Solon pakkolahjoitus! Törkeää
Eilen nostin automaatilla 20 ja nyt siihen tuli valinta, että voin lahjoittaa euron tai sitten pelkkä käteisnosto. Törkeää. Itselläni oli hankaluuksia ja jouduin toistamaan toimenpiteen uudelleen.
Tänään automaatilla edelläni oli vanhus, joka oli ihan pulassa, eikä saanut rahaa nostettua. Ei oikein uskalla mennä neuvomaan kenenkään automaattinostoissa.
Lahjoitan kyllä itse vapaaehtoisesti, mutta toi alkaa olla jo kiusantekoa. Mitä olette muut mieltä?
Tepa
Kommentit (18)
"pakko" on sellainen tilanne, jossa ei voi itse valita.
itse nostin eräälle vanhalle ihmiselle rahaa ja vahingossa sitten myöskin tuli painettua tuota lahjoitusnappia. Kiva siinä sitten selitellä, että sieltä muuten lähti ylimääräinen raha...
itse nostin eräälle vanhalle ihmiselle rahaa ja vahingossa sitten myöskin tuli painettua tuota lahjoitusnappia. Kiva siinä sitten selitellä, että sieltä muuten lähti ylimääräinen raha...
tämän asiakkaan kortilla tekstit tuli siis ruotsiksi ja painelin vain vanhasta tottumuksesta niitä näppäimiä kuin ennenkin, enkä huomannut, että kysyi jotain lahjoitusta.
tämän asiakkaan kortilla tekstit tuli siis ruotsiksi ja painelin vain vanhasta tottumuksesta niitä näppäimiä kuin ennenkin, enkä huomannut, että kysyi jotain lahjoitusta.
tänään miehen kanssa puhuttiin siitä ja ihan törkeetä on meistäkin! minäkin menin ihan sekaisin ku yritin nostaa rahaa. minä en muutenkaan tykkää tommosesta tyrkyttämisestä, jokainen antaa sitä rahaa jos haluaa ja kyllä löytää sen paikan mihin sitä voi laittaa mut pitääkö sitä tunkea tommoseen paikkaan!
osaan kyllä lukea ja en mitään lahjoittanut mutta en ymmärrä tuollaista kerjuuta, saisi edes epävireistä nuotinvierestä haitarin soittoa palkaksi, mutta ei.
vaikka olen myös ihan lukutaitoinen ja osaan rahaa nostaa niin kyllä tuo häiritsee.
Onko niin kauheeta lahjoittaa EURO sitä tarvitseville? Suomalaiset on niin itsekästä porukkaa, että huh huh..
kyllä se eurokin on kamalaa lahjoittaa, jos sen tekee vahingossa, ja vielä toisten rahoista...
ei tällaista vahinkoa pitäisi päästä käymään, kun on vain tarkoitus nostaa rahaa automaatista!
kyllä se eurokin on kamalaa lahjoittaa, jos sen tekee vahingossa, ja vielä toisten rahoista...
ei tällaista vahinkoa pitäisi päästä käymään, kun on vain tarkoitus nostaa rahaa automaatista!
Ja toiseksi, kyllä saa aika typerä ihminen olla, jos kokee hankalaksi yhden lisäkysymyksen - joka on vielä hyvinkin selvästi esitetty. Jopa numeroin, että paljonko sitä rahaa tililtä lähtee jos valitsen tämän tai tämän vaihtoehdon.
Itse annoin ihan milelelläni euron tyttöjen koulutukseen. Vaivatonta avunantoa.
enemmän kuin ne vaivaiset eurot joita saa ja samalla menee maine kun ihmisiä ärsyttää tuollainen kerjääminen.
Lahjoitan mielelläni vaikka kaksi euroa. Pointtini oli kuitenkin se, että monia varsinkin vanhuksia uusi toiminto sotkee ja kuten tänään vanhus jäi ilman rahoja. Olisi ainakin selkeät ohjeet automaatilla mistä on kysymys.
Ja seuraavaksi tietenkin sanotte, että maksaisi kortilla. Tänään kuitenkin esim Lahdessa kortilla maksaminen ei onnistunut kaupoissa. Olisikohan sekin ollut osa Automatian hyväntekeväisyyskamppanjaa...
AP
laittaa rahaa kehitysmaiden tytöille. Se euro on niin sinulta pois.
on oikeasti törkeää esim. ottomaatilla olla rahan kerjäystä, pitää vanhojen ja nuorienkin ihmisten saada rauhassa nostaa rahaa ja käydä kaupassa.
Minusta on törkeää noin pakollisessa yhteydessä kerjätä, en ikinä antaisi noston yhteydessä rahaa, se kerjää sitä taas seuraavalla kerralla uudestaan.
Olen aina osallistunut lipaskeräyksiin, niiden luo voin hakeutua vapaasta tahdostani, tuo automaatti ei sovi rahankerjuuseen.sama kuin tultaisiin kerjäämään heti kun lompsaa avaa kassalla!
Tai seuraavaksi pankin tiskillä? baarin tiskilla kun ostaa juoman?
Voishan siinäkin yhteydessä pari euroa heittää.