Jos äitisi on ollut isällesi aina todella ilkeä
Niin miltä se on sinusta tuntunut? Oletko ymmärtänyt enemmän äitiä, isää - tai molempia?
Kommentit (3)
Eikä syy ole mikään sellainen, että isä on selkeästi tehnyt jotain todella paskamaista, josta olisi syytä tai aihetta suuttua.
Siis kukaanhan ei ole täydellinen eikä suhteet simppeleitä, sitä en väitä, mutta tarkoitan nyt sellaista jatkuvan katkeruuden kantamista ja sen osoittamista arjessa jatkuvalla piikittelyllä. "Oletpa fiksu, oletpa tyhmä, no ei susta voi muuta uskoakaan, just joo kerro lisää, ei kiinnosta".
siitä että miksi ollut ilkeä..
Minun isä oli ihan tavallinen mutta äiti oli kova nipottamaan ja oli näin isää kohtaan ilkeä.Ymmärsin kyllä jo nuorena molempia.
Äiti oli väsynyt kotitöihin yms. ja isä ei osallistunut tarpeeksi kotona..
ja siitä lähtien mitä muistan oli vanhemmillani TODELLA tulehtuneet välit, ja äitini haukkui usein isääni minulle jos joku ei mennytkään ihan niinkuin suunniteltiin (esim. isä joutui perumaan viikonlopun, kävi todella usein työmatkoilla, eikä aina voinut ottaa minua mukaan) ja muistan kuinka vihasin sitä, että äiti haukkui isää. Varsinkin kun olin pienestä pitäen ollut "iskän tyttö" ja sanoinkin äidilleni aina, että älä hauku isää minulle!
Ajan myötä heidänkin välinsä paranivat ja tietystui kun tulin vanhemmaksi ja ylitin täysi-ikäisyyden kynnyksen eivät he oikeastaan enää olleet missään yhteyksissä.
Viime kesänä, kun menin naimisiin, sain parhaimman häälahjan vanhemmiltani jotka eivät vain tulleet toimeen, vain istuivat samassa seurueessa koko illan ja minä näin elämäni ensimmäisen kerran kun he tanssivat yhdessä. Molemmilla hymy huulillaan! Niin se aika parantaa haavat ja nyt satunnaisesti molemmat kyselevät minulta mitä toiselle kuuluu :)
Mutta siis kyllä olen joutunut kuuntelemaan äitini suusta isän haukkumista, isän en muista sanoneen äidistäni pahaa sanaa, kuin muutaman kerran, kun toiseen kertaan teppelivat huoltajuudestani..
Mutta tuo viime kesäinen korvasi kaikki :) Ihan itselle tuli tippa siinä linssiin, kun ensimmäistä kertaa elämässään näki kun omat vanhemmat olivat yhdessä (vaikka erikseen :D ) ja iloisia :)
Ehkä vähän OT mutta halusin silti jakaa tämän teidän kanssanne :)
siitä että miksi ollut ilkeä..
Minun isä oli ihan tavallinen mutta äiti oli kova nipottamaan ja oli näin isää kohtaan ilkeä.
Ymmärsin kyllä jo nuorena molempia.
Äiti oli väsynyt kotitöihin yms. ja isä ei osallistunut tarpeeksi kotona..