Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä teidän lapsilla jäi päiväunet pois?

Vierailija
08.04.2011 |

Meidän neiti on nyt 2,5 vuotias ja enää ei päiväunia meinaa nukkua. Jos nukkuu päiväunet, illalla ei meinaa uni tulla. Olen myös kokeillut ulkoilua illallakin jotta väsy tulis helpommin mutta ei tunnu vaikuttavan. Kuinka paljon/ monta kertaa te ulkoilette lastenne kanssa? Mitä teette ulkona? Kiitos vastauksista etukäteen!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin päiväunien nukkumisen aikoinaan 8kk vanhana eikä hermostossani tai keskittymiskyvyssäni ole mitään vikaa. Noin 12 tunnin yöunet nukuin. Kuulemma joidenkin sukulaisten oli vaikea uskoa ettei 8kk vauva tosiaan nuku jos "oikein" nukuttaa, kokeilemassa on käyty, mutta häntä koipien välissä joutuivat pois luikkimaan. Nyt vaikuttaisi siltä, että oma lapseni on samaa maata, alkaa olla mahdotonta saada nukkumaan päivällä vaikka kaikki konstit käyttäisi. Kerran-pari päivässä vielä torkahtaa, mutta ei ainakaan yli 15 minuuttia kerralla nuku ja on silti aivan virkeä. Vajaa 8kk on ikää. Lapsi nukkuu 10-11h yössä. Itse nukun 5-6 h yössä ja jos nukun pitkään jostain syystä, en saa seuraavana iltana unta.. olen aivan virkeä tällä unimäärällä. En ole nukkunut päiväunia sitten 8kk iän :D Paitsi ensimmäisellä raskauskolmanneksella.

Vierailija
22/24 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamme nyt 2v 8kk, ja nukkuu arkena päiväkodissa 1.5-2 tuntia ja viikonloppuisin kotona päiväunet 2-3 tuntia. Ei ole öistä pois, nukkuu yöllä aina 11-12 tuntia. Nukkumaanmeno joka ilta, oli päikkärit pidemmät tai ei, klo 20 maissa. Hän on isouninen, kuten minäkin olen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö lopetti päiväunet vasta 4,5v vaikka nukkui joka yö 12h unet. Unipupu.

Poika lopetti päiväunet heti kun täytti 2v. Yöunet 10h. Vähäuninen tapaus. Mutta hän oli/on sellainen rauhallinen ja tyytyväinen lapsi muutenkin kunhan vain saa ruokaa tasaiseen tahtiin niin elämä hymyilee.

Kesällä ulkoiltiin paljon vaikka sitten vain omassa pihassa mutta muuten kerran päivässä. Käytiin myös paljon kyläilemässä kavereiden ja sukulaisten luona, kerhossa, muskarissa ja jumpassa.

Vierailija
24/24 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3-vuotias nukkuu arkena päiväkodissa n. 1.5 h päikkärit ja viikonloppuisin kotona pidemmät, 2-3 h päikkärit.

Yöunet silti aina saman pituiset, n. klo 19.30-06.30 eli n. 11 h.

On aina tykännyt nukkumisesta ja menee mielellään nukkumaan. Nukahtaa aina nopeasti ja itsenäisesti. Itse olen samanlainen, rakastan unta ja nukun paljon. En silti sano, että lapsemme kohdalla kyse olisi ainoastaan geeneistä tms, vaan näitä uniasioita ja -rutiineja on myös harjoiteltu paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän