallista vastuuta siitä että heikommassa osassa olevat saisivat elää turvallisemmassa ympäristössä. Tuskin se sinua kiinnostaa, se oma napa on vaan lähinnä.

Sorry vähän raaka kieli mutta ärsyttää kun tämä rokottamattomuus nostetaan esiin, onse provo tai ei.

Vierailija
17/18 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ei jaeta virallisesti? Miten se ei ole julkista kaikille? Uskotko kaiken, mitä netin keskustelupalstoilla kirjoitetaan?

Skeptisyys on hyvä asia, mutta kannattaisi olla skeptinen myös muita tahoja kohtaan kuin virallisia. Monet maallikot osaavat esimerkiksi hienosti naamioida kirjoituksensa tieteellisen tekstin oloisiksi käyttämällä hienoa termistöä ja viittaamalla tutkimuksiin. Valitettavasti ne tutkimukset on voinut tehdä ihan kuka tahansa ja millä menetelmillä tahansa.

Minäkin voin julkaista netissä tutkimuksen, jonka mukaan rokotusten vastustajien älykkyysosamäärä on keskimääräistä matalampi. Lukijan on ymmärrettävä lukea sitäkin kriittisesti ja kiinnittää huomiota esimerkiksi otoskokoon.

Vierailija
18/18 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että lapsesi kuolee todennäköisemmin auton alle kuin sairastuu kuolemanvakavasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme