Teki mieli päästää ratista irti.
Olen niin väsynyt kaikkeen. Raadan koulussa, raadan kotona ja joka paikasta saan silti vähättelyä ja syytöksiä, kuinka en tee tarpeeksi.
Tänään, kun vein lapset hirveän uhmataistelun jälkeen hoitoon, teki kaarteessa mieli vain päästää ratista irti. Säikähdin itsekin ajatuksiani, mutta en voi "hakea apua", koska rahaa ei ole, aikaa ei ole ja avun tarpeeni saisi taas ihmiset ympärilläni iskemään tästäkin aiheesta vyön alle. Olen joka päivä niin stressaantunut ja väsynyt, että meinaan oksentaa.
Mies on yrittäjä, hänellä on aikaavievä harrastus, epäsäännölliset työajat ja paljon matkoja. Joten "mies voisi auttaa"-kommentit eivät tällä hetkellä aiheuta muuta kuin ärsytystä. Mies ei nimittäin auta, eikä kukaan muukaan.
Kommentit (4)
Olethan ahkeran ja puuhaavaisen kuuloinen ihminen. Lähipiirisi on se, joka nyt ei ole tilanteen tasalla. Mene opiskelupaikkasi terveydenhuoltoon ja kerro tilstasi ja tunteistasi. Minä olin aikanaan samassa tilanteessa. Sain keskuteluapua, se jo auttoi. Ja masennuslääkkeetkin sain, joista myös oli apua. Mutta pelkkä keskustelukin auttaa, jos et ole varsinaisesti masentunut. Ja voitpa saada neuvoja, miten konkreettisestikin saada apua.Tsemppiä.
Kävin pari viikkoa sitten katsomassa ystäväni teatteriesityksen ja jäin sen jälkeen onnittelemaan häntä ja juomaan lasillisen. Tulin ennen puolta yötä selvinpäin kotiin.
Tätä minun on pitänyt hyvittää viime viikosta asti. Kun sanon, etten halua siivota muiden jälkiä, nalkutan. Kun jätän siivoamatta, kuuntelen sukulaisilta ihmettelyä "mitä oikein teen kaikki illat". Kun tapaan ystäviäni ulkona, olen vastuuton ja itsekäs. Kun kutsun ystäviä kotiimme, tuhlaan kaikki rahat ystävieni kestittämiseen (jep, viimeksi meni paketillinen kaurakeksejä).... Olen niiiiin väsynyt tähän. Aina kun meillä käy sukulaisia (pääosin miehen puolelta), he hehkuttavat miten onnellinen saisin olla miehestäni ja miten hyvä isä lapsilla onkaan. Totta se on, mutta ne rumemmat sanat kohdistuvatkin usein minuun.
ap
Voi kun voisin jotenkin olla avuksi. Kun saisin jotenkin ravisteltua sua tekemään jotain elämällesi. Ymmärräthän, että ei elämäsi TARVITSE olla tuollaista?? Sinä tässä (perustan kaiken kertomaasi) vaikutat fiksulta, tasapainoiselta, ystävälliseltä ja ahkeralta ihmiseltä, kuten aiempi vastaaja sanoi, lähipiirisi se on hukassa!
Yritä jaksella, sinä. ?
mahtava ja maailman paras äiti lapsillesi!! Meillä on kaikilla välillä rankkaa, kai se kuuluu tähän elämään. Mutta niin kuin sanotaan niin yleensä enempää ei anneta kuin mitä pystyy kestämään. Luulen, että olet tosi tarmokas ja sisukas nainen ja sekä miehesi että kaikkien muiden pitäisi olla ylpeitä sinusta miten hienosti jaksat!! Anna muiden negatiivisten kommenttien heijastaa heidän omaa epävarmuuttaan, sinä tiedät, että olet todella hyvä äiti ja ihminen ja pääset tämän vaikean ajan yli!