Mitä mieltä lasten unnuttamisesta?
Lapsi siis 2v ja iltaisin, tai nukkumaan mennessä, jos menee vähän liian virkeänä petiin, riisuu vaipat ja unnuttaa..
En oikein tiedä miten tähän täytyisi suhtautua?!
Kommentit (13)
Ei ihmisten nähden.
En usko, että jyrkät kiellot lopettaa koko touhu tykkänään auttaisivat mitään. Esim. Raisa Cacciatore on antanut ohjeita aiheeseen kirjoissaan ja lehtijutuissa.
olen ajatellut ettei hän edes ehkä ymmärrä mitä tekee, enkä osaa perustella miksi hän ei saisi sitä tehdä tms. (vähän aikaa sitten täyttänyt 2v)
Muistan vain kun itse alle kouluikäisenä "unnutin", ja siihen suhtauduttiin kieltämällä (joka ei tehonnut), vähän ehkä kauhistuneena ja pettyneenä. Annettiin siis ymmärtää että tein väärää. Olin niin pieni etten oikein ymmärtänyt mistä on kyse. Siitä siis juontaa tämänkin tilanteen epävarmuus ...Ap.
ole unnuttamisesta sinänsä sanonut mitään, mutta koska vaipat käytössä, niin olen kieltänyt riisumasta vaippoja.. nukahtaa sitten ilman vaippaa ja kastelee sänkynsä. Täytynee siis jatkaa samaan tapaan :) Ap
Laita housuvaipat kun on nukahtanut...
Laita housuvaipat kun on nukahtanut...
onko tuo ihan normi suomekielinen sana?
Ei ainakaan täällä päin Suomea. Ainoa paikka jossa olen sanaan törmännyt on tämä av.
ja ihan tieteellinen termi. Ekaa kertaa törmään av:lla termiin.
Ikinä en ole kuullut tuota unnutus-sanaa. Outo.
Pienenkin lapsen itsetyydytys on ihan normaalia. Mä olen aina sanonut lapsille, että omaan huoneeseen siitä heps jos haluat näprätä jalkoväliä, se on yksityisasia eikä kuulu tehdä muiden aikana. (Tai siis ihan pienen kohdalla lähinnä vaan johdin huomion toisaalle.) Siihen mitä omassa huoneessa ja pedissä tapahtuu, en sitten puutu mitenkään.
Sun kannattaa käydä vaan tsekkaamassa se vaippatilanne lapsen nukahdettua.
harrasti tuota ja en maininnut asiasta mitään. Oli niin tyytväisen ja onnellisen oloinen. Touhusi vain omassa sängyssään nukkumaan mennessä.
Tapa jäi jossain vaiheessa pois.
Isompi tyttö ei ole tehnyt tuota koskaan.
Hyi nyt helvetti. Oottekste ihan sairaita?
Tais loppua kun kasvoi siitä ulos, ettei mahtunut siihen nojalle, sohvakin vaihtui.
Annoin unnuttaa puuttumatta asiaan, sanoin kyllä että pitää mennä omaan huoneeseen jos tulee vieraita mutta eihän se olisi ollut sama kun ei siellä ollut sohvaa.