Kerätään adressi: Opettajilta kesän lusmuilukuukaudet pois!
Ei ole tarpeen yhteiskunnan tuella kustantaa heidän lusmuiluaan. Muidenkin on lomansa ansaittava. Ei opettajien narina huonosta palkasta ole muuta kuin narinaa. Palkka tehtyjen työtuntien suhteen on tosi korkea!
Harvoin on opettajan viikkotyötuntimäärä edes lähellä 40, silti luimutaan lomilla kolmassosa (joulu, syys- ja hiihtolomat, sekä koko kesä!) koko vuodesta! Törkeätä! Lisäksi lukukausien alut ja loput on koulutyön kannalta täysin tehottomia "kun numerot on jo annaeet". On siivouspäivää, videon katsomista, ja muuta jonninjoutavaa.
t. koulun tasoon sekä tehottomuuteen ja opettajien lusmuisuun tuskastunut
Kommentit (69)
lyhyempi loma ja heille opettaa tuotakin loma-asiaa se yksi kuukausi joka vuosi...
Normaalit 5 viikon vuosilomat riittävät, muu opetukseton aika sopii mainiosti kokeiden korjaukseen ja opetuksen suunnitteluun.
Normaalit 5 viikon vuosilomat riittävät, muu opetukseton aika sopii mainiosti kokeiden korjaukseen ja opetuksen suunnitteluun.
enemmän palkkaa, koska nykysysteemillähän opetusajan palkka on jaoteltu 12:lle kuukaudelle.
Jos sinä niin kadehdit, niin muista että se on ammatinvalintakysymys. Mikä estää sinuakin alkamasta opettajaksi ja lusmuilemasta kesiä?
Etkö tiedä, että joskus se oli niin. Silloin opettajalla saattoi olla ainakin maalaiskoululla kasvimaa, ehkä lehmäkin, jotta tuli kesät toimeen, kun silloin ei maksettu palkkaa.
Sitten keksittiin jakaa se koulukuukausien palkka koko vuodelle.
Voipi tulla AIKAMOINEN pula pätevistä opettajista, jos palkalliset lomat lakkaisivat olemasta. Eipä sitä taitaisi itsekään jaksaa tuota työtä. Aika moni siirtyisi muihin hommiin, se on varma.
kokeiden korjauksilla, kyllä he lomansa ovat ansainneet
Kerroin täällä ennen joulua, miten tein monta 14-tuntista päivää. Silloin sain kuulla, että miten tyhmää on tehdä niin paljon töitä ja kannattaisi valita joku muu ammatti.
Nyt kun on kesä tulossa, niin virsi on vaan vaihtunut.
Tiedän tasan tarkkaan tekeväni sen minkä muutkin ihmiset töitä, mutta työmäärä on rytmittynyt eri tavalla. Välillä teen ympäripyöreitä päiviä ja välillä olen lomalla. Olen alani ammattilainen, mutta kun pöydälle napsahtaa viidet kokeet tarkistetavaksi ja samaan aikaan juoksee normaalit oppitunnit, niin minkäpä sille voi, että aikaa vaan töihin kuluu.
Enpä muista kyllä mitään jonninjoutavaa tehneeni tänä vuonna ja videoakin ollaan katsottu vain kahden ryhmän kanssa molempien kanssa 20 minuuttia.
Pitäisköhän oikeasti vähän höllätä ja aloittaa huomenna vaikka pikkuiset videoiden katselut, niin ei olisi liian hyvälaatuista opetusta noilla mussukoilla, kun selvästikin uskotte, että ihan vaan laiskotellaan töissä?
Huominenkin työpäiväni on muuten 10-14 lukujärjestyksen mukaan, mutta menen oppilaiden kanssa klo 9 hommamaan tarvikkeita torstaina järjestettävään leffailtaan (jonka muuten teen ihan omalla vapaa-ajallani myös koulupäivän jälkeen) ja iltapäivällä on 14-16 koulutus. Näennäisesti 4-tuntinen työpäiväni on siis oikeasti 7 tuntia työskentelyä koululla ja lisäksi vielä päälle tuntien valmistelu ja kokeiden korjaamiset.
Toki onhan noitakin opettajia, jotka eivät juuri mitään palkkansa eteen tee, mutta niin on niitä muillakin aloilla enemmän ja vähemmän hyviä töissään olevia.
RUTKUTETAAN OPETTAJIEN LOMISTA :D
Jaa, enää vajaa kaksi kuukautta kesälomaan :D
, se ei ole siis kokonaan virallista palkallista lomaa.
Ennen opet sai palkan vai opetuskuukausilta + viralliselta vuosilomalta (se sama kuin kaikilla muillakin).
Sitten jaettiinkin se palkka jakautumaan vuoden kaikille kuukausille, mistä johtuu käsitys, että opeilla olisi joteni huono kk-palkka.
Itse olen melko tyytyväine palkaani, vaikka työ onkin raskasta. Itse olen sen kuitenki valinnut, enkä vaihtaisi lomia ikinä muutaman viikon minilomiin!
Ja työpaikallani olen joka päivä n. klo 8-16 välisen ajan, ja aina jää vielä paljon tekemättä!
t. luokanope
yksityiselle puolelle, paremmat palkat ja helpompi työ aikuisten seurassa.
Ap, voit olla kateellinen lisää: tuttuni koulussa opettajat tekevät erilaisia projekteja ja saavat siitä vielä lisärahaa jos projekti toteutuu hyvin. Ihan niinkuin yksityisissäkin firmoissa, tavoitepalkkausta.
Joko adressi on valmis vai pitääkö auttaa oikeinkirjoituksessa?
jossa arvosteltiin minun liian kovaa työntekoa ja syytettiin, että hyppäisin vaikka kaivoon, jos työnantaja käskisi.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1288764/kaverini_luk…
ope
Samaten vanhempainilloista ja muita kokouksista. Ei lauantitöistä tule viikonloppulisiä jns. VS päiväkodinhenkilökunta saa työaikana näistä iltatöistä hyvitystä, opet ei. Opet tekee nämä siis omalla ajallaan. Päiväkodin henkilökunta on vastavan ajan poissa lasten hoidosta, kun saavat vapaina nuo hyvitykset.
ja jippiaijee että ihan n.4 tuntia saada vuodessa vapaaksi!! ja ei ne lapset ole silloin oman onnessa nojassa jos joku hoitaja on poissa silloin jos tarve vaatii niin on varahenkilö paikkaamassa =) ja mulla on ollut tammi-huhtikuussa 12 tuntia plussaa näin lastenhoitajana =) pikkasen on joutunut tekemään ylitöitä nääs...
Palkka nousisi mukavasti kun lomat lyhenisivät (nythän opettajilla on vuosipalkka jossa pitkät lomat otetaan huomioon)ja kunta varmasti keksii työtehtäviä kuolujen loma-ajoiksi. Olisi myös mukava kun voisi matkustella silloinkin kun eivät matkat koululomien vuoksi ole kalleimillaan.
Tosiaan saisin lisää palkaa, kun kaikki työ tulisi "maksulliseksi". Nythän meillä on kaikkea kivaa sidottuna tuohon työaikaamme, mistä ei makseta lisäkorvauksia. Ja tosiaan, saisin lomailla silloin kun MINÄ haluan! Silloin varmaan oppilaatkin lomailisivat minun lomieni mukaan :)
Vanhemmat soittelevat lapsen asioista ja nekin hoidettava. Uskon samaa tapahtuvan viikonloppuisinkin. Opet ovat lomansa ansainneet. Itse olen suunnattoman tyytyväinen lapsen opeen ja arvostan hänen tekemäänsä työtä ja sitä että kasvattaa lastani.
Enkä aio provosoitua. Pikemminkin säälittä ap:n lapsi kun tietää millainen asenne hänelle opetetaan koulusta ja opettajista. Ei varmaan koulu maistu ja numerot tippuu ropisten. Vai siitäkö tässä on kysymys?
että opettaja saa palkkaa vain työssäolokuukausilta. Yhdeksän kuukauden palkka on vain jaettu 12 kuukaudelle.
Tämä on ihan huuhaata, jopa oaj:ssa se myönnetty. Kyllähän äitiyslomalaisetkin saa kesältä palkan kun tauottavat äitiysloman kesän ajaksi. Ja laskepa kuinka iso opettajien kuukausipalkka olisi tuolla perusteella.
Huom, minusta opet ovat palkkansa ja lomansa ansainneet mutta tämän palkan jakautumisen jankkaaminen ärsyttää.
itse opettajiksi jos olette tyytymättömiä laatuun ja kateellisia lomista.
että opettaja saa palkkaa vain työssäolokuukausilta. Yhdeksän kuukauden palkka on vain jaettu 12 kuukaudelle.
Tämä on ihan huuhaata, jopa oaj:ssa se myönnetty. Kyllähän äitiyslomalaisetkin saa kesältä palkan kun tauottavat äitiysloman kesän ajaksi. Ja laskepa kuinka iso opettajien kuukausipalkka olisi tuolla perusteella.
.
Joka sitten jaetaan tasaisesti koko vuodelle.
Mutta kyllä opettajille silti maksetaan kesälomalta palkkaa ihan normaalisti. Muuten sijaisten pitäisi saada kesälomapalkkansa työkuukausina kun sijaistettu ope palaa kesän ajaksi "töihin" eikä sijainen saa kesältä palkkaa.
Kysy oikeasti oaj:sta jos et usko. En ymmärrä miksi opet jankkaa tätä koko ajan. Sanoisivat vaan että on pitkä palkallinen kesäloma ja sillä hyvä.
ja kyllä mun täytyy myöntää, ettei musta olis siihen ikinä! Ne lapset vielä menettelis, mutta vielä ne kaikki idiootti-vanhemmat keiden kanssa saa tapella! Ei jestas. Ei olis musta siihen hommaan. Ja on se oikeasti aika rankkaa, ainakin hänen koulussaan mikä on todella iso. Opettaa tällä hetkellä 6. luokkaa. Ikinä hän ei kyllä valita ja usein sanoo, miten tykkää työstään. Tietenkin nauttii myös pitkistä vapaista ja on ne mielestäni ihan ansainnut. Ammatinvalinta kysymys. Ja opettajahan on vähän niinkuin töissä aina. Esim. vanhemmat voi soittaa koska vaan. Ja kyllä ainakin 6. luokkalaisilla on kokeita jo aika paljon (oma tyttöni on kutosella), että kyllä niiden korjailuun menee aikaa.
En mä oikeasti pystyisi olla kateellinen hänen pitkistä lomistaan ja kohtuu lyhyistä työpäivistä.
ei mene noille idiooteille päähän. Pitäishän tää nyt kaikkien jo tietää.