Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisille on mauri kunnaksen kirjat tarkoitettu?

Vierailija
02.04.2011 |

Onko 8-9v tyttö jo liian vanha?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ylipäätään ole ikinä ymmärtänyt niiden suosiota. en yhtään tykkää sellaisesta sarjakuvamaisesta tyylistä ja tekstien irtonaisuudesta.

jos en ihan väärin muista, niin kirjojen maailma on myös aika stereotypinen; tytöt pysyköön hiljaisina taustalla ja pojat ovat niitä, jotka tekevät.

Vierailija
2/9 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just hyvä ikä! eikä oo ollenkaa stereotypiakirjoja.varsinkaa koiramäet.siinä pojat on isän apuna ja tytöt äidin apuna. osta ihmeessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljelleni on kunnaksen kirjoja ostettu pienestä pitäen. ja saa edelleen yleensä yhden kunnaksen kirjan joululahjaksi joka vuosi, jos on ilmestynyt joku kiva uusi kirja.

ja veljeni on sentään jo 30v ja ihan normaali.

kirjoja lukee kyllä koko muukin perhe, jos ollaan vanhemmilla kyläilemässä

Vierailija
4/9 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

33v

Vierailija
5/9 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen feministi itse kyllä silti pidän Kunnaksesta ja vallankin juuri Koiramäestä kun ovat niin nostalgisia kun niitä lapsena luettiin. Joissakin kirjoissa stereotyyppisyys ärsyttää enemmmän ja toisissa vähemmän. Mutta meillä ainakin lapsi saa tutustua kaikenlaisiin lastenkulttuurituotteisiin vaikka stereotyyppisyys joskus itseä ärsyttää. Toisaalta sen tyyppistähän se elämä on silloin 1800-luvulla ollutkin... Ja naisilla on ainakin vahva rooli esim. koiramäessä kuitenkin ja esim. Martta vauva on lähinnä vauva ei "tyttövauva".

Itse varmaan ainakin luin vielä 8-9 vanhana Kunnaksia ja vanhempanakin mutta ehkä en silti uskaltaisi viedä niin isolle lahjaksi jos en olisi varma että tykkää.

Vierailija
6/9 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun mielestä ne kuvat on aika monimutkaisia katseltavaksi pienelle lapselle, enkä voi uskoa eskarilaisen (lukevankaan) oikein saavan irti tekstistä. Se on aika vaikeaa. Siis musta se kokonaisuutena on vaikeusasteeltaan 10v suunnattu, että sen tajuaisi "oikein", mutta maailma on aika lapsellinen. Ristiriitaista, siis.

Vierailija
7/9 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä 4- ja 6v lapset ymmärtää ne ihan hyvin tai ainakin ne kamalasti niistä tykkää. Anteeksi, mutta minusta pitää olla aika yksinkertainen 6v jos ei noita tajua. Ne tekstinpätkäthän on nimenomaan aika lyhyitä.

Niissä on minusta vähän eri ikäiselle sopivia juttuja, siis eri kirjat eri ikäisille. En minä niitä koiramäkiä enää 9v:lle ostaisi, tai no se Ruuneberi juttu sisältää taas paljon tekstiä, että jos aihe kiinnostaa niin mikä ettei. Jotkut Hakkaraiset ( ei ne kirjain ja numero-jutut tietty) taas voisi hyvin naurattaa vielä paljonkin ja ne muutkin tassula-jutut.

Minusta ne koiramäet kertoo ajastaan eli kyllä silloin tytöt ja pojat teki eri juttuja. Ei niissä nykypäivä kuvauksissa minusta kamalan stereotyyppistä maailmankuvaa ole.

Vierailija
8/9 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettiin se 7 vuotiaan lapsenlapsen kanssa ja naurettiin välillä kippurassa. 5 vuotiasta se ei kiinnostanut.

Vierailija
9/9 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pienestä, noin parin vuoden vanhasta asti, ovat tykänneet kovasti sekä kuunnelle että katsella kuvia ja tykkäävät edelleen (lukevat itse sekä pyytävät lukemaan). Kaikki kirjat hyllystä löytyy ja edelleen kun uusi ilmestyy ostetaan omaksi.

Nämä kirjat sopii kaiken ikäisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän