Yksinhuoltajuus vai yhteishuoltajuus?
Olen ymmärtänyt, että yksinhuoltajuutta ei enää ihan niin vain myönnettäisi. Pitääkö paikkansa? Itse olen piakkoin eroamassa miehestäni ja haluaisin lasten yksinhuoltajuuden, mutta joudunkohan siitä taistelemaan?
Kommentit (9)
lähinnä siksi, että silloin saisin päättää tietyistä asioista itse, enkä tarvitsisi esim. mieheltä allekirjoitusta kaikkiin papereihin. Mies ei tähänkään asti ole ollut järin kiinnostunut lasten asioista, minä se olen arjen pyörittänyt aina. Mies on myös muuttunut viime aikoina paljon, on aina ärtynyt ja huutaa ja raivoaa lapsille. Minua pelottaa, että hän voisi käyttäytyä väkivaltaisesti :/
Tuskin tämä siis riittää yksinhuoltajuuteen.
ainoot, joissa meillä on tarvittu, on passi ja pankkitili. tosin molemmat nekin saa, jos toinen laittaa turhaan hanttiin.
mä sain mieheltä yksinhuoltajuuden kun kerroin kertovani eteenpäin että epäilen hänen olevan väkivaltainen. Ei siis ollut lyönyt, mut täpärällä oli.
Minustakin olisi helpompaa olla yksinhuoltaja, ymmärrän pointtisi täysin, mutta ei taida riittää ellei mies suostu siihen.
yhdessä miehen kanssa päätätte siitä huoltajuusasiasta. Sinä et voi sitä yksin tehdä.
johon olisi tarvinnut molempien vanhempien nimi.
Pankkitilit ja passit lapsilla jo on. Aika yksinhuoltaja olen ollut vaikka virallisesti olen yhteishuoltaja. Ainakin minä ajattelen että parempi antaa miehen pitää huoltajuus kuin tehdä siitä suuri riita, varsinkin kun ei sen kiinnostuneempi lasten asioista ole eron jälkeen kuin oli ennen sitä. Eli ei vaikeuta elämää mitenkään.
kovin paljon yksinhuoltajuudesta eroa.
Ja totta on, että pitää olla aika vahvat näytöt sinulla. Kyllä miehen pitää oikeasti ollut olla väkivaltainen ja siitä todisteita ennen kuin sillä on oikeudessa mitään merkitystä.
Ja mies voi ruveta riitelemään siitä lähihuoltajuudestakin.
sitä lastenvalvojan luona.
Yksinhuoltajuuteen pitää oikeudessa olla vahvat perusteet? Miksi haluat?