Kuinka pitkäksi ajaksi sinulla on ruokaa "varastossa"
Kommentit (5)
Siinäpä varantoni ovatkin, mutta eläähän noillakin jonkun aikaa. (yleensä 10kg säkki perunaa)
noin viikoksi, niin että voi syödä kohtuu hyvin, siitäkin vielä vähän matkaa sais pitkitettyä pakon edessä. Mulla on aina kotivara siksi, että olen totaaliyhäri ja vaikkapa oksutaudin yllättäessä molemmat perheenjäsenet on huojentavaa kun ei tarvii miettiä miten pääsee kauppaan.
En ole miettinyt varmuusvarastoja. Hätätilassa kaapissa olevilla ruoilla menisi varmaan melkein viikko, mutta yksipuolista, niukkaa ja ankeaa olisi ruokailu. Varsinkin jos oletetaan, että sähköä ei olisi.
noin viikoksi, niin että voi syödä kohtuu hyvin, siitäkin vielä vähän matkaa sais pitkitettyä pakon edessä. Mulla on aina kotivara siksi, että olen totaaliyhäri ja vaikkapa oksutaudin yllättäessä molemmat perheenjäsenet on huojentavaa kun ei tarvii miettiä miten pääsee kauppaan.
vatsataudissa? Tosin onhan niitä kroonisiakin vatsatauteja eli on pakko syödä kuitenkin.
en näe järkevänä pitää koko ajan jotain isoa ruokavarantoa nykyisessä tilanteessa ja asuinpaikassa. Jos asuisimme jossain korvessa tai alkaisi ilmetä merkkejä jostain kriisistä/luonnonkatastrofista niin varmana hankkisin jotain. Ja jos jotain sattuisi niin nopeasti etten edes kauppaan ehtisi (esim. meteori yllättäen mätkähtäisi lähistölle), niin varmaan silloin olisi isompiakin ongelmia kuin onko kotona varastossa näkkileipää ja maitojauhetta.