Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaipaan mielipidettä!

Vierailija
09.04.2011 |

Olen aivan hukassa. Olenko täysi k...pää vai ihan inhimillisesti pahoittanut mieleni? Olen aivan hukassa.

Tarina meneepi näin:

Mies kysyi perjantaina, että voisiko auttaa minua kotiaskareissa jollain tapaa, koska hän on tulossa aikaisin sinä iltana kotiin. Olin juuri menossa kauppaan ja ilahduin avuntarjouksesta. Pyysin miestä tuomaan maitopurkit tullessaan töistä. Ostin myös romanttiseen illalliseen ainekset. (olemme puhuneet että pitäisi joku ilta tehdä yhdessä illallista ja vaan olla. Ajattelin että koska hän on tulossa aikaisin kotiin, yllätän hänet hankkimalla ainekset valmiiksi).

Ilta kului. MItään ei kuulunut. Puoli 12 tuli viesti "olen vieläkin harrastuksessa. En tuo siis maitoa. Menen kaljalle. Tulen ennen kahta".

Heräsin kahden jälkeen ja huolestuin. Aloin pyörimään sängyssä ja aloin pahoittamaan mieltäni siitä että mies teki oharit. Asia paisui ja paisui mielessäni enkä saanut enää unta. Mies tuli viideltä.

Pyysi anteeksi että ei ilmoittanut. MInä ilmoitin olevani nyt tosi loukkaantunut. Mies alkoi sättimään ja sanoi että olen lapsellinen paska.

Aamulla sama ääni kellossa. Yritin sanoa hänelle, että olen loukkaantunut ja toivoisin että ei pitäisi minua hereillä ilmoittamatta. KOska tekstiviestin lähettäminen ei vaadi paljoa.

Sitten alkoi huutamaan. Huusi lasten kuullen niin, että kaksi vanhinta lähtivät ulos. Käytti tosi pahaa kieltä ja sanoi, että vittuilen hänelle ja haastan riitaa (mitä en olluttehnyt. Hän ei ollut itse huomannut, että käytti tosi provosoivaa kieltä ja käyttäytyi ihan ihmeellisesti ja suuttui lähes joka sanasta). Hän sanoi lähtevänsä. Pyysin että ei lähde koska jään sitten lasten kanssa kotiin ja olen surullinen. Että selvitettäisiin asia ensin.

Hän oli lähdössä ja otin hänen kädestä kiinni että ei lähtisi. Hän huusi niin että lapset kuulivat että "sä et käy muhun kiinni etkä estä mua liikkuamsasta". Lapset luulivat, että hakkaan miestä.

Aivan hullua. Sitten mies häipyi. Laitoin ennen kuutta viestiä, että onko hän käymässä tänään kaupassa vai käynkö minä? Ja että voisi ilmoittaa ennen kaupan sulkemisaikaa. Ei mitään ilmoitusta.

Sanoin myös hänelle, että jos lähtee näin niin en oikeasti enää tiedä haluanko häntä takaisin.

Mieli on sekaisin. Kauhea tilanne.

Mitä hänen päässää liikkuu?

Apuja siskot!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sun tarvii silotella ja keksiä koko ajan positiivista, että elämä sujuisi ilman kriisejä.

Parisuhteessa pitäisi olla 2 samanarvoista aikuista. Sä olet tällä hetkellä ihan kynnysmattona. Mies ei kunnioita sua tippaakaan kun käyttäytyy tuolla tavoin =(

Vierailija
22/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, ehkä tämä vaan pitää hyväksyä ja yrittää kerätä itsetunnon rippeet jostain takaisin.

Ehkä meille tulee ihan hyvä elämä.

Rakastan miestäni ja hänen kosketus on aivan jumalainen. Mutta sitten tämä tällainen...miksi ylipäänsä täytyy arvostella tai haukkua ketään? Miksi normaali elämä ei onnistu?

Varmaan itsessäni vikaa kun annan vaan vuosien vieriä näin.

Jostain yritän siis saada voimaa hakea asuntoa, hankkia uusia huonekaluja ja pysyä tarpeeksi pitkään sinkkuna ja nauttia elämästä. (helpommin sanottu kun tehty).

Kiitos vielä vastauksista. Harvoin tällä palstalla on näin paljon positiivisväritteisiä vastauksia. Kyllä me naiset toisiamme tuetaan kun tulee tosipaikka! Tänks.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sun tarvii silotella ja keksiä koko ajan positiivista, että elämä sujuisi ilman kriisejä.

Parisuhteessa pitäisi olla 2 samanarvoista aikuista. Sä olet tällä hetkellä ihan kynnysmattona. Mies ei kunnioita sua tippaakaan kun käyttäytyy tuolla tavoin =(

Tuo on ihan liioittelua ja hölmösti sanottu ihmiseltä, joka on kuullut suhteesta vain lyhyen kuvauksen yhdestä akuutista kriisistä toisen osapuolen näkökulmasta kerrottuna. Ei se ole kynnysmattona olemista, että haluaa tehdä kaikkensa pohjimmiltaan hyvän suhteen pelastamiseksi ennen kuin voi tehdä eropäätöksen. Ei minulle ainakaan olisi helppoa erota, jos olisi niin olisinkin eronnut kun mieheni petti minua. Ja teki todella paskoja asioita ja kohteli minua huonosti. Mutta niistä voi päästä yli jos molemmat (!) sitä haluavat. Toivottavasti ap:n on valmis muuttumaan ja näkemään omat virheensä.

Tiedän itse kyllä että joskus voi olla järkevää pyytää anteeksi ja pysyä rauhallisena vaikka tietää että itsellä olisi syytä suuttua ja toinen on se jonka pitäisi pyytää anteeksi. Sitä ei tietenkään pidä ottaa tavaksi, mutta joskus voi olla hyvä vaan rauhoittaa tilannetta sen verran että saadaan aikaan keskusteluyhteys. Kun on lapsia, ei erosta voi päättää ennen kuin kaikki on tehty asioiden korjaamiseksi. Ja jos mies ei tule yhtään vastaan niin tiedät ainakin että sinä olet tehnyt kaikkesi.

Vierailija
24/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies käyttäytyy aika ajaoin samoin. Nyt olen eroamassa, sillä en jaksa enää. Jatkuva sättiminen ja syyllistäminen söivät itsetuntoni kokonaan ja aloin oikeasti uskoa siihen, että miehellä on oikeus vihoitella. Onneksi rakas ystävä avasi silmäni. Hän sanoi, ettei ole nähnyt iloa minussa kuukausiin ja kysyi suoraan mitä kuuluu.

Nyt olen tajunnut miten väärin minua on kohdeltu jo pitkän aikaa. Ja minä olen mahdollistanut sen aina hyssyttelemällä miestä ja pyytelemällä anteeksi vaikka ei olisi tarvinnut. Älä alistu samaan, se ihan oikeasti vie itsetunnon maahan.

Vierailija
25/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommoselle luuserille, joka lupaa toista ja tekee toista!

Minusta se nyt vaan on äärimmäisen tökeröä käytöstä, jos lupaa tulla aikaisin kotiin, antaa toisen odotella ja ja sitten vaan ilmoittaa ettei tulekaan... ihan kuin sinulla ei olisi väliä, vaikka olit tehnyt suunnitellut illallista yhdessä jne.

On todella rasittavaa odotella toista, miettiä missä se on, miksi ei tullutkaan kotiin vaikka sanoi tulevansa.

Et ollut todellakaan kohtuuton, vaan miehesi on, kun antaa sun odottaa ihan kuin sun ajallasi ei olis mitää merkitystä. Biletys on ihan ok, kunhan siitä tietää etukäteen, että tietää olla odottelematta. (tosin meillä mies käy baarissa vaan pari kertaa vuodessa, ja silloinkin kotiin tulee viimeistään klo3 maissa)

Ja mikä h.....tin oikeus miehillä on tulla mennä niinkuin sinkkuaikaan, kun ei nainenkaan yleensä voi niin vaan bilettää kun jonkun on oltava lasten kanssa?!!! minusta miehes pitäis maistaa omaa lääkettään, eli ilmoitat vaan joskus että tänään olet sitten lasten kanssa, mä tuun yöllä, jos tuun....siinäpähän miettii missä olet ja milloin tulet!

Vierailija
26/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahinta tässä on vielä se, että kun lähti niin kysyin tuleeko yöksi kotiin. Vastasi vaan että luultavasti kyllä.

Ja tosiaan meillä ei vieläkään ole sitä maitoa. Itse olen itkenyt niin kovasti tänään että ei minusta olisi ollut kauppaan menijäksi :(

Nyt kello on jo yli yhdeksän enkä ole kuullut miehestä mitään. Jos oikeasti olisi pahoillaan viimeöisestä, paikkaisi nyt tekemisiään ja olisi viettänyt kanssani illan ja pitänyt hyvänä.

Mutta ei. Ei nähtävästi tule kotiin vasta kun yöllä. Eikä ilmoita mitään.

Tää on nyt aika kova periaatepäätös, mutta jos nyt jättää taas ilmoittamatta ja tulee yöllä (12 jälkeen), on tämä juttu ohi. Elämässä on niin paljon epävarmoja asioita, että parisuhteen pitäisi olla luotettava ja sellainen, jossa on hyvä olla.

ap

Vierailija
27/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ehkä sanoisin miehelle, että seuraavan kerran kun hän kieltäytyy puhumasta kanssasi ja häipyy, se on harkittava erittäin tarkkaan koska takaisin ei ole sen jälkeen tulemista. Tee selväksi, että olet tosissasi. Silloin todella näet, onko miehelläsi mitään aikomustakaan osallistua asioiden selvittämiseen vai etsiikö hän vain tekosyitä häipyä.

Tai, jos todella olet päättänyt että tänä yönä loppuu jos ei tule kotiin, niin ilmoita se hänelle selkeästi. Niin että hän ymmärtää tekojensa seuraukset. Jos ei tule kotiin ja ole valmis puhumaan asioista edes sen vertaa että saat jotain rauhaa, niin ei tarvitse tulla enää muuten kuin hakemaan tavaroitaan.

Vierailija
28/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt aluksi muistelisit, kuinka monta kertaa tämä on tapahtunut ennenkin. Vai oliko todellakin se ensimmäinen kerta, jos yhteisiä lapsiakin on ehditty tehdä?

Tätä en ihan kirkkaasti ymmärtänyt:

"Mies kysyi perjantaina, että voisiko auttaa minua kotiaskareissa jollain tapaa, koska hän on tulossa aikaisin sinä iltana kotiin. Olin juuri menossa kauppaan ja ilahduin avuntarjouksesta. Pyysin miestä tuomaan maitopurkit tullessaan töistä. "

Siis sinä olit menossa kauppaan, mutta silti et itse viitsinyt kauppareissulla niitä maitopurkkeja ostaa vaan miehen olisi pitänyt tuoda ne töistä tullessaan?

Toinen kysymys: mies halusi auttaa KOTIASKAREISSA, ja sinä pyydät tuomaan maitopurkit?

Onko se todellakin sinun mielestäsi sellainen kotiaskareissa auttaminen, että mies voi tärvätä siihen koko iltapäivän kun tulee aikaisemmin töistä?

Miksi ihmeessä te ette puhu samoista asioista? Toinen puhuu kotiaskareista, toinen maitopurkeista. Toinen kuvittelee tulevansa avuksi kotihommiin, toinen taas ryhtyy valmistelemaan omaa yllätystään.

Noin siinä sitten saattaa käydä.

Sitä me emme tietenkään voi tietää, mitä hänen päässään liikkuu, mutta se ei suinkaan estä villejä veikkauksia. Varmaan ajatteli jotain aivan muuta kotiaskaretta perjantai-illaksi kuin maitopurkkien hakua, mutta sinulla ei sattumalta ollut mitään avuntarvetta juuri eilen.

Jotain outoa sille miehelle on tapahtunut ja se on luultavasti sekä sinun että lastesi kannalta parempi, että on sitten jossakin muualla kuin kotona.

Vierailija
29/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ollaan sanantarkkoja niin mies kysyi jos voi auttaa minua jossain. Minulla oli todella rankka työpäivä perjantaina ja myös (meillä ei ole autoa) aika monta kassia tavaraa mukana muutenkin. Joten mies tarjoutui tuomaan painavimmat ostokset, kuten maitopurkit. Tässä siis selvitys.

Mies ei ollut töissä koko päivänä (vapaapäivä) VAAN harrastuksessa. Ja hän itse tarjoutui avuksi. Se tässä sapettaakin. Kun ensin itse tarjoutuu avuksi ja sitten tekee oharit. Olisin ihan hyvin voinut tuoda vaikka vain litran maitoa. Sen olisin ihan hyvin jaksanut kantaa.

ap

Vierailija
30/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa samanlaiselta tapaukselta kun yksi toinen ketju. Eli tässäkin ihan selviä narsismin merkkejä miehessä. Lukekaa kirja tai pokkari naimisissa narsistin kanssa ja kauhistukaa

Vierailija
31/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miehes haikailee vapautensa perään, kun haluaa mennä ja tulla vapaasti etkä sä sais siihen mitenkään puuttua. Minkä ikäisiä olette? Tai voihan se vaan olla joidenkin miesten tyyli, ettei heidän perään kysellä, eivät halua tuntea että on "pallo jalassa"....

Tsemppiä sulle, älä ainakaan tunne syyllisyyttä jos kiukuttaa!

T.28

Vierailija
32/32 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pettänyt sua. Rähinällään yrittää peitellä huonoa omatuntoaan. Katsos kun sinä olet niin "kamala",on miehellä oieus, lähes velvollisuus pettää sua.

Sun ukkos on iso paska. Ota lapset kainaloon ja mene vaikka vanhemmillesi tai jollekin kaverille. Älä vastaa jos se soittaa ja sano myös sille, jonka luona majailet, että miehelle ei saa kertoa missä olet.

Kärvistelköön paska omissa mehuissaan.