Pitääkö hehkuttaa, vaikka vauva olisi ruma?
Itse odotan vielä esikoistani ja paras ystäväni synnytti pari päivää sitten. Kävin tänään katsomassa sairaalassa vauvaa ja äitiä, mutta en voinut yhtyä kaverini hehkutukseen, että hänellä on maailman kaunein vauva. vauva EI ollut kaunis! Näytti omituiselta ja punaiselta. Toivottavasti omani on kauniimpi.
Ja tämä on lapsellista, mutta: Tuntuu, että petän oman vauvani jotenkin, jos väitän jonkun muun vauvaa maailman kauneimmaksi. Varsinkin, jos toinen vauva on vielä ruma.
Kommentit (16)
esikoisesta puhuttiin kuinka se vauvana oli niin kovin ruma. Pää oli ihan epämuodostunut - sen verran ollut kanavassa jo, toki se meni pian ohi, mutta sitten tuli kamalat märkivät ihottumat allergioiden takia, se oli meidän rupisammakko. Kun siitä päästiin, on ollut todella söpö poika :-). On siis oikeasti söpö, ja olihan ne muodot silloinkin, mutta...
mä en tosin ymmärrä tollasta mun vauva on niin söpö, maailman kaunein ajattelumallia, en ole kenenkään kohdalla ajatellut niin, vaikka totta kai ne omat on tosi rakkaita ja ihania olleet aina - ja siis kaikki neljä oikeasti ovat kauniita lapsia, ainakin niin kaikki muut sanoo :-)
oma poikani oli syntyessään ruma ku rusina mutta silti mielestäni maailman kaunein :) vaikka porvoon ilta kuulumisia nää taas oli
mietti, että miten toiset äidit voivat olla niin ylpeitä lapsistaan, vaikka hänen on maailman kaunein. toisten lapset olivat ryppyisiä, punaisia, hilseileviä jne.
Samoin oli minun laitani. Minun vauvani oli maailman kaunein. Muiden jälleen niitä ryppyisiä, punaisia, pää omituisen muotoinen jne.
hehkuttaa.
itse en valehtele.
sano vaikka että ompa pikkuinen tai vastaavaa.
ymmärrä. vauvat on vauvoja ja siksi ihania ja suloisia. ei sillä ulkonäöllä ole mitään väliä, ja sehän tulee muuttumaankin vaikka kuinka. miten joku voi semmoisesta pienestä hentoisesta mussukasta ajatella, että "ompas ruma, eikä ole mitään hyvää sanottavaa"?
pienen vauvan eleet, ilmeet, liikkeet ja äänet on suloisinta mitä tiedän.
Tuntuu, että petän oman vauvani jotenkin, jos väitän jonkun muun vauvaa maailman kauneimmaksi. Varsinkin, jos toinen vauva on vielä ruma.
Onko se sinulta tai vauvaltasi pois, jos teet toisen onnelliseksi? Vaikkei vauva nyt maailman kaunein olisikaan, niin KAIKKI vauvat ovat suloisia ja omille vanhemmilleen juuri niitä maailman ihanimpia. Todellisuudessa harva vastasyntynyt täyttää länsimaisia kriteereitä kauneudesta. Toivottavast olet vasta raskautesi alussa ja ehdit vielä hieman kypsyä tässä matkan varrella...
Oma vauva on jokaiselle se kaunein.
Kun saat omasi huomaat, että se ruttunaama on aivan hurmaava ja muut todennäköisesti ajattelevat toisin...
"Voi onnea, sulla on jo vauva sylissä, olet varmaan tosi onnellinen! Miten jaksankaan odottaa omaani" tms. käy erinomaisen hyvin.
Minun lapseni oli ruma, synnytyssalissa muistan ajatelleeni että mikä ihme sieltä syntyi, todella erikoisen (ruman) näköinen ja ensimmäiset pari tuntia menikin ihmetellessä että miten sieltä näin ruma vauveli tuli. Seuraavana päivänä jo alien näytti paljon suloisemmalta vaikka ei kaunis vauva vielä silloinkaan ollut.
Nyt 10kk ikäinen vauva ei edelleenkään sananvarsinaisessa merkityksessä kaunis, mutta oma (ja taatusti rakas) pikku alien silti.
Käyn äiti-lapsi kerhossa ja voin kyllä ihan rehellisesti sanoa, että siellä on mielestäni myös ei niin kauniita vauvoja ja lapsia. Mutta niinhän se on meissä aikuisissakin, että osa on kauniita/komeita ja osa taas ei. En ymmärrä miksei tätä asiaa saisi sanoa ääneen.
Minun lapseni oli ruma, synnytyssalissa muistan ajatelleeni että mikä ihme sieltä syntyi, todella erikoisen (ruman) näköinen ja ensimmäiset pari tuntia menikin ihmetellessä että miten sieltä näin ruma vauveli tuli. Seuraavana päivänä jo alien näytti paljon suloisemmalta vaikka ei kaunis vauva vielä silloinkaan ollut. Nyt 10kk ikäinen vauva ei edelleenkään sananvarsinaisessa merkityksessä kaunis, mutta oma (ja taatusti rakas) pikku alien silti.
Oma poikani, silloin noin 9 v, totesi nähdessään pikkuveljensä ensimmäisen kerran alle vuorokauden ikäisenä että "söpö". Seuraavana päivänä hän oli hyvin helpottunut: "Tänään se on söpömpi kuin eilen. Eilen se oli vähän ruma." Tottahan tämä oli.
Nyt pikkuveli on sekä siskosta että veljestä hurjan söpö, yleensä söpömpi kuin lehtien mallivauvat. Kai se on niin, että omankaltaiset geenit kuitenkin miellyttävät silmää, ovat ne sitten millaisia tahansa.
kaikki vauvat on rumia, mutta silti niitä kuuluu hehkuttaa. Senhän takia niitä kehtaan, että äideille tulisi hyvä mieli, eikä siksi että ne oikeasti olisivat maailman kauneimpia.
kauneus on äidin silmässä. odota vaan, kun saat sen oman rusinas, voi olla aika pahan näkönen muiden silmään.
ei se sunkaan suikulapää muista ihana ole, mutta kaikki synnyttäneet tietää, että se oma on niin maailman ihanin.