Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasta-alkajat syksy ´05 ~vko43

25.10.2005 |

Aloittelenpa tälle viikolle uuden ketjun, kun tuo viimeviikkoinen on venähtänyt jo niin pitkäksi... =)

Tänne kuuluu vaihteeksi tosi hyvää! Saatiin tänään superiloisia uutisia, kun miehen sperma-analyysin tulokset saapuivat. Diagnoosi oli normospermia ja hedelmöityskyky hyvä!! JIHUU!!! Kaikki arvot olivat normaalin rajoissa, ainoastaan viskositeetti oli himpun korkea, mutta ei niin vähän kohonneena vaikuta hedelmöitymiseen.

Tulokset luettuani olen hymyillyt kuin naantalin aurinko ja jalat on vähintään 20 cm irti maasta. Vitsit, ihan kuin olisin kuullut olevani raskaana!! Mutta noi tulokset antoi niin paljon uutta toivoa, valoa näkyy sittenkin tunnelin päässä.

Itse menen ylihuomenna hormooniverikokeisiin ja sitten odotellaan jännityksellä niitä tuloksia. Jotain häikkää sieltä suunnalta odotan tulevaksi, onhan mun kierrot ihan mitä sattuu pituudeltaan.

Voi että, on hyvä mieli nyt! Oikein ihanaa viikkoa kaikille ja toivottavasti saadaan lisää hyviä uutisia tälle viikolle.

t: Klovni

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeita uutisia Klovni75!! Varmasti nostattaa mielialaa moinen. :) :)

Heitänpä sitten niitä toivottuja hyviä uutisia samaan läjään.

Syysloma pyörähti mukavasti käyntiin, kun lähdettiin anoppilaan vierailulle 600km päähän ja unohdin terot kotiin... No, viisi päivää niitä tuli naposteltua ja se riitti. Täällä surrataan kp2 ja torstaille on aika lääkäriin alku-ultraan. Sieltä saan clomireseptin ja saadaan vihdoinkin homma käyntiin. Kuten Klovni totesikin, niin olo on kuin olisi plussannut. :) :)

Jään odottelemaan muittenkin kuulumisia tältä viikolta ja vaikka lukaisen viime viikon läjää. Siellä oli muistaakseni pari uuttakin pinoutujaa, joten päivittelen tässä jahka saadaan kotiuduttua (ja nostettua kämpän lämpötila lähemmäs kahtakymmentä plusastetta, tumput kädessä on hankala näpyttää ;) ).

-v-

Vierailija
2/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leiakin oli aloittanut aiemmin pinon meille, mutta vastaan nyt sitten tähän. Toivottavasti Leiakin löytää tämän pinon!

Viikko on alkanut edellisten viikkojen tapaan tosi kiireisesti ja eilen olin niin väsynyt että olin jo sängyssä ennen yhdeksää. Nyt on taas se aika kierrosta että on tehty raskautumisen eteen se mikä tehtävissä on, joten sitten vain odotellaan kärsivällisesti pari viikkoa tuloksia. Heh heh.. minäkö kärsivällinen..:) Viime kierrosta viisastuneena olen päättänyt testailla heti kun on kuukautiset päivänkin myöhässä, ettei ehdi elätellä turhia toiveita vauvan suhteen. Viimeksihän odottelin muutaman päivän ja sitten kun olin jo ihan varma (oli oireet ja kaikki :)) että vauva on viimeinkin tulossa, niin testi olikin negatiivinen. Syyhän oli se hemmetin munarakkula.

Nyt siis on eka kierto clomeja takana ja parin viikon päästä verikokeista selviää ovatko tehonneet ovulaation suhteen. Kova luotto mulla on, mutta se nyt ei vielä tiedä mitään. Olen kovasti odotellut, että koskakohan ensimmäinen meistä Vasta-alkajista plussaa, mutta ei vielä ole kuulunut sellaisia uutisia. Niitä kovasti odottelen! Missä vaiheessa muuten teidän kierrot menee? Saisinkohan sellaista neutraalia piina-seuraa? En oikein jaksa olla kauhean innostunut piinailemisesta (yritän siis pitää niitä jalkoja kovasti maan pinnalla), mutta yhdessä se odottelu on kuitenkin kivempaa. Mulla on menossa kp 16/26, joten jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin piinailu huipentuu marraskuun ekaan viikonloppuun.

