Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä sellaisia, jotka olisivat opetelleet enkun puhumisen aikuisiällä?

Vierailija
08.04.2011 |

Kuinka nopeasti opit?

Itselläni on ongelma, että tarvitse uudessa työssäni enkkua. Luen sitä ihan ok, mutta puhuminen tuottaa todella paljon ongelmia. En käytännössä voi käydä mitään alkeellistakaan keskustelua, kun sanat eivät vain tule mieleen ja menen lukkoon. Aktiivinen sanavarastoni on siis olematon.

Ja koska kaikki olettavat minun puhuvan hyvin englantia (akateeminen tausta), koen vielä enemmän paineita ja itsetuntoni on surkea tältä osin. Nolottaa..

Miten ylös täältä suosta? Miten sinä opit ja kuinka nopeasti? Kuinka paljon teit työtä sen eteen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti opit?

Itselläni on ongelma, että tarvitse uudessa työssäni enkkua. Luen sitä ihan ok, mutta puhuminen tuottaa todella paljon ongelmia. En käytännössä voi käydä mitään alkeellistakaan keskustelua, kun sanat eivät vain tule mieleen ja menen lukkoon. Aktiivinen sanavarastoni on siis olematon.

Ja koska kaikki olettavat minun puhuvan hyvin englantia (akateeminen tausta), koen vielä enemmän paineita ja itsetuntoni on surkea tältä osin. Nolottaa..

Miten ylös täältä suosta? Miten sinä opit ja kuinka nopeasti? Kuinka paljon teit työtä sen eteen?

Vierailija
2/4 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rima alas ja puhut aluksi vaan helppoa kieltä. Varsinkin natiivipuhujan kanssa keskustelut sujuvat hyvin pienemmälläkin sanavarastolla, kun vastapuoli saa jotenkin helpommin kiinni ajatuksestasi ja täydentää puhettasi. opit samalla niitä oikeita sanoja.

Reippain mielin rekkain alle, on minun neuvoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi tekemään ulkomaaankeikkoja. Kielitaito tosi huono kesken jääneen lukion jälkeen. Pärjää kielellä töissä hyvin. Small talk tuottaa edelleen hieman vaikeuksia. Kävi pari kielikurssia, muuta ei juuri. Helpoin olisi, jos pääsisit pariksi kuukaudeksi ulkomaille harjoittelemaan.

Vierailija
4/4 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laita vaan sanoja peräkkäin. On paljon tärkeämpää muistaa oikeat sanat kuin miten ne olisivat oikeassa muodossa tai järjestyksessä. Eli panosta sanavarastoosi.

Kun olet aikasi käyttänyt sana sanan perään-puhetta ja päässyt yli liiasta jännittämisestäsi, huomaat että pystyt alkaa järjestelemään sanoja oikeaan muotoonkin.

Ja hyvä keino on myös yksin ollessasi selostaa kaikki ääneen kaikki tekemäsi toimet sillä kielellä jota harjoittelet. Kun katsot televisiota, peitä/poista tekstitykset ja vastaile näyttelijöiden lauseisiin.

Näillä keinoilla minä opin vieraan kielen, kun oli vaan pakko alkaa käyttämään sitä ja en todella saanut jännitykseltäni sanaa suustani. Oppiminen tapahtui nopeasti, koska passiivinen sanavarasto on helppo saada käyttöön. Nyt tavoitteenani on alkaa opetella seuraava vieras kieli samalla menetelmällä. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä