Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka huijanneet vauvan olleen vahinko? ov

Vierailija
08.04.2011 |

Onko muita, jotka ovat huijanneet lähipiirille raskauden olleen vahinko?

Ei oltu tunnettu miehen kans kovin pitkään, minä olin myös eronnut melko pitkästä suhteesta vain vuotta aikaisemmin, joten en halunnut ihmisten tietävän että teimme lapsen ihan tarkoiuksella.

Tiesin nimittäin, miten ihmiset olisivat regoineet, sieltä olisi tullut kaikenlaista painostusta ja arvostelua.

Me miehen kanssa vaan heti tiedettiin, että halutaan perustaa perhe ja että tullaan pärjäämään. Nyt lapsi on 5-vuotias, kaikki meni todella hyvin sieltä raskauden alusta asti, ja menee edelleenkin.

Tuntuu nyt vaan ihan tyhmältä tuo huijaus, vaikka eipä aiheesta nyt kovin usein tule keskusteltua kenenkään kanssa.

Muita?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehdellut, että vahinko sai alkunsa ehkäisystä huolimatta. Ei siinä varmoilla päivillä paljon vahingosta voinut tosin puhua... ;)

Vierailija
2/14 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauduin eka kierrosta uuden miesystävän kanssa, eikä ketään kiinnostanut oliko vahinko vai ei. Ehkäisyä ei käytetty ollenkaan, joten vahinko se ei ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytössä, mutta petti.

Jännä vaan miksi muiden ihmisten mielipiteillä on noin paljon painoarvoa...

Ap

valehdellut, että vahinko sai alkunsa ehkäisystä huolimatta. Ei siinä varmoilla päivillä paljon vahingosta voinut tosin puhua... ;)

Vierailija
4/14 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huijannut miehensä isäksi! :D Se olisi jo ollut törkeää..

Vierailija
5/14 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä väliä on muiden mielipiteellä! Mun mielestä on rumaa valehdella lapsen olleen vahinko, nyt sitten sukulaiset yms ajattelee aina kun näkevät lapsen että "siinä se vahinko menee", "rakastaakohan vanhemmat tuota lasta vaikka ei ollutkaan toivottu" jne...

en ymmärrä... mutta ehkä mun ei tarvikkaan! mulla ei tulisi mieleenkään valehdella muille että lapseni olisi muka ollut vahinko!

Vierailija
6/14 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikaissut asiaa. Totuus on, että oltiin vaan niin rakastuneita ja haluttiin vauva. Ei uskottu, että tärppää heti, koska olin kärsinyt lapsettomuudesta edellisessä suhteessa. Sepä tärppäsi kerrasta. Muutettiin yhteenkin vasta, kun odotin esikoista kuudennella kuulla. Tunnettiin ennen tärppiä vain 5kk.

Nyt kaksi lasta ja takana pian 10 yhteistä vuotta. Joskus kannattaa heittäytyä... meillä on hyvä suhde, vaikkei kauheasti ehdittykään tutustua ennen lasta.

Vierailija
7/14 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin leskeksi. Tapasin uuden miehen 8 kuukauden kuluttua. Siitä 7 kuukauden kuluttua olin raskaana. Jopa ystäväni puhuivat siihen tyyliin, että "noin sitten kävi". Raskaus oli kuitenkin toivottu, tekemällä tehty. :)

Vierailija
8/14 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus... Tuskinpa Ap koko suvulle on mainostanut vahinkoa.

Mua taas loukkasi syvästi, kun meidän molempien äidit olivat tiukasti abortin kannalla, ja haukkuivat meidät ihan typeriksi, kun ihan tarkoituksella hankkiuduttiin raskaaksi. Oltiin muka liian nuoria ja kokemattomia (päälle 20 molemmat.)

Hiki lentäen paasasivat kuinka olisimme voineet odottaa jokusen vuoden, ja lässynlää.

Helpommalla ja vähemmällä mielipahalla oltais selvitty, jos alunperinkin oltaisiin sanottu, että yllätys oli, mutta iloinen sellainen.

mitä väliä on muiden mielipiteellä! Mun mielestä on rumaa valehdella lapsen olleen vahinko, nyt sitten sukulaiset yms ajattelee aina kun näkevät lapsen että "siinä se vahinko menee", "rakastaakohan vanhemmat tuota lasta vaikka ei ollutkaan toivottu" jne...

en ymmärrä... mutta ehkä mun ei tarvikkaan! mulla ei tulisi mieleenkään valehdella muille että lapseni olisi muka ollut vahinko!

Vierailija
9/14 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaa oli tehty "jo" 3kk ihan tarkoituksella... Aloitettu siis 2kk suhteen alun jälkeen. Nyt 7v yhdessä, kaksi toivottua lasta. :)

Kaikki tosiaan kyseli ihan häpeilemättä että oliko vahinko, johon aina vastattiin jotain ympäripyöreää...

Vierailija
10/14 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri eronnut pitkästä suhteesta ja uudesta miehestä esim. vanhemmat kuuli, kun kerroin olevani raskaana... Kukaan ei ole kysynyt, mutta ympäristö olettaa lapsen olleen vahinko. Parhaimmat ystävät tietää, ettei tosiaankaan ole. Ihan tarkoituksella alettiin yrittämään ja kerrasta tärppäsi. Nyt tuo esikoinen on 8v. ja toinenkin lapsi jo 4. Yhdessä edelleen ja suhde voi hyvin.

Vierailija
11/14 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy kuitenkin on melkoisen varmaa jos sitä käytetään. Se nyt vaan on niin paljon helpompaa uskotella uskovansa vahinkoon kuin seuraaviin vaihtoehtoihin:

- jompi kumpi on manipuloinut ehkäisyä ja huijannut sitä kumppania että raskaus on vahinko

- jompi kumpi on painostanut ja kiristänyt sen toisen suostumaan lapseen

- molemmat on olleet niin tuppena päissään että ehkäisyä ei ole käytetty kun on sohellettu jotain seksintapaista

- lapsi on tekemällä tehty, miettimättä sitä kuinka paljon lapselle merkkaa ehjä perhe. Ollaan otettu iso vastuu sillä ajatuksella, että "voihan sitä aina erota jos ei synkkaa"

Vierailija
12/14 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin ollaan yritetty vakuutella, että he eivät olleet. Esikoista "tehtiin" jopa 3 kiertoa ja hän sai alkunsa, kun oltiin oltu yhdessä 7kk. Toinen sai alkunsa, kun esikoinen oli 6kk ja hänetkin aivan tarkoituksella tehtiin, en tosin uskonut, että heti tärppää. Luulen monien uskovan, että molemmat olivat vahinkoja, mutta ei kukaan koskaan suoraan kysynyt, mutta vihjailivat siihen suuntaan. Kolmannen lapsen uskovat varmaan olleen tarkoituksella tehty, kun oli pitempi ikäero isompiin.

Musta olisi väärin lasta kohtaan valehdella lapsen olleen vahinko. Joku hyvää tarkoittava sen varmasti möläyttää joskus lapselle ja olisi sitten kiva selitellä lapselle, ettet oikeasti ollut vahinko.

Vierailija
13/14 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin ollaan vähän niin kuin annettu ymmärtää että lapsi oli vahinko. meidän suvussa ja tuttavapiirissä on ihmisiä jotka ovat kärkäästi sitä mieltä että lapsia ei hankita ennen naimisiin menoa. He varmaan kuvittelivat ettemme edes tee muuta kuin pitele toisiamme käsistä kiinni.. oltiin silloin niin nuoriakin ( 20v.) että kaikki olettivat automaattisesti raskauden olleen vahinko. en sitten viitsinyt kertoa totuutta. suoraan kukaan ei onneks kysynyt, niin ei tarvinnut suoraan valehdella, mutta annoin ymmärtää että vauva olisi ollut yllätys.

Vierailija
14/14 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut joidenkin tuttavien ymmärtää, että lapseni oli vahinko/aivan totaalinen ylläri. Ehkäisyä ei ollut lainkaan käytössä, vaikka olimme silloisen miesystävän kanssa tunteneet vain lyhyen aikaa. Ja olimme siis molemmat täysin tietoisia raskauden mahdollisuudesta. Mutta kun se oli rakkautta ensi silmäyksellä... tai niin minä luulin. Ja olin vuosia halunnut lasta. Mutta kun kerroin miehelle olevani raskaana, hän piti aborttia itsestäänselvyytenä. Öö, siis käyttämämme "ehkäisy" olikin abortti? Rakastin jo tulevaa lastani. Erosimme. Lienee selvää, että pidin lapsen. En halua kuunnella arvostelua ratkaisustani, joten olen jättänyt eri ihmisille eri käsityksiä, vähän sen mukaan mitä kukakin haluaa kuulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi