G: Milloin viimeksi olet syönyt täytekakkua
Kommentit (19)
Mies oli tehnyt minulle synttärikakun, vaikka täytin ihan risavuosia.
olin mummon synttäreillä ja söin ylimärkää mansikkakermakakkua joka oli just niin kaameeta kun mitä voi kuvitella..Muuten oli kivaa..
Joka viikonloppu melkein tehdään. Maha ei tykkää pullasta ja muun tyyppiset leivonnaiset eivät oikein mene kaupaksi. Niin, ja olen maitoallerginen, niin että kodin ulkopuolella voin harvoin syödä mitään.
hautajaisissa 12.3.
yhdistän täytekakun vain iloisiin tapahtumiin,
mun mielestä se ristikoriste kakun päällä on niin outo näky
Joka viikonloppu melkein tehdään. Maha ei tykkää pullasta ja muun tyyppiset leivonnaiset eivät oikein mene kaupaksi. Niin, ja olen maitoallerginen, niin että kodin ulkopuolella voin harvoin syödä mitään.
mummoni syntymäpäivillä. Ja oli hyvää!
eilisen kakun jämät vedin aamupalaksi :)
Oli herkkua, vaikka itse sanonkin.
hautajaisissa 12.3.
yhdistän täytekakun vain iloisiin tapahtumiin,
mun mielestä se ristikoriste kakun päällä on niin outo näky
jossa on ristikoriste!
No täytekakkua ;) Minulla on niitä ainakin kymmenen erilaista versiota, joita olen 30 vuoden aikana kehitellyt. Kaikenlaisia kreemejä ja muita.
On arkisempia, esim. mutakakku, jonka lasken täytekakuksi kanssa, tai osa niistä on ehkä enemmän torttuja ja sitten sellaisia juhlavampia.
Lapsen merkkipäivinä on yhdenlainen kakku, jota ei syödä muulloin kuin kaksi kertaa vuodessa, minun syntymäpäivänä toisenlainen, sellainen toskainen Brita-kakku, vappuna tehdään munkkeja, pääsiäisenä pashaa. Niin ja jouluna syödään valmista Fazerin käpykakkua, se on maidotonta,
Ja sitten jos tulee vieraita, niin joku sellainen hienompi täytekakku, joka on vaivalloisempi, sellaista ei syödä koskaan viikonloppuisin.
Ja kun on vieraita syömässä, niin ne mun kakut menee kuumille kiville ja hyvä että kotiväki saa yhdet palat ;)
Varmaan joulukuussa oman lapseni 7-v. synttäreillä.
Viimeksi sitä on ollut tarjolla kummitytön synttäreillä helmikuussa, mutta jostain syystä mulla ei ole mitään mielikuvaa, millainen se kakku oli, ehkä en sit maistanutkaan....