Kun sukulainen saa vauvan,
niin viettekö tupla lahjat eli ekan kerran nähdessä ja ristiäisissä?
Itse haluan viedä vauvalle lahjan, kun menen ekaa kertaa tapaamaan ja mietinkin, kehtaako ristiäisiin sit mennä ilman mitään tai onko ristiäisiin kukkien vieminen tyhmää...
Kommentit (10)
synnärille pientä ja edullista
esim pehmolelun tai bodyn. Ja sitten lahjan ristiäisiin.
ja ristiäiset ovat sitten isompi juhla, koskaan meillä ei vieraat ole tuonut kukkia ristiäisiin, vaan me olemme ne itse ostaneet.
vein siskon lapselle sairaalaan lahjan. ristiäisiä ei pidetty eikä nimiäisiä. vauvan kuvakortti tuli postiluukusta missä kerrottiin mikä on lapsen nimi.
eikä sinne muutenkaan kummien ja isovanhempien lisäksi muita perheen ulkopuolisia kutsuta
Meidän suku on sen verran läheistä, että kutsumme ristiäisiin kummien ja mummien lisäksi myös vauvan tädit, enot ja sedät, sekä serkut. ne tulee ketkä pääsee paikalle.
ja ristiäisiin sitten lahjan. Itse kyllä ajattelen, että ristiäislahja voisi olla jotain "kovaa", ei-kummilta esim kirja, soittorasia tms. Eli jos haluaa vaatteella muistaa, niin vauvalahjana sen veisin jo ennen ristiäisiä.
Ja kyllä meidän suvussa kaikki vieraat on tuoneet ristäislahjan, ei vain kummit. Ihan niinkuin rippilapsellekin jokainen vie jotain, ei vain kummit.
Toki nieraita ei yleensä ole ristiäisissä paljon, mutta usein vanhemmat haluanat kutsua kummien lisäksi omat sisaruksensa kuitenkin.
Lähisuku, siis isovanhemmat, meidän sisarukset perheineen, omat kummit, ja läheiset serkut.
Lapsen kummit muisti lahjoin jo ennen syntymää, ekaa kertaa nähdessä ja vielä kummilahjoilla, minusta jopa vähän liikaa.
Kyllä yksi lahja lapselle riittää, eikä ole edes pakollinen. Eikä minusta mitenkään myöskään hinnan mukaan mietittävä, jos vie jonkin tarkkaan mietityn ja jopa hyödyllisen lahjan, ei minulle ole hinnalla väliä.
Minulle olisi ollut myös mieluinen vaikka joku pitkäikäinen (kukkiva?)viherkasvi vauvan huoneeseen.
ristiäisiin.
Eihän sen muistamisen tarvitse olla isoa ja vaikka katsomaan mennessä voi muistaa vanhempia ja ristiäisissä sit vauvaa
synnärille vain kukat tai pikku lelu vauvalle ja ristiäisiin sitten isompi lahja lapselle.
esim pehmolelun tai bodyn. Ja sitten lahjan ristiäisiin.