poika joutuu korvaamaan kaverin säbämailan mikä meni koulun välitunti-
tilanteessa rikki. Poikani lainasi kaverin sählymailaa ja pelitilanteessa kolmas osapuoli veti vedon suoraan mailaan joka katkesi,kuuluuko sinusta korvaus ainoastaan meille?? lupasin kyllä korvata mailan kun se äiti äsken soitti,mutta itse en ikinä kehtaisi kyseisessä tilanteessa mailan lainaajalle soitella ja vaatia korvauksia,täysi vahinko oli siltä kolmannelta osapuoleltakin,hän se musta olisi kuitenkin korvausvelvollinen jos joku on,mitä mieltä muut?
Kommentit (25)
Oliko lupa pelata välitunnilla? Tuskinpa oli.
Joten vastuu on minusta koko köörillä yhteisesti. Kaikki rikkoivat todennäköisesti sääntöjä ja olivat alkaneet pelata yhteispäätöksellä.
Minusta sinun maksettavaksesi kuuluu siten kolmasosa siitä mailan hinnasta. Mutta tuskin yhden sählymailan koko kustannuskaan liikaa on.
Yksi lisäkysymys tuli vielä mieleen: oliko poikasi lainannut mailaa luvatta? Jos oli, niin sitten koko summa tietenkin kuuluu sun maksettavaksesi.
saa kyllä mailoja viedä, ja pelata niillä välitunnilla.
Kyllä rikkojan kuuluu maksaa, vaikka vahinko olisikin.
ainakin koulusta on tullut pyyntö, että jos oma maila niin mukaan kouluun. Välitunneilla saa pelata. Säbämailat maksaa n 100e jos on kunnollinen
ja lainasi mailaa luvan kanssa,lainailevat aina toisiltansa ja testailevat.Toki pystyn yhden mailan korvaamaan ja korvaankin,mutta jotenkin musta ei tunnu oikealta että menee meidän piikkiin kokonaan.Tiedän kyllä mitä mailat maksavat,oma poikani pelaa sm edustuksessa
ap
mitä tarkoitta,"veti vedon suoraan mailaan"? eli palloko osui mailaan? vai mailalla veti mailaan?
kohtuullista olisi laittaa maksu puoliksi poikasi ja mailan omistajan välillä.
että äiti joutui sulle soittamaan etkä itse soittanut??
.Tiedän kyllä mitä mailat maksavat,oma poikani pelaa sm edustuksessa ap
Se on vaan suotavaa. Mutta jos tuo omia välineitä on ne tietenkin omalla vastuulla tai lainaajan, jos kerran on annettu lainaksi. Niinhän se on minkätahansa esim. vuorkavälineen kanssa, että jos rikot, niin korvaat tuokraamasi (siis lainamasi) tavaran. Ota vaikka vakuutus käyttöön, jos ei muuten maksaa jaksa. Ja sillä tapahtuuko rikkominen tahallaan vai vahingossa ei ole mitään merkitystä. Esim. jos koulussa rikkoo ikkunan on se maksettava oli teko tahallinen tai vahinko.
sinä korvaat. Mua ärsyttää niin tuollaiset kyselijät. Mun pojalle käy aina niin, että joku tumpelo adhd kaveri rikkoo hänen tavaroitaan. Mun poika on älykäs, rauhallinen ja motorisesti todella lahjakas ja pienestä pitäen nämä sählääjät ja rikkojat lainaavat ja särkevät kaiken. Maksa ja opeta lapsesi tavoille, eli käyttämään omia tavaroitaan.
puhelinnumeroita kysymättä,itse annoin luvan antaa puhelinnumeroni. Veti mailalla mailaan ja turhaan siellä Buhahaata joku,17v poikani on suomen ikäjoukkonsa paras pelaaja ja on tällä hetkellä maajoukkuetestauksissa,mutta tässä katkennessa maila asiassa on kysessä alakoululaisemme
ap
Paljonko harrastus tuossa vaiheessa maksaa? ihan vertailun vuoksi kiinnostaa jäkikseen.
mut jos se maila oli valmiiksi jo niin loppuun ajettu, että hajosi vanhuuttaan toisen mailan iskusta, niin melko epäreilua on, että lainaaja sen joutuu korvaamaan.
Jos tahdot, että lapsesi ei enää ikinä lainaa keneltäkään mitään, laita oma lapsesi maksamaan maila. On julmaa ja väärin, mutta tehoo.
puhelinnumeroita kysymättä,itse annoin luvan antaa puhelinnumeroni. Veti mailalla mailaan ja turhaan siellä Buhahaata joku,17v poikani on suomen ikäjoukkonsa paras pelaaja ja on tällä hetkellä maajoukkuetestauksissa,mutta tässä katkennessa maila asiassa on kysessä alakoululaisemme ap
Ihanko on Suomen paras? Ja milläs olet tämän mitannut, muuten kuin äitiyden ylpeydellä?
tiedän koska näen miten hän pelaa ja asiasta on myös keskusteltu valmentajan kanssa,poika on ehdotettu maajoukkueeseen ja on nyt siellä testeissä,ei sinne ihan ketä tahansa laiteta. Taidot ovat vuosien harjoittelun tulos.kausi maksaa reilut 2500e
ap
ja tiedoksi,että pojilla sattuu olemaan tapana lainailla toisten mailoja ja vertailla niitä,omani lainaa myös.
jos poikasi sitä lainasi. Kuinka edes kehtaat valittaa.
tiedän koska näen miten hän pelaa ja asiasta on myös keskusteltu valmentajan kanssa,poika on ehdotettu maajoukkueeseen ja on nyt siellä testeissä,ei sinne ihan ketä tahansa laiteta. Taidot ovat vuosien harjoittelun tulos.kausi maksaa reilut 2500e
apja tiedoksi,että pojilla sattuu olemaan tapana lainailla toisten mailoja ja vertailla niitä,omani lainaa myös.
Näin olin ymmärtänytkin. Hyvä laji harmi vaan, että se joku typerä oli päästety kommentoimaan viimeisiä arvokisoja. Toi hallaa lajille:(
[/quote]
Hyvä laji harmi vaan, että se joku typerä oli päästety kommentoimaan viimeisiä arvokisoja. Toi hallaa lajille:(
[/quote]
Itse kyllä lajia seuraan mielenkiinnolla, mutta nyt on mennyt jotain ohi.
Hyvä laji harmi vaan, että se joku typerä oli päästety kommentoimaan viimeisiä arvokisoja. Toi hallaa lajille:(
Itse kyllä lajia seuraan mielenkiinnolla, mutta nyt on mennyt jotain ohi.
ei kovin ammattimaista. sellainen jo vanhempi jonka poika pelasi Kanadassa, ehkä, en kovin tarkkaan sitten enää viitsinyt kuunnella häntä, kun alkoi nyppiä törkeys.
Mutta itse tunnen onneksi tuolta kisoissa pelanneita ja tiedän, että mukavia, jalat maassa olevia miehiä.
Ja jos vielä lainaa niitä muille, on omistaja yhtälailla korvausvelvollinen.