Moniko teistä on yrittänyt vauvaa vuosia
Kommentit (12)
munasarja jouduttiin poistamaan. En halunnut mitään hormoneja tai muita apuja. Lopulta vaavi tuli ihan luomusti ;)
esikoista odotettiin 3 vuotta, tänä aikana 8kk lapsettomuuspolin kirjoilla mutta sai kuitenkin alkunsa luomuna hoitotauolla. Poika nyt 3v2kk ja tätä kakkosta odotettu esikoisen syntymästä asti, LA 24.6.11. Taustalla PCOS. Eli meillä on molemmat antaneet odotuttaa itseään =)
tai vähän päälle. Luomuna tuli, ja toinen yllättäen heti perään. Veli vaimonsa kanssa yritti yli 3v ja sai lopulta luomuna myös vauvan.
mulla oli myös pco, veljestä ja vaimostaan en tiedä. Ei kai selvää syytä.
ja lopulta ICSI. Nyt lapsia on kolme ja saman verran alkioita olisi vielä pakkasessa.
kovinkaan moni.. ketju ekalla kerralla tärpänneille sitten taas on jo valtava ja jossain ketjussa joku tietysti jälleen pelkää tulleensa vahingossa raskaaksi....
Ehdittiin tehdä 10 hoitoa, yks keskenmeno. Yhdestoista hoiti (ivf) tuotti toivotun tuloksen.
Toista 2,5v.Kaikki tutkimukset käytiin läpi. Ei löytynyt syytä. Tuomio: keinohedelmöitys. Päätettiin et siihen ei lähdetä. Sitten tulinkin ihan luomusti raskaaksi. Kai sitä tavallan salaa antoi periksi, et ei väkisin, niin sitten tärppäsi. Olin todella onnellinen. Nyt lapset 6v ja 2v.
Toista 2,5v.Kaikki tutkimukset käytiin läpi. Ei löytynyt syytä. Tuomio: keinohedelmöitys. Päätettiin et siihen ei lähdetä. Sitten tulinkin ihan luomusti raskaaksi. Kai sitä tavallan salaa antoi periksi, et ei väkisin, niin sitten tärppäsi. Olin todella onnellinen. Nyt lapset 6v ja 2v.
Että "luovutetaan" ja sit ollaankin seuraavasta kierrosta ihanasti luomuraskaana. Toisilla vain on liikaa vikoja, että olisi mahdollista...
yritettiin 6 kk ja kun ei tärpännyt kävin yksityisellä tarkistuttamassa paikat. No, ongelma löytyi (itseasiassa meissä molemmissa oli vikaa) ja pääsin sitten julkiselle jonoon. Lapsettomuushoitoja takana 3 vuotta ja viimein keinohedelmöitys tuotti tulosta ja tuolla pinnasängyssä päikkäreitä vetelee nyt 8 kk tyttönen :). Pakkaseen jäi monta alkiota, jos ja kun joskus haluamme yrittää toista lasta.
Yleensähän kehoitetaan yrittämään vuosi ja jos sitten ei ole tärpännyt, kannattaisi hakeutua hoitoon. Minä en jaksanut odotella vaan menin tosiaan yksityiselle "jo" 6 kk yrittämisen jälkeen. Yritettiin siis todella ahkerasti, laskin päiviä ja tein jopa ovulaatiotestejä.