Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

särkyä polvessa alkuraskaudessa?

Vierailija
07.04.2011 |

Itselläni kolottaa polvia, ja iltaisin lonkkaa ja reisiä. olen rv 13 ja tätä on ollut koko tämän alkuraskauden ajan.

onko täällä muita kellä kolotus/särky/yms. on haitannut niveliä, luita ytimiä myöten tai lievemmin.

kiitoksia kokemuksen jaosta näin etukäteen :-)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut moisesta raskausoireesta.

Vierailija
2/13 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalkin saanti. Eli maitotuotteita itsellesi ja vauvalle myös. Ja extra annos D-vitamiinia että se kalkki imeytyisi!

Minulla on ainakin niveloireet vähentyneet kummasti kun olen lisännyt D-vitamiinin saantia. Viimeisen raskauden aikana söin vaihtelevasti 50-100ug/vrk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene uimaan,vesi lymfaa lempeästi ylomääräiset nesteet pois!t.kosmetologi=)

Vierailija
4/13 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa sanottiin että raskauteen kuuluu nivelsärkyä mikä joko lievenee tai jatkuu entisellään koko raskauden ajan. kalkin puutetta ei ole ja d vitamiini lisä on ollut monta vuotta taukoamatta.

niin ja pyysin kokemuksia en epäilyksiä ett' kuuluuko raskauteen vai ei?!

kiitos

Vierailija
5/13 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos siitä, että valaisit. Nyt tiedän tuonkin. Ei ole koskaan tullut vastaan vaikka itsellä 3.rskaus ja ystävillä ja tuttavilla monta lisää. En toki tiedä kaikkea.

Ja anteeksi, että menin mokaamaan ja vastaamaan väärin.

t.2

Vierailija
6/13 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut molemmissa raskauksissa niveloireita, etenkin juuri polvissa ja jonkin verran myös varpaissa ja lonkissa. Kuuluvat asiaan, kun elimistön hormonitasapaino heittelee. Älä rasita itseäsi liikaa ( omalla kohdallani liikunta pahensi vaivoja paljon) vaan lepäile. Omalla kohdallani Diasporal auttoi nivelvaivoihin yllättävän hyvin. Ekassa raskaudessa vaivat jatkuivat läpi raskauden ja pahenivat vain, koska en levännyt riittävästi. Tässä toisessa hiljensin tahtia heti kun ensimmäiset kolotukset tulivat, ja ne laimenivat puoliväliin mennessä eivätkä tulleet takaisin.

Vierailija
7/13 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi on aika yleinen raskausvaiva. Mulla ainakin se johtuu siitä, että hormonimuutosten myötä kaikki paikat hiukan aukeaa, ei pelkästään lantio, ja siitä tulee kipua. Toinen on se, että kropan painopiste muuttuu ja siksi on kipuja.

Kolmas raskaus ja mulla ollut nivelkipuja kaikissa.

Vierailija
8/13 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos siitä, että valaisit. Nyt tiedän tuonkin. Ei ole koskaan tullut vastaan vaikka itsellä 3.rskaus ja ystävillä ja tuttavilla monta lisää. En toki tiedä kaikkea.

Ja anteeksi, että menin mokaamaan ja vastaamaan väärin.

t.2

Itsellä vain ollut nivelet järin kipeät, joskus jopa liikkuminen ja nukahtaminen vaikeutuu... neuvola käynnillä kysyin mistä moinen, niin vastasi että raskaushormonit saattavat aiheuttaa moista :) meinasin huolestua että onko keskenmenoa, mutta kaikki taitaa olla hyvin :)

Vierailija
9/13 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin varsinkin alkuraskaudessa pakottaa polvia (samoin kuin ennen menkkoja, mutta vain parina päivänä), jomottaa alaselkää ja viluttaa niin vietävästi ekat kuukaudet olipa kesä tai talvi, alavatsassa painontunne ja lievää huonoa oloa vuorokauden ympäri.

Vierailija
10/13 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kolottanut polvia tässä raskaudessa, ekasta ei ollut mitään. Nyt rv13

Vierailija
11/13 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi polvikivut n. rv 12, jotka ovat kylläkin lieventyneet siitä.

MUTTA sen jälkeen aloi kauheat nivelsäryt erityisesti sormissa, haittaa osittain työntekoakin koska käytän tietokonetta koko työpäivän.

Kysyin asiaa neuvolasta ja sieltä vastattiin että nämä oireet eivät liity raskauteen mitenkään (loppuvaiheessa polvikivut ilmenevät mahdollisesti), mene työterveyslääkärille ja sieltä reumakokeisiin...

En kuitenkaan usko että kyse on siitä, koska mitään tällaisia oireita minulla ei ole aikaisemmin ollut. Lohduttavaa kuulla että myös muilla on kuitenkin ollut särkyjä jo alkuvaiheessa. :)

Vierailija
12/13 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se on poika. Pojasta polvi paranee.

Vierailija
13/13 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluu. Raskaushormonit löystyttää nivelsiteet jolloin kaikki nivelet kipeytyy herkästi. Vaivaan ei ole lääkettä. Kevyt liikunta, venyttely ja vaikka kylmägeeli voi auttaa. T. Hoitaja :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi