Budan vai Pestin puoli?
Reissu varauksessa, kummalta puolen jokea otetaan hotelli?
Kommentit (16)
Pest vilkkaampi, kaupallisempi, Buda historiallisempi, kauniimpi. Varmaan molemmissa haluatte käydä, ja metro on suht ok.
on logistisestikin paras paikka.
Tero
Siellä on suurin osa kaupoista ja menopaikoista.
Budan puoli on sitä "parempaa" aluetta.
Varmista, että metro on lähellä, sillä pääsee helposti mihin vaan ja on todella selkeä käyttää.
on logistisestikin paras paikka.
Tero
Tero
Ja hotellin sijaintiin kannattaa panostaa, sillä keskeinen sijainti on tärkeä. Kannattaa katsoa että metroon lyhyt matka, niin pääsee hyvin kulkemaan esim. kylpylöihin/ nähtävyyksille/
eläintarhaan jne. mihin haluaakin mennä. Keskusta alueella ravintoloiden hinnat kalliimpia, kannattaa mennä hieman syrjempään, ei vaan hinnan takia vaan siksikin että ruoka siellä usein parempaa.
Varaus tehty Danubius Hotel Astoriaan, eli Pestin puolelle ja tuossahan on vieressä metro ja samoin ihan lähellä se Teron mainitsema "solmukohta"!
Kertokaapas sitten vielä et miten päästään keskustaan helpoiten , tai siis halvimmalla :)
Köbanya-Kispestin asemalle, josta jo pääsee siniseen metrolinjaan. Tuo vaihtoasema on vähän nuhruinen, joten jos olette siellä myöhään, saattaa olla vähän kurja kokemus (jos ette ole mistäänhätkähtämättömiä maailmanmatkaajia). Halvin reitti tämä kuitenkin lienee.
mulle käy toi reitti, taidan kuulua siihen mainitsemaasi ryhmään, mut en ole ihan varma 70 vee tädistäni :) Toisin kyllähän se perässä tulee hienosti! Jos bussilla menee keskustaan saakka, mihin bussi päätyy?
Kertokaapas sitten vielä et miten päästään keskustaan helpoiten , tai siis halvimmalla :)
vaihtoehto on sukkulabussi, eli molemmista terminaaleista menee keskustaan pikkubussi, joka on halvempi kuin taksi. Pystyy varaamaan paikat etukäteen netistä, periaatteessa lentoyhtiöillä on omat yhtiönsä, mutta voit ottaa minkä itse haluat.
Millä yhtiöllä lennätte?
Tero
vaihtoehto on sukkulabussi, eli molemmista terminaaleista menee keskustaan pikkubussi, joka on halvempi kuin taksi. Pystyy varaamaan paikat etukäteen netistä, periaatteessa lentoyhtiöillä on omat yhtiönsä, mutta voit ottaa minkä itse haluat.Millä yhtiöllä lennätte?
Tero
jos siis lentojen aikataulut tekee tuohon tiukkaa
Tero
aamulla. Mistä löydän noiden sukkulabussien varausjuidelit? Jos menisin yksin tai nuoremmassa seurassa en tälläsiä etukäteen miettis, mut nyt mietin kun tätini on mukana...Nyt kun siellä on ilmiselvästi asiantuntijoita, niin mhin mennä Budapestissä? Oon käynyt joskus InterRaililla sata vuotta sitten, oli varmasti ihan eri paikka silloin...Mikä esim. on THE kylpylä, johon tätini siellä viedä?
aamulla. Mistä löydän noiden sukkulabussien varausjuidelit? Jos menisin yksin tai nuoremmassa seurassa en tälläsiä etukäteen miettis, mut nyt mietin kun tätini on mukana...Nyt kun siellä on ilmiselvästi asiantuntijoita, niin mhin mennä Budapestissä? Oon käynyt joskus InterRaililla sata vuotta sitten, oli varmasti ihan eri paikka silloin...Mikä esim. on THE kylpylä, johon tätini siellä viedä?
http://www.airportshuttle.hu/en
http://mogyoro.hwstudio.hu/pair/index.php?town=1
Eli siellä on kaksi terminaalia Ferihegy 1 ja 2, tarkista kumpaan lentosi on ja varaat matkan sieltä keskustaan.
Se bussi-metroyhdistelmä on tuohon aikaan ihan kätevä, paitsi että se on parhaillaankin remontissa se metroasema, ja matkatavaroita joutuu kantamaan/raahaamaan portaita ylös ja alas, joten mummon kanssa saattaa olla riemukasta.
Vie mummos joko Gellertiin (olisin ehkä jopa suositellut Hotel Gellertiä) tai sitten sinne kaupunginpuistoon tms. missä on niitä ulkoilma-altaitakin
Täältä muuten löydät hyvää ja selkeää informaatiota:
http://www.budapest-tourist-guide.com/index.html
Tero
http://www.danubiushotels.com/en/our_hotels/hungary/budapest/danubius_h…
Ihan hyvällä paikalla tämäkin, Budan puolella, mutta ihan Tonavan rannalla, silta yli Pestiin.
Tero
Varasin meille noi transferit, on kuitenkin helpompaa, ja maksoi kahdelta hengeltä m/p n. 30 eur, ei todellakaan paha, ovelta ovelle.
Jee, käyn katsomassa noi sun linkit ehdottomasti, kylpylään vien tätini for sure:)
Kiitos tosi paljon, sun vinkkejäs on tallella myös mun eellisestä kyselystä, koskien viininmaistajaisia, jotka on 16.4. :)))
Siellä on parempi tarjonta kaupoista ja ravintoloista. Budan puolella voi käydä katsomassa nähtävyyksiä.