Mitenköhän sitä jaksaa aina vain toivoa.. Kierrosta toiseen..:)

-Tuittu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sitten kirjoittamaan tuonne viikon 42 sivustoon! Voi että, ku ei osaa lukea!

Mutta uutena tungen tänne!

Vierailija
4/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Klovnille onnittelut hyvistä uutisista! Kyllä se päivä paistaa joskus risukasaankin! Tiedän onnen tunteen hyvistä uutisista.. Viimeksi itse iloitsin kuukautisten alkamisesta, kun ne reistailivat niin kovasti!

-Tuittu, joka on ihan varma, että niitä vauvoja tulee ihan kohta jollekin ja tietysti toivottavasti meille kaikille!-

Vierailija
5/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ens alkuun klovnille onnittelut hyvistä uutisista! Mukavaa, että täällä on niitäkin. Hyvistä uutisista puheen ollen, mä kans odottelen ihan eri fiiliksillä tän poppoon ekaa plussauutista. Tuolla kuumeilupuolella ne loppuaikoina vaan ahdisti.

Mä oon pitkästä aikaa suhtautunut tän kierron ajan vähän rennommin koko vauvakuumeeseen. Jotenkin viime kierron kemiallisen raskauden jälkeen (niitä on ollut ainakin kolme, joista viimeiset kaks nyt peräkkäin) on ollut sellainen olo, että toi homma ei todellakaan oo itsestä kiinni. Vaikka miten yrittäisi ajoittaa petipuuhia ja vaikka jopa makais loppukuun paikoillaan (niinkuin mä tein, kun satuin olemaan kipeänä), niin silti ei näytä onnistuvan. Tavallaan se oli helpotuskin, oon elänyt niin varpaillaan tän vauvakuumeen kanssa ja varonut kaikkea mahdollista, jos vaikka sattuisin olemaan raskaana. Mutta kun se ei näytä olevan siitä kiinni, niin on ollut mukava pitkästä aikaa ottaa vähän rennommin koko juttu. Lisäks joku mua lohdutti, että kohtu se noista kemiallisista vahvistuu. En tiedä onko totta, mutta paremman puutteessa uskon:)

Täällä siis ollaan ihan iloisin mielin. Ja iloista viikkoa toivotan teille muillekin.

Vierailija
6/35 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kertoisin hieman itsestäni, etten tungeksi tänne ihan tuosta vaan huutelemaan.

Olen siis 28-vuotias naimisissa oleva immeinen. melkein 2 vuotta sitten päätettiin miehen kanssa, että tulkoon jos on tullakseen. Siitä kasvoi kuitenkin mun päässä sellainen peikko, että pää oli hajota. Ja tämän vuoden kesäkuussa soitin sitten perhesuunnitteluneuvolaan, johon sain ajan elokuulle. Siellä kävin kerran ja lähettivät mut verikokeisiin ja miehen simppatestiin. Simppatestin tulos tuli ja oli aika karua luettavaa. Liikkuminen heikentynyt ja epämuodostuneitakin olivat suurimmaksi osaksi.

Sieltä neuvolasta sitten soitettiin parin viikon päästä, että olivat lähetteen laittaneet keskussairaalaan, johon olemme menossa ensi perjantaina. Eli tässä sitä nyt odotellaan mitä tuleman pitää.

Mulla on edellisestä liitosta 9-vuotias poika, mutta toivon, ettei se haittaa teitä muita, jos kirjoitan tänne. En missään nimessä halua ketään loukata, jos asia jotakuta sattuu.

Hyvää alkanutta talvea (meillä ainkin on lunta) ja plussaonnea ihan jokaiselle!!!

Vierailija
7/35 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Klovni on saanut hyviä uutisia! =)

Onnea jatkoon... toivottavasti se plussakin sieltä sitten tulla tupsahtaisi.

Hyvä myös, että Varjokkaalla on asiat lähteneet etenemään.

Eiköhän me tähänkin porukkaan pian plussia saada!! ..pakko uskoa..

Tuittu: voisin vaikka seuraksesi piinaillakin.

En oo laskenu missä kp:ssa mennään, mutta mulla pitäs kans menkat alkaa tuossa ensi viikon puolella joko puolessa välissä tai viikonlopun tienoilla. Samat fiilikset on itelläkin tuon piinailun suhteen, ettei hirveesti jaksa enää innostaa, mutta kyllähän sitä väkisinkin kuitenkin aina vähän odottaa että oisko jotain kuitenkin tapahtunut.

..eihän sitä koskaan tiedä.. ;)

Tervetuloa joukkoon myös uusille! (nikit valitettavasti jäi unohduksiin)

Itellä ei tässä kummempia.

Tätiä odotellessa.

Nauttikaahan lumesta, siellä missä sitä sitten on.

Meilläkin päin oli kyllä aamulla lunta, mutta aika loskaseksi muuttunutta.

Ja nyt sataa sitten vettä. =(

Vierailija
8/35 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin tuonne jo aikaisempaan aloitukseen kirjoittelinkin on kivaa olla stressittömänä tämän vauva-asian suhteen. Kp:tä en tiedä - katsotaas *laskee*, taitaapi olla 20/25-28. Joten Tuittu, minusta saat hyvin hyvin neutraalia piina seuraa. Tai onkohan reilua edes ilmoittautua, kun tietää jo ettei touhutkaan osuneet sinne päinkään kohdalleen.

Mutta kuten tuumailin jo aikaisemmassa aloituksessani, mieli on positiivinen. Sain yhdestä pinosta täältä hyviä vinkkejä gyneksi, sekin kun on hukassa, koska olemme täällä asuneet vasta puoli vuotta.

Enemmän tällähetkellä jänskättää raksahommat ja ilmat. Meille ei tarvitsisi lunta tullakaan ennenkuin vesikatto on valmis. Eli pari viikkoa kuivaa ainakin vielä - pliis...

Terkut kaikille

Leia

Ps. Kiva tosiaan lukea positiivisista asioita, vaikka ne meillä kullakin ovat vähän erilaisia. Varjokkaan uusi kiertokin pyörähti käyntiin ja Klovnin tutkimukset jo hyvässä vauhdssa. Hyvä tytöt! Nyt vielä voitaisiin saada se plussakin pinoon. Toisi uskoa tähän pitkään yrittäneiden touhuun

Vierailija
9/35 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Myös minä olin iloisesti yllättynyt kun löysin tämän pinon täältä puolelta. Aiemmin vauvakuumeen ja lapsettomuuspuolen jutut eivät ole tuntuneet omilta. Eli tässä tietoja:

minä 28, mies 30 ja naimisissa ollaan

asutaan Kanta-Hämeessä

pillerit lopetettu 1/04, eikä tärppiä

Muutettiin tänä syksynä Helsingistä maalle ja nyt on ensimmäinen aika varattu oman kylän lääkärille, josta saan varmaan lähetteet eteenpäin. Lähin lapsettomuuspoli löytyy Hämeenlinnasta. Helsingissä asuessa olen käynyt yksityisellä, jossa muutamia juttuja jo tutkittu.. nyt on kiva kun ei tarvitse enää käydä kalliilla yksityisellä, gyneajan sain 2 pv:n päästä kun soitin neuvolaan :) Maalla on niin mukavaa.

Vierailija
10/35 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka säätilan puolesta ei olekaan hurraamista. Tukka meinasi irrota kun tuuli niin kovaa! Ja ekat valkoiset aineetkin tuli ja meni (siis lumesta on nyt kyse).

Kirjoitin viime viikon pinoon kerran, joten kaikki eivät ehkä muista minua vielä, enkä minäkään kaikkien nikkejä. Pikkuinenpeikko oli ainakin uusi, tervetuloa sinullekin! Ja joku samaa vuosimallia oleva oli muuttanut maalle, voi kun mekin pääsisimme! Haaveissa on, vaan työ pitää tiukasti kiinni Helsingissä.

Omaa napaa: viime viikolla oli kerrankin mulla kunnon ovis. On ollut tässä monta kiertoa, etten ole varmaan ovuloinut lainkaan. Olen aika herkkä tuntemaan kaikenlaista, ja oviksen jälkeen on yleensä aina tullut nännit kunnolla aroiksi. Sitä ei siis ole tapahtunut hetkeen, mutta viime viikolla kyllä. Ja sama fiilis jatkuu aina vaan! Mulla tällä hetkellä käytössä luget loppukierrosta. Viikko pitäisi vielä kärvistellä ennen kuin voi testata. Mun on melkein pakko tehdä testi joka kerta, sillä menkat ei ala jos mä vain käytän niitä lugeja. Kierto venähtää turhaan.

Sain muuten ahkeran kylvötyön seuraukseksi " kaupan päälle" virtsatietulehduksen. Jo 3. kerta tämän vuoden aikana. Liikaa seksiä? Onko muilla samaa vikaa? Alapesusta tietty pitäisi huolehtia, mutta " taikauskoisena" ajattelee, että siemenet valuu pois jos ryntää heti pesulle! ;)

Mukavaa viikkoa kaikille! Kivaa, että tulee hyviäkin uutisia tai että pääsee tutkimuksissa eteenpäin!

Vierailija
11/35 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähän on lähtenyt tässä klubissa hyvillä uutisilla käyntiin (klovni75)! Se on tosiaan hauskaa että tässä vaiheessa hyviä uutisia on niin simppojen normaali kunto, kierron säännöllisyys, VAIN 3pv tuhru 10pv sijaan jne... :-)

Itselle kuuluu kummia? Mulla siis viime perjantain follikkeliultrassa kp10 lääkäri oli kovasti sitä mieltä että la-ma eli kp11-13 tulee ovis, kai sen vuoksi että siellä oli sopivan kokonen möllykkä kasvamassa. Tuon perusteella se sit sano et nyt perjantaina eli kp17 s-prog verikokeeseen (kun oon ne parhaat päivät reissussa). No kas kummaa, minä joka tunnen kroppani epäilin jo lääkärin luona tuota ovista, ja tällä hetkellä oon kovasti sitä mieltä ettei se ole tullut vieläkään. Se siis harvoin tulee ennen kp15 Mutta siitähän kai voi jo vetää johtopäätöksen ettei kaikki hormonit hyrrää niinku pitäis, jos se munis ei poksahda ajallaan.

Onko tässä porukassa kenellä ollut tuota ongelmaa, ettei munis irtoa ajallaan/helposti? Mitkä lie apukeinot siihen? Clomit avittamaan ja luget tukemaan? Kohtahan se selviää. Eiks noissa s-prog tuloksissa viikko jos toinenkin mene?

Töissä on onneks kiirtusta, että ei liian paljon täällä ehdi roikkumaan, ja tosiaan lauantaina sitten lennetään tuonne Eurooppaan vähän lomailemaan. 5pv reissu.

Tuittu ja LeiaK, kp:ten puolesta voisin liittyä hiljaisten piinailijoitten joukkoon, mutta kun se ovis ei oo vielä edes tullut niin eipä tässä vielä aikoihin tarviikaan piinailla. Mutta peukut pystyssä (ja myötäeläjänä) täällä!

Muille vilkutus, nyt täytyy mennä!

Vierailija
12/35 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että on iloisia uutisia vaikka minäkin kyllä odottelen niitä plussauutiaisia ilmaantuvaksi. Kai sitä jotenkin tuntuu että täällä se jonkun plussaus voisi vaikka aiheuttaa kunnon ketjureaktion ja itsekkin pääsisi sinne onnekkaiden odottajien joukkoon. Meillä ei siis tällä hetkellä laskeskella päiviä, mutta ovis taitaa tulla tuossa vkonloppuna tai alkuviikosta. Mulla on vaan nyt sellainen ongelma kun joka kuukausi ilmestyvä hiivatulehdus ja viimeksi gynellä hän sanoi, että ne on vaan kestettävä että niitä tulee ja menee. Mun yksi työkaveri sanoi että hänelle meidän työpaikkalääkäri oli sanonut että häiriö kilpirauhasissa saattaa aiheuttaa sieniä ja hiivaa niin mietin että kilpirauhasongelmathan saattavat myös aiheuttaa lapsettomuutta??!! Jospa siis menisin sinne kilpirauhaskokeeseen tässä lähiaikoina???? Mitä mieltä te olette voiko se ainainen hiivatulehdus estää hedelmöittymisen???

Sit toinen asia mikä mua on painanut jo jonkin aikaa on se kun etsin jatkuvasti itsestäni jotain " vikaa" mikä voisi olla syynä nega testeihin. Meillä mies ei siis ole käynyt sperma-analyysissä lähete meillä jo on. Nyt mua on alkanut pelottaa ihan hirveesti että siinä on nyt joku vika ja mä en voi koskaan saada hänelle lasta edes millään hoidoilla. Mä en oikein tiedä kuinka mä voisin mun miehelle sanoa että haluun sen sinne testiin, me ollaan kyllä sovittu että ensi vuonna se menee sinne, mutta haluisin sen asian hoitaa nyt alta. Kyllä mä tiedän että mä stressaan ihan hirveesti koko tätä asiaa ja stressi ei yhtään helpota raskaaksi tulemista. Mä oon kans paljon miettinyt, että mitä jos se mies ei koskaan voi saada lapsia rakastanko häntä niin paljon että pääsen siitä lapsettomuudesta yli??!!! Miten teidän muiden miehet ovat suhtautuneet siihen analyysiin???

Onneksi on edes tämä mihin voi käydä tuntojaan purkamassa:)

Ja tervetuloa kaikille uusille...... Plussia täällä kuitenkin toivotaan pian saapuvaksi!!!

Vierailija
13/35 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis aattelin, jos tänne pääsis mukaan tähän teitin poppooseen. Vasta-alkajia ollaan itsekkin ja tuntuu ettei oikein tuonne nuitten pitempään listoilla mukana olleitten joukkoon oikein istu. Vaikkakin meillä takana lapsettomuutta kaks vuotta, mutta muutama viikko sitten vasta itsekkin uskaltauduin tänne kirjoittelemaan.

Meillä siis molemmat 21-vuotiaita, selittämättömästi lapsettomia ollaan. Miehen simpoissa vähän vikaa, mutta niidenkin puolesta kyllä täysin mahdollista hedelmöittyä. Clomit aloitetaan heti kun vaan mun kierto alkais. Normaalisti 26-28 päivää ja nyt 31 menossa.

Klovni. Meilläkin hypittiin ja pompittiin ilosta kun kummastakaan ei vikaa löytynyt:)

Toivottavasti vielä joukkoonne mahtuu.

-haamaa

Vierailija
14/35 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joalinin pohdiskeluihin, siis lähinnä noihin lapsettomuusjuttuihin (hiivatulehduksista en tiedä mitään.. voitteko uskoa että mulla ei ole ikinä ollut).. Mä mietin muutama kuukausi sitten tosi paljon lapsettomuutta ja sitä ettenkö koskaan voisi antaa miehelleni lasta. Tähän mieheni totesi, että " tai minä en sinulle" . Kommentti helpotti mieltäni paljon.. Ja onhan ihan totta.. Samassa veneessä sitä ollaan ja yhtä paljon se meidän elämään vaikuttaa, oli sitten vika hänessä tai minussa. Simppatestin hän on luvannut tehdä kun lääkäri niin vaatii. Siihen kommentti oli, että " ei se mikään kiva juttu ole, mutta pakko kai se on tehdä." Mutta jos saisin valita " vian" kohteen, niin kaikkein mieluiten se saisi olla sitten molemmissa. Silloin kummankaan ei potea ainakaan yksin syyllisyyttä.

Ehkä omaa suhtautumista lapsettomuuteen helpottaa myös se, että olen valmis tällä hetkellä adoptioon. Tai no valmis ja valmis, mutta ainakin ajatukset sitä kohtaan on ihan myönteisiä. Mies ei ole niin kauhean innostunut, mutta on siitä jo puhuttukin. Kaikkein mieluiten silti ottaisin tietysti oman biologisen vauvan, mutta jos ei se ole mahdollista niin ehkä sitten adoptio.

Kiva saada piinaseuraa.. Vähän on nipistelyjä ollut vatsassa, mutta se varmaan johtuu clomeista. Luulen tunteneeni ovulaation tässä kuussa (ensimmäistä kertaa eläessäni) jos se vaan voi olla jo mahdollista kp 11 kohdalla. En silti jaksa olla kovin pää pilvissä ja onneksi on koko viikonlopuksi niin paljon ohjelmaa, ettei ehdi miettiä koko asiaa.

Lähdenkin viikonlopun viettoon jo huomenna, enkä sen jälkeen ole piuhojen päässä, joten sunnuntaina tai maanantaina palailen lueskelemaan teidän kirjoituksia!

Paljon rutistuksia Vasta-alkajille, niin uusille kuin vanhoillekin! Hyvää viikonloppua!

-Tuittu-

Ps. Mä myös olen päättänyt ottaa vielä kaiken irti lapsettomasta vapaudestani, enkä aio elää mahdollisen raskautumisen mukaan ennenkuin testi on positiivinen. Jossain vaiheessa mietin, että uskallanko esim. juoda alkoholia jos vaikka olisi vauva tulossa, mutta hulluksi sitä vaan tulee sillä tyylillä..:) Siispä viikonloppuna on tulossa suuret juhlat ja varmasti aion juoda kuplivaa siinä missä muutkin! :)

Vierailija
15/35 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja ei oikeastaan mitään hälyttävää testeissä näkynyt.

Jotkut hormonit (en muista mitkä) osoittivat alkukierrossa,

että minulla voisi olla kyseessa ns. monirakkulaiset munasarjat,

mutta loppukierron testit taas kumosivat tämän.

Lääkäri ehdotti meille kuitenkin IUI:ta, mutta koska olemme muuttamassa sinne Kiinaan, niin sovimme, että jos ei lasta ensi vuodenkaan kuluessa ala luonnostaan kuulumaan, niin palataan hoitoihin, kun palaamme Suomeen.

Mutta kyllä olo on helpottunut, koska toivoa annettiin luomulapsosenkin tuloon :)

Vierailija
16/35 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Uskaltaudun viimein virallisesti rekisteröitymään tällä lapsettomuuspuolelle. Vuoden verran olen lueskellut ensin vauvakuumejuttuja ja viimein tämänkin puolen asioita. Ja tämä puoli vaikuttaa kyllä mukavammalta...tässä vaiheessa vuoden yrityksen jälkeen en jaksa lukea viestejä siitä, että joku suunnittelee tekevänsä raskaustestin joskus kahden viikon päästä. Anteeksi kovasti, jos joku loukkaantuu, mutta tuommoinen suunnittelu on kuulostanut aina vähän kummalta...

Esittäytymistä seuraavaksi, olen tamperelainen vasta-alkaja ja yritystä takana vuosi. Alkusyksyllä kävin verikokeessa ja spermatestikin tehtiin silloin. Ongelmia meillä on normaalien siittiöiden määrässä sekä liikkumisessa ja kaiketi omien munasolujen toiminnassakin. Nyt Ava-klinikan potilaana ja ensi kiertoon sain clomi-reseptin ja silloin tehdään myös eka inssi.

Vierailija
17/35 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(olithan se sinä, jolla hiivaongelma?) Mulla oli yhteen aikaan kanssa niin, että aina tiettyyn aikaan kiertoa hiiva iski. Todella ärsyttävää. Mulla ei ees ne apteekista ilman reseptiä saatavat lääkket auttaneet, niin että söin sellaista reseptilääkettä, jota otettiin yks muistaakseni aina kuukautisten jälkeen. En muista nimeä, mutta sun gyne varmaan tietää.

Joku suositteli mulle myös A-jogurttia, sekä sisäisesti (=syötynä), että ulkoisesti (hmm... siis alapäähän), ja se on musta auttanut tosi hyvin. Muutamana päivänä kun viitsii läträtä, niin johan häipyy hiiva. Nykyään en muuta käytäkään:)

Ja joo, kyllä joku joskus sanoi, että hiiva voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista, olikohan se niin, että tuolla jossain on liian hapanta jollekin (siittiöille? kiinnittyvälle munasolulle? ei mitään hajua...), jos siellä on hiivaa.

Nonniin. Toivottavasti musta oli jotain apua. Ja toivottavasti pääset vaivastasi. Se on tosiaan ikävä.

Vierailija
18/35 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olen kuullut ainakin, että jos on taipuvainen toistuviin hiivatulehduksiin pitäisi koittaa välttää mm. vaaleata leipää, pullaa ja muuta makeaa...

Pitäisi suosia tummaa leipää (niin kuin tietysti muutenkin) ja happamia tuotteita, kuten piimää.

Vierailija
19/35 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi pian yristytä täynnä ja nyt ensimmäinen clomi kierto loppui. Kuukautiset eivät alkaneet ja raskaustesti näyttää plussaa.

t:marenda rv 3+6 ja koettaa napata mahdollisimman monta mukaansa odottajiin.

Meille tulee heinäkuussa vauva jos kaikki vain menee hyvin

Vierailija
20/35 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon - tosi mahtavia uutisia!!

Kun tällä viikolla kovasti sitä oikeaa plussa penättiin pinoon, niin johan se sieltä paukahti.

Hirrrrmuisen paljon onnea ja siunausta odotusajalle!

T. Leia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi