Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olet laihtunut imettäessä? Minä 66 kilosta (raskauden loppupaino) 56 kiloon.

Vierailija
01.04.2011 |

Kolmekuukautinen on vauva ja pituutta minulla on 172 cm. Tytön syntymäpituus 2 pvää ennen laskettua aikaa 46 cm ja 3045 g.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä kahden viikon kuluttua paino oli laskenut 12 kg, mutta ei sillä imetyksen kanssa ollut mitään tekemistä.

Imetin n. 1,5 vuotta kummallakin kerralla, eikä se laihduttanut. Oli kova nälkä, ja söin kun oli nälkä. Sitten kun lopetin imetyksen, meni vähän aikaa ennen kuin tajusin että täytyy pienentää annoksia, joten ehdin lihoa pari kiloa "vahingossa". Nyt syön taas nälkätilanteen mukaan, ja paino pysyy nykyisessä.

Vierailija
2/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin laihtua heti imetyksen lopetettuani. Mikään ei muuttunut syömisissä tai liikkumisessa, mutta silti paino putosi.

Vierailija
4/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

83-> 67

Tosin imetyksen lopettamisen jälkeen painoa tuli n. 5kg takaisin, kun kulutus ei enää ollut niin suuri :( Eli painan liikaa.. pituutta 172cm

Tosin muuten ihan hyvä vartalo (ei ylimääräistä käsissä/jaloissa) kaikki siis keskivaralossa... :S

Vierailija
5/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksestä vajaa vuosi.

Vierailija
6/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli älä nyt vielä ilakoi! Mä olen ollut hoikimmillani, kun vauva 2-3kk. Sen jälkeen paino alkaa nousta ja vuoden imetyksen jälkeen ollaaan noin +5-6kg. Onneksi viimeisimmät imetyskilot on poistettu nyt tässä 3kk aikana eli ne lähtee kyllä helposti, kun lopettaa imetyksen.

Vierailija
7/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni kolmessa kuukaudessa ja vähän liian matalaksi eli alle lähtöpainon. ja lähti lihaksia myös :/

Vierailija
8/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausaikana painoa tuli huimat 20kg ja kun vauva oli vuoden, painoin 53kg. Kuulostaa uskomattomalta mutta on totta. Ja ainoa syy täysimetys ja vaunulenkit, en laihduttanut missään vaiheessa. Raskausarpia jäikin sit aika runsaasti..

Vierailija
9/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. puolen vuoden päästä synnytyksestä tippui nuo. Raskauden lähtöpaino oli 55kg, raskauden lopussa 65, sitten 51kg ja siinä se on pysynyt. Synnytykestä pari vuotta.

Vierailija
10/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

60, raskauden loppuvaiheessa 78, imetyksen loputtua 62 (aikaa meni 6kk, loppu imetysajasta meni painon pysyessä samana). Loput kaks kiloa työnteolla.

Kaksi seuraavaa raskautta ja imetysaikaa meni suurinpiirtein samalla kaavalla.

Vierailija
11/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskauksia painoin aina 61 kg, synnyttämään mennessä painoin 67 - 69 kg, imetysten loputtua 53 - 54 kg. Imettäessä menetetyt kilot tulivat takaisin ennen uusia raskauksia. Olen 171 cm pitkä, lapsia on viisi.

Vierailija
12/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli paino lähtöpainossa synnäriltä lähdettyäni; 74 -> 60 mutta lapsen täyttäessä 6kk paino oli noussut 75 kiloon vaikka imetin. Mulla painonnousun aiheutti liian suuret annoskoot ja kokoaikainen napostelu ku imetyksen takia oli krooninen nälkä =)

Vierailija
13/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin itse imetys:) Kyllä mäkin voin sanoa, että laihduin 69 (raskauden loppupaino) 57 kiloon noin kolmessa viikossa, mutta syynä pidän ennemminkin synnytystä kuin imetystä. Imetettyäni vuoden painoin 56 kiloa eli 11 kk:n imetys laihdutti mua tasan kilon;)

Vierailija
14/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt kun vauva on melkein puoli vuotta 64kg. Raskauden lopussa panoin 80kg. En ole laihdutanut, mut imetys ja vaunulenkit kai tuota painoa pudottaneet.

Vierailija
15/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana kiloja tuli kutakuinkin vain se, mitä vauva, istukka ja muut tykötarpeet painaa. Mutta armias, kun aloin imettää... Paisuin kuin pullataikina. Ja sama homma molemmissa raskauksissa. Varmaankin jotain hormonaalista..?

Vierailija
16/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään imetyksen aikana, imetysten kestot mulla 6kk, 1v8kk, 1v8kk.

Muutama hassu kilo "jäi" joka synnytyksen yhteydessä laitokselle mutta kaikki muu on pysynyt. Liikuin ahkerasti ja söin järkevästi ja terveellisesti, koska halusin välttää lasten allergisia reaktioita mahdollisimman hyvin.

Jos en olisi lapsia koskaan hankkinut, olisin 48 kiloa kevyempi. Joskus harmittaa.

Vierailija
17/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi lapsia koskaan hankkinut, olisin 48 kiloa kevyempi. Joskus harmittaa.

Entä jos olisit vaan syönyt vähemmän?

Miksi on niin vaikeaa syödä enemmän, kun kulutus on suurta (vaunulenkit, imetys) ja vähentää sitten, kun nämä vähenevät?

Ei koko elämää syödä samalla tavalla. Ne kilot tulevat liiasta syömisestä, mua oikein kismittää raskauksien syyttäminen omasta läskistä.

Vierailija
18/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden loppupainoon pitää tuota nykyistä painoa verrata? Tarkoittiko ap siis sitä painoa, mikä oli synnytyksen jälkeen? Muutenhan tuossa ei ole mitään logiikkaa, koska ei se loppupaino kerro läskin määrästä, vaan joillakin voi olla pelkästään turvotusta kilotolkulla.

Vierailija
19/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti olisin kevyempi, jos en olisi lapsia tehnyt.

Söin ennen lapsia ihan yhtälailla, samoin odotusaikana ja sen jälkeen. Imetysaikana mua janotti enemmän kuin normaalisti ja join kyllä lähinnä vettä ja teetä.

Tuskin kulutus vähenee, jos ekan jälkeen on yhden kanssa tehnyt pikku vaunulenkkejä ja useamman lapsen kanssa esim. talvella työnnetään vaunuja toisella kädellä ja vedetään toisia pulkassa tai kelkassa, joskus rivakkaakin tahtia.

Ja kolmen perässä juoksemisessa menee kyllä energiaa enempi taatusti kuin yhden kanssa.

Vierailija
20/31 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti olisin kevyempi, jos en olisi lapsia tehnyt.

Söin ennen lapsia ihan yhtälailla, samoin odotusaikana ja sen jälkeen. Imetysaikana mua janotti enemmän kuin normaalisti ja join kyllä lähinnä vettä ja teetä.

Tuskin kulutus vähenee, jos ekan jälkeen on yhden kanssa tehnyt pikku vaunulenkkejä ja useamman lapsen kanssa esim. talvella työnnetään vaunuja toisella kädellä ja vedetään toisia pulkassa tai kelkassa, joskus rivakkaakin tahtia.

Ja kolmen perässä juoksemisessa menee kyllä energiaa enempi taatusti kuin yhden kanssa.

Siis miten niin lapset ovcat tuoneet sulle kiloja? Miten se on mahdollista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä