Miksi lasten päivähoito pitäisi olla maksutonta?
Kommentit (32)
"Mars töihin lusmuamasta kotona! Sä et vissiin edes yritä."
Kukas sitten hoitaa minun työt, jos minä menen töihin? Olen omaishoitaja. Ja vai että lusmuilen vielä?!
hoidattaa jälkikasvunsa ilmaiseksi.
Mutta kieltämättä tuossa olis ideaa.
terkkarilla lääkärikäynneistä maksamaan (kolme ekaa käyntiä/vuosi) ja sairaalapäivistä menee ihan laissa säädetyt maksut.
terkkarikäynnit ovat tietenkin maksuttomia ja mikäli käy terveyskeskuksen sairaanhoitajalla, ei joudu (vielä) maksamaan mitään.
terkkarilla lääkärikäynneistä maksamaan (kolme ekaa käyntiä/vuosi) ja sairaalapäivistä menee ihan laissa säädetyt maksut.
Missä?
Asunut mm. Tampereen ja Turun lähistöillä. Missä se sitten maksaa?
Muuta siis Turkuun, se kannattaa!
"Eihän lasten poli ainakaan maksa!"
Mulle on jo neljän vuoden ajan tulleet laskut lapsien jokaisesta polikäynnistä, jokaisesta poliklinikkapäivästä erikseen ja vieläpä jokaisesta lääkärinlausunnosta. Että kyllä se maksaa! Maksan vuosittain lähes 300 euroa noita lasten polimaksuja, joten tiedän varsin hyvin, että maksaa!
"En ole kyllä lääkärikäynneistäkään maksanut. Hmmm... mistäköhän johtuu."
Sossu maksaa puolestasi? Työnantaja maksaa puolestasi? Vakuutus maksaa puolestasi? Jokin muu taho maksaa puolestasi? Asut pitkäaikaisessa laitoshoidossa, jolloin laskua ei mene?
"En ole kyllä lääkärikäynneistäkään maksanut. Hmmm... mistäköhän johtuu."
Sossu maksaa puolestasi? Työnantaja maksaa puolestasi? Vakuutus maksaa puolestasi? Jokin muu taho maksaa puolestasi? Asut pitkäaikaisessa laitoshoidossa, jolloin laskua ei mene?
yötäpäivää.
Meillä ainakin lasten pkl-käynnit ovat maksullisia.
"Mars töihin lusmuamasta kotona! Vanhus on jo työnsä tehnyt ja hankkinut tienesteillään asunnon. Sä et vissiin edes yritä."
Omaishoitajan tuloilla ei kyllä asuntoa säästetä. Vaikka työaika on 24 h ja vain 3 vapaapäivään oikeus/kk. Vanhus kävi päivätöissä 5 päivää viikossa. Viikonloput vapaat ja kesälomat. Ai niin, mutta eihän omaishoitajuus olekaan "oikeaa" työtä?! Pelkää lusmuamista kotona???!