Pesettekö vauvan pyykin muun pyykin kanssa samoilla tavispesuaineilla vai
jollain erityisellä? Esikoisen vaatteita pulasin jollain omalla aineella, nyt olisi mukava laittaa vauvan valkoiset vaatteet valkaisevan pesuaineen kera koneeseen ja värilliset vaatteet esikoisen punaisten ja pinkkien kanssa...
Kommentit (10)
hajusteettomalla Arielilla (inhoan hajusteita). Sitä saa erikseen valkopyykille ja värilliselle.
ohjeissa. Ehkä tosiaan pesen samalla ja muutan, jos vauvalle tulee oireita...
Kiitos!
Ei mitään ongelmia. Vauvalla on terve iho.
muutaman kuukauden erikseen hajusteettomalla pesuaineella. Sen jälkeen kaikkien (lapsia yhteensä viisi) pessyt samassa, tosin mietotuoksuisilla aineilla, koska itse olen hajusteyliherkkä.
Ecoverilla pesen kaikki, huuhteluaineena etikkaa. Eka lapsi.
Pesen kaikki vaatteet värin ja lämpötilan mukaan lajiteltuna, ei väliä kenen ovat. Joskus mietin viitsiikö laittaa vauvan kakkaisia vaatteita samaan koneeseen mutta olen laittanut nekin, vähän ensin huuhdellut erikseen jos on ollut reilummin kakkaa.
Käytän nestemäistä herkän ihon pesuainetta ja annostelen tosi naftisti. Valitsen lähes aina koneesta lisähuuhtelun ja välillä pesen tyhjän koneen kuumalla ohjelmalla niin ei pesuainetta keräänny pesukoneeseenkaan. Huuhteluainetta käytän hieman, noin puolet suositellusta annostuksesta. Itselläni on joskus ollut vähän käsi-ihottumaa, muuten ei ole perheessä ollut ikinä ongelmia, vauvankin iho oikein hyvä.
Miksipäs hellävaraisia pesuaineita ja kohtuullista annostelua ei voisi käyttää ihan koko perheen pyykeille? Harvoin meillä ainakaan on tosi likaista pyykkiä, ne pestään sitten tarvittaessa erikseen. Ja kyllähän pesuainejäämiä jää koneeseen, jos pesisi vauvan pyykit omalla aineella ja kaikki muut jollain vahvemmalla.
Tosin meillä käyetetään minun takia bioluvil sensitiveä
Kaikki samalla, mutta yleensä ainakin iholle tulevat, pyyhkeet, lakanat ym. hajuttomalla nestepesuaineella.
Punainen on muuten pahin väri päästämään irtoväriä muihin vaatteisiin. Siksi olen niiden kanssa varovainen.
ja samalla pulverilla. Huuhteluaineita en käytä ollenkaan.
Ja mainittakoon nyt, että lapsilla ei ihottumia, allergioita tm. Jos olisi jotain iho-ongelmia tai -oireita, varmaan koittaisin pesua erillään, hajustamattomilla aineilla